تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تهران نباید گران اداره شود

رشد ۷۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت

زاکانی گفت: قیمت مسکن و اجاره نشینى سرسام آور بالا رفته است و با این دستمزد‌ها اجاره و خرید مسکن تبدیل به آرزو شده است.

اقتصاد۲۴-  امروز صبح نشست خبرى شهردار تهران در خصوص کمیسیون ماده پنج با حضور جمعى از خبرنگاران در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.
زاکانى گفت: انشالله به صورت تخصصی هر ٢ هفته یکبار درباره عملکرد کمیسیون ماده ٥ جلسه اى برگزار شود، البته این جلسات را باید براى تمامى موضوعات در دستور کار قرار داد.
وى گفت: موضوع امروز ما شهرسازى است که اهمیت بسیار بالایى دارد، مسکن جنبه رفاه و نیاز یک خانواده را دارد و هم نگاه اقتصادى به دنبال آن است؛ یعنى از هر ٢ جهت براى ما مهم است.
شهردار تهران بیان کرد: قیمت مسکن و اجاره نشینى سرسام آور بالا رفته است و با این دستمزد‌ها اجاره و خرید مسکن تبدیل به آرزو شده است.

وى تاکید کرد: ٧٠ درصد رشد قیمت در مسکن داریم و دلیل آن استمرار رکود است، براى این موضوع ما در مدیریت شهرى یک تصمیم گیرى انجام دادیم تا تهران به صورت گران اداره نشود.


بیشتر بخوانید: قیمت مسکن ۹۵۰ درصد افزایش یافته است


شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران امکان خطر را برای مردم ایجاد کرده بود و باعث فرسودگی بافت شده بود؛ کمیسیون ماده ۵ بسیار مهم است و ارزش ذاتی دارد و بر مبنای آن می‌توان شرایط خوبی در شهر ایجاد کرد.
وی گفت: طرح تفصیلی تهران از استحکام بالایی برخوردار است، اما در دوره قبل، مسیر طوری شد که نگاه به گران شدن تهران تغییر کرد؛ طرح تفصیلی امروز دخالت‌های زیادی داشته است و سیاست‌هایی در آن اعمال شده است.
زاکانی تاکید کرد: تهران ۹۴۰ قطعه است، اگر عمر مفید ساختمان ۵۰ سال باشد با اینکه عمر مفید ۳۰ سال است عملا باید سالانه حداقل دو درصد از این قطعات نوسازی شوند تا تهران دچار فرسودگی نشود؛ به عبارتی سالانه باید ۲۰ هزار فقره پروانه صادر کنیم تا مسیر نوسازی شهر را دقیق دنبال کنیم.
وی عنوان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۱ تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است، تورم در این مدت ۲۵ درصد و رشد قیمت چهار برابر بوده و در دولت سیزدهم تورم ۳۳ درصد و قیمت مسکن هشت برابر شده، ۶۹۰ درصد رشد قیمتی را شاهد بوده ایم.

ارسال نظر