تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

انتخاب مدیران ناآگاه دلیل مرگ خاموش صنعت گاز

یک کارشناس امنیت اقتصادی گفت: به علت بی تدبیری بعضی از مدیران صنعت گاز در حال مرگ خاموش می باشد و مهمترین دلیل آن انتصاب افراد ناآگاه است.

اقتصاد۲۴ دکتر غلامرضا رحیمی،  در گفتگو با خبرنگار آژانس رویداد‌های مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  با اشاره به مصرف گاز و ارتباط مستقیم آن با مساله امنیت گفت: در این سناریوی تاریک و زایش تراژدی، جای قاتل و مقتول برعکس شده و تا دیروز در اثر غفلت و نشت گاز، شاهد مرگ انسان‌های غافل در خواب بودیم، ولی این بار در حوزه مدیریتی، عملکردی و اثر بخشی، مدیران ناآگاه هستند که باعث مرگ خاموش گاز می‌شوند.

وی افزود:انرژی در زندگی بشر همیشه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و ادامه زندگی بدون انرژی بسیار مشکل است از این رو منابع تامین انرژی، مسیر‌های انتقال انرژی، بازار‌های مصرف، تجارت انرژی، فن آوری انرژی و نظایر آن اعتبار ویژه پیدا می‌کند. انرژی‌های فسیلی بویژه نفت و گاز از آن حیث که در بیلان انرژی جهان سهم بالایی دارند، جایگاه ویژه‌ای را در مناسبات بین المللی پیدا کرده و سیاست بین المللی را تحت شعاع قرار داده اند.


بیشتر بخوانید: آغاز قطع گاز پتروشیمی های عسلویه


ایران بزرگترین دارنده ذخایر گازی و چهارمین دارنده ذخایر نفتی بشمار می‌آید که درصورت تجمیع ذخایر نفتی و گازی جایگاه نخست دنیا را دراختیار دارد، اما این کالای استراتژیک که همان برگ برنده یا ژئوپلتیک انرژی نامیده می‌شود و در معادلات اقتصادی (داخلی و بین المللی) حائز اهمیت فوق العاده‌ای است. به علت بی تدبیری بعضی از مدیران ناآگاه در حال مرگ خاموش می‌باشد و مهمترین دلیل آن انتصاب افراد ناآگاه می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه افراد متنفذ و دستگاه‌های تصمیم گیرنده به جای اینکه بدنبال فرد برای تخصص در حوزه‌های مختلف باشند دَر به دَر به دنبال تخصص برای افراد خاص می‌باشند که نتیجه آن مشکلات عدیده و وحشتناکی را در حوزه‌های ایده پردازی، فن آوری، سرمایه گذاری، استخراج گاز، مدیریت پروژه، مدیریت بهره برداری، زنجیره ارزش، مدیریت بازرگانی و تجارت به خصوص در حوزه پتروشیمی را فراهم نموده است.

منبع: نفت ما

ارسال نظر