تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
به بخشی از مطالبات زنان پاسخ داده شده است

زنان در انتظار بقیه مطالبات؛ تصویب ورود زنان به ورزشگاه‌ها توسط شورای عالی امنیت ملی

در واقع این موضوع به این دلیل ارزشمند است که شورای عالی امنیت ملی و چارچوب حاکمیت به این جمع‌بندی رسیده که باید به مطالبات زنان پاسخ دهد

اقتصاد۲۴- تصویب ورود زنان به ورزشگاه‌ها توسط شورای عالی امنیت ملی به این معناست که به بخشی از مطالبات زنان پاسخ داده شده است.

به دگزارش پیام ما ، در واقع این موضوع به این دلیل ارزشمند است که شورای عالی امنیت ملی و چارچوب حاکمیت به این جمع‌بندی رسیده که باید به مطالبات زنان پاسخ دهد. اما نکته دیگر این است که ممکن است ظرفیت‌هایی در یکسری از ورزشگاه‌ها برای حضور زنان وجود نداشته باشد. در اینجا یک قانون کلی و ایجاد یکسری تسهیلات وجود دارد. قانون کلی این است که تسهیلات لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود و حاکمیت از آن حمایت کند. برخی از ورزشگاه‌ها به دلایلی ممکن است ظرفیت‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی متناسب را نداشته باشند. به آن‌ها باید زمان داده شود که ظرف سه تا چهار ماه آماده‌سازی شوند تا همه ورزشگاه‌ها توان پذیرش تماشاگران زن و خانواده را داشته باشند.

همچنین لازم است فضا‌هایی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود چراکه فضای مسابقات متفاوت از فضا‌های عمومی دیگر است. بسیاری از افراد تمایل دارند با خانواده‌هایشان برای تماشای مسابقات در ورزشگاه حاضر شوند. جمهوری اسلامی نیز مدافع حفظ استحکام و نشاط خانواده است و نسبت به این موضوع با درایت بیشتری عمل می‌کند و فضا‌های خانوادگی را برای مسابقات به ویژه مسابقات فوتبال در نظر می‎‌گیرد.
با تصویب این موضوع باید این‌طور به قضیه نگاه کرد که سایر مطالبات زنان هم با تصمیمات حاکمیتی به سرانجام رسد و از مداخله عناصری که مصالح اجتماعی را در نظر نمی‌گیرند، جلوگیری شود.

با این اتفاق مسیر خوبی شروع می‌شود که در عین حال انتظار داریم نسبت به سایر مطالبات بر زمین‌مانده زنان در حوزه‌های حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و… همین گونه رفتار و پاسخ داده شود.

ارسال نظر