تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

ذخایر آب سد‌های ایران ۱۴ درصد کاهش یافت

دفتر اطلاعات و داده‌های آب ایران اعلام کرد که با طی شدن ۱۹۳ روز از سال آبی میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های این کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اقتصاد۲۴- فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب ایران گفت: پس از طی ۱۹۳ روز از سال آبی میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود ۲۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با بیان اینکه متوسط بارش در ایران ۲۵۰ میلی‌لیتر است، ادامه داد: از نظر توزیع مکانی و زمانی بارش کشور، شرایط مطلوبی در جهت تقویت منابع آبی و دسترسی مناسب به منابع آبی در سطح کشور فراهم نیست، به‌طوریکه میزان بارش در مناطق کویری حدود ۴۶ میلی‌متر بوده که این رقم در استان‌های شمالی کشور به بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد و از نظر زمانی نیز پنج درصد بارش کشور در تابستان اتفاق می‌افتد که چندان کمکی در تأمین آب کشت‌های تابستانه و دائمی نمی‌کند.
قاسم‌زاده افزود: میزان پرشدگی سد‌های استان تهران، سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سد‌های استان خوزستان و سد‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۲۱ درصد، ۲۵ درصد، ۵۶ درصد و ۶۶ درصد است.

منبع: آناتولی

ارسال نظر