اقتصاد۲۴- اگر به فکر یک حرکت تبلیغاتی گسترده در پیشبرد اهداف برند خود هستید، باید تمام جوانب آن را درنظربگیرید. میزان هزینه تبلیغات و تاثیرگذاری آن بر مخاطب از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع روش تبلیغ هستند. خرید هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان یک کسب و کار ، موثرترین گام در معرفی برند و ایجاد حس خوب در مخاطب است.
هدیه دادن و هدیه گرفتن از عادتهای پسندیده در کل دنیا است. مردم به مناسبتهای مختلف با دادن هدیه به هم جشن شادی برگزار میکنند. هدیه در ذهن انسان نشان از قدردانی دارد، و هدیه گرفتن همیشه با حس خوب همراه است. اگر نگاهی به کودکی تا بزرگسالی خود بیاندازیم. زمانهایی که در صف مدرسه با هدیه مورد تشویق قرار گرفتهایم، یا حس خوب هدیههای تولد همیشه با ما است.
انسان همیشه حس خوبی نسبت به کسی که برای او هدیه خریده دارد، و در موقعیت مناسب این حس را با هدیه دادن یا کارهای دیگر جبران میکند. همین استراتژی بین یک برند و مخاطب یا اعضای سازمان و رقبای خود نیز صادق است. مخاطب از توجه برند و ارزشی که برای او قائل شده آگاه است، و با معرفی برند یا استفاده بیشتر از خدمات آن، سعی در جبران این حس خوب دارد.
مدیریت ارتباط مؤثر با مشتری با هدایای تبلیغاتی
هدایایی از جنس خوشامدگویی به مخاطبان، بهترین ایده برای تاثیرگذاری مثبت یک برند است. به این دلیل که مخاطب بدون پرداخت پول و رایگان از محصولی استفاده میکند، تا حدی رضایت زیاد او را جلب کردهاید.
اول از همه این را فراموش نکنید که نسل ما یا حتی عصر مدرن نمیتواند ایدهی محصولات تبلیغاتی را برای بازاریابی یا برندسازی مال خود بداند. احتمالا از زمانی که تجارت شروع شده، تبلیغات به شکلهای متفاوتتر از امروز بودهاست. مثلا در قدیم، یک تکه از کالای خود، یک میوه مرغوب یا گوشت را برای نمونه به خریدار میدادند تا نظر او را برای خرید جلب کنند. اما با گذشت زمان شیوهای تبلیغات به شکل امروزی آن درآمده است.
هدف شما از تبلیغ و بودجه شما، دو عامل موثر در انتخاب هدایای تبلیغاتی هستند. اول از همه باید مطمئن شوید با این هدیه دقیقا میخواهید به چه چیزی دست پیدا کنید. سپس بر اساس آن نوع هدیه را مشخص کنید. البته خیلی واضح است که هدف اصلی از هدایای تبلیغاتی ایجاد ارتباط و حس خوب رضایت در مشتری است. دوم اینکه در صورت محدود بودن بودجه از خرید اقلام بزرگ و بیکیفیت خودداری کنید. مشتری باهوش امروز برای یک هدیه کوچک و با کیفیت ارزش بیشتری قائل است.
گاهی برندها با استفاده از هدایا ارتباط خود را با مشتریهای وفادار وارد مرحله دیگهای میکنند. دادن هدایای تبلیغاتی نفیس میزان ارزش کار شما را به مشتری هدف بیشتر نشان میدهد. و در آخر اینکه هر چیزی که مخاطب شما به آن علاقه مند است، انتخاب خوبی برای یک هدیه تبلیغاتی است. نگران هزینهها نباشید، کار خود را درست انجام دهید، سرمایه شما با یک استراتژی تبلیغاتی موثر چند برابر برمیگردد.
چرا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟
ویژگیهای اصلی هدایای تبلیغاتی که آنها را به یکی از بهترین استراتژیهای تبلیغات تبدیل کرده است. در زیر به سه دلیل اصلی برای استفاده از هدایایی از جنس خوشامدگویی اشاره شده است:
- هزینه نسبتا کم: یکی از دلایل اصلی مدیران بازاریابی برای استفاده از هدایای تبلیغاتی، هزینه نسبتاً کم در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات است. هدیههای تبلیغاتی قابل استفاده هستند. آنها استفاده و پوشیده میشوند و در بیشتر اوقات روز در معرض دید مخاطب هستند. برای مثال مخاطب با اقلام روی میز کار خود روزانه سروکار دارد. این استراتژی تکرار در مشاهده، یک پیوند عاطفی محکم بین مخاطب و برند ایجاد میکند.
