تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

طلا و سکه بخریم یا همچنان منتظر بمانیم؟

جهش قیمت طلا و سکه در حالی در بازار ادامه دارد که یکی از سوالات اصلی این است که این افزایش قیمت ادامه دارد؟

اقتصاد۲۴- هفته گذشته در روز پنج‌شنبه و در آخرین لحظه معاملاتی هفته، قیمت سکه وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد و هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک کانال بالا آمد و به عدد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

بررسی روند بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۹ میلیون و ۱۸ هزار تومان است. ابن در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی به ۱۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

در این میان، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما روند بازار طلا حاکی از آن است که قیمت طلای ۱۸عیار در طول یک هفته گذشته ۲.۴ درصد و به عبارتی، ۴۳۷ هزار تومان گران شده است.

همچنین طی یک هفته گذشته قیمت سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان و به عبارتی ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

حباب سکه بزرگ‌تر می‌شود

قیمت ها در بازار در حالی است که حباب سکه در حال بزرگ‌تر شدن است.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا رکوردشکنی کرد


بنا به این گزارش، حباب سکه امامی هم‌اکنون به یک میلیون و ۹۶۴ هزار تومان، سکه بهار آزادی به یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۳ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان، ربع سکه به ۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان افزایش یافته است.

پیش‌بینی جدید بازار

در این شرایط، اما نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر گفته؛ امیدوار هستیم که طی هفته‌های پیش‌رو شاهد مدیریت بانک مرکزی پیرو سیاست‌هایی که اعلام شده، باشیم و به سمت‌وسویی حرکت کنیم که نگرانی مردم از وضعیت بازار برطرف شود.

وی افزوده؛ مردم در حال حاضر نگران از نوسان‌های فعلی و ادامه‌دار شدن یا نشدن افزایش قیمت‌ها هستند.

بذرافشان پیش‌بینی کرده؛ به‌اعتقاد بنده، افزایش قیمت‌ها به اوج خود رسیده است و توصیه ما همانطور که پیش‌تر نیز تاکید شد، این است که فعلا مردم سعی کنند به این بازار‌ها ورود نکنند و منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار‌های داخلی و همچنین کاهش و ثبات نرخ ارز باشند.

وی تاکید کرده؛ افزایش‌های فعلی کاذب هستند که بایستی کاهش پیدا کنند و احتمال این کاهش وجود دارد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر