تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

رد ارتباط میان تحولات اوکراین و مذاکرات وین توسط وزریر خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران سنگ‌اندازی روسیه و ارتباط بین تحولات اوکراین و مذاکرات هسته‌ای را رد کرد.

اقتصاد۲۴- حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که به مسکو سفر کرده پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه در دیدار با لاوروف درباره روند مذاکرات وین گفتگو کرده است، اظهار کرد: مایل هستم همین جا اعلام کنم که روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود و هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود نخواهد داشت.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه آمریکا را متهم به «زیاده خواهی» کرد و افزود: ما امیدواریم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهی‌های خود در دقایق نزدیک به توافق بردارد تا بتوانیم در آینده نزدیک رسیدن به توافق خوب و پایدار را با حمایت همه طرف‌های حاضر در مذاکرات اعلام کنیم. وقفه ایجاد شده در مذاکرات می‌توان زمینه‌ساز حل موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام باشد.
امیرعبداللهیان همچنین درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین نیز گفت: ما راه‌حل بحران اوکراین را با درک شناخت ریشه‌های واقعی آن در حل سیاسی می‌دانیم. همانطور که با جنگ در افغانستان، یمن و سایر کشور‌ها مخالف هستیم، جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم. ضمن اینکه ریشه‌های این بحران را درک می‌کنیم از گفتگو‌هایی که بین لاوروف و وزیر خارجه اوکراین از آنتالیا شروع شده و ادامه دارد، حمایت می‌کنیم.

منبع: آناتولی

ارسال نظر