- ارزش بالای هدیه در ذهن: اکثر مردم از دریافت هدایای تبلیغاتی رایگان خوشحال میشوند. دریافت هدیه برای همه افراد احساس دلنشینی دارد. واکنشهای احساسی مخاطب به دریافت این هدایا، بسیار بیشتر از هزینه کم اقلام هدیه است. خرید جاکارتی یا جاکلیدی کوچک شاید قیمتی نداشته باشد، اما دریافت این هدیه در اولین دیدار با مخاطب همیشه در ذهن او ماندگار است. هر دو این هدایا استفاده روزانه دارند، و قابلیت استراتژی تکرار بیشتر، تاثیرگذاری بیشتر را دارند.
- انعطاف در تنوع و قیمت: امروزه باتوجه به اهمیت تبلیغات و جذب رضایت مشتری، بازار طراحی و فروش هدایای تبلیغاتی متنوع داغ است. با یک بودجه محدود هم میتوان هدایایی از جنس خوشامدگویی برای مخاطبان جدید در نظر گرفت. شعبه جدید، سمینار، ایونت و تخفیفهای ویژه زمان مناسبی برای دادن این هدایای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه هستند. شما باتوجه به بودجه و نوع جنس یا خدماتی که عرضه میکنید، هدایای خود را در نظر بگیرید.
بهطورکلی هدایای تبلیغاتی با تصویر مثبتی که در ذهن مخاطب میسازند و افزایش آگاهی و شناخت مخاطب نسبت به محصولات یا خدمات، گزینه خوبی در بخش تبلیغات یک برند هستند.
انواع هدایای تبلیغاتی مناسب برای برندینگ
فروشگاههای هدایای تبلیغاتی از تاثیر مثبت هدایا بر میزان معرفی یک برند آگاه هستند و با توجه به نیاز روز و سلیقه مردم، هدایای متنوعی به بازار عرضه میکنند. کاربرد برخی از این اقلام برای معرفی سازمانها یا برندهای مختلف تاثیرگذاری بیشتری دارد.
شاید برای شما جالب باشد که نقطه عطف ظهور هدایای تبلیغاتی در زمان انتخابات جورج واشنگتن و با دادن دکمههای یادبود به حامیان او اتفاق افتاد. بعد از آن بود که محبوبیت انواع هدایای تبلیغاتی افزایش پیدا کرد. کالاهایی مثل یادگاریهای چوبی، بطریهای آب، دفترچههای یادداشت و ... در آن زمان متداول شد.
امروزه دامنه این هدایا گستردهتر است و جاکلیدی، جاکارتی، خودکار و قلم، تقویم، جاکلیدی، ماگ و دیگر ظروف تبلیغاتی، ساک تبلیغاتی و انواع هدایای چوبی تا ست صنایع دستی نفیس و محصولات چرم و دیجیتال برای مهمانهای ویژه را شامل میشود.
اینکه با توجه به نیاز برند خود کدام اقلام را انتخاب میکنید به میزان هزینه و هدف شرکت شما بستگی دارد.
خرید انواع هدایای تبلیغاتی
دریافت هدایای سوپرایزی در لحظاتی که انتظارش را نداریم، حسابی میچسبد و در ذهن ماندگار میشود. مردم در روز تولد یا مناسبتهای خاص منتظر دریافت هدیه از اطرافیان خود هستند. اما اگر یک روز وارد فروشگاه جدیدی شوید و فروشنده یک خودکار کوچک به شما هدیه دهد چه حسی پیدا میکنید؟ آیا دوباره تمایل ندارید مسیر خود را به سمت آن فروشگاه کج کنید؟
یا تصور کنید فروشگاهی که قبلا فقط یک بار از او خرید کردهاید به مناسبت عید نوروز یک ماگ با لوگوی خود برای شما پست کند. دریافت این هدایا میزان تکریم مشتری و مشتریمداری را نشان میدهد و بدون اینکه بخواهیم، موقع دریافت هدیه، پیوند عاطفی با این برند ایجاد شدهاست.
اگر قصد دارید با هدایایی از جنس مهر و قدردانی مخاطبان و مشتریان خود را غافلگیر کنید سری به فروشگاه اینترنتی حس هفتم بزنید و از بین هدایای تنوع آن با توجه به بودجه و هدف خود بهترین انتخاب را داشته باشید.