تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۳

افشاگری جنجالی مناظره دوم؛ پورمحمدی مدعی موافقت جلیلی با FATF شد، جلیلی سکوت کرد + ویدیو

یک کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: جلیلی پشت پرده با FATF موافق است و فقط با اجرای دولت روحانی مخالف بوده است.

اقتصاد۲۴- جلیل محبی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سکوت جلیلی درخصوص جمله‌ای پورمحمدی درباره FATF نقل کرد تایید سخنان او بود. در این صورت جلیلی پشت پرده با FATF موافق است و فقط با اجرای دولت روحانی مخالف بوده است.

این در حالی است که مصطفی پورمحمدی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز در مناظره دوم گفت: سعید جلیلی نسبت به تحریم‌ها مواضع معلومی دارد و نمی‌خواهم تکرار کنم. یاد دارم در شورای عالی امنیت ملی موضوع اف‌ای‌تی‌اف مطرح شد که سال ۹۵ بود. آنجا به بحران‌های تبادل مالی اشاره کردم و گفتم برجام هم نباشد این شرایط ما را گرفتار می‌کند. جلیلی پایان جلسه به من گفت پورمحمدی تو مسئول باشی ما قبول داریم، اما آقایان مسئول باشند ما قبول نداریم!
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من صادقانه می‌گویم و به دوستان هم ارادت دارم، اما باید با مردم صادق باشیم، ولی به چند نمونه اشاره می‌کنم. مثلاً برادر عزیزمان جناب آقای جلیلی، اول که نسبت به تحریم‌ها مواضع معلومی دارد و نمی‌خواهم تکرار کنم. یاد دارم در شورای عالی امنیت ملی موضوع اف‌ای‌تی‌اف مطرح شد که سال ۹۵ بود. من و آقای طیب‌نیا دعوت شدیم که عضو شورای عالی ضدپولشویی بودیم.

 



پورمحمدی تاکید کرد: آنجا به بحران‌های تبادل مالی اشاره کردم و گفتم برجام هم نباشد این شرایط ما را گرفتار می‌کند. آقای جلیلی پایان جلسه به من گفت آقای پورمحمدی تو مسئول باشی ما قبول داریم، اما آقایان مسئول باشند ما قبول نداریم. گفتم آقا اصل مطلب را که اشکال وجود دارد بپذیریم و بعد باهم به شروط و قیودی برای حل مشکل باید برسیم. هفت تا هشت سال از آن روز گذشته، اما مدام به اقتصاد فشار آمده است.

حمله پورمحمدی به قالیباف و پزشکیان

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: آقای پزشکیان این کسانی که دور شما را گرفته‌اند و در ستاد‌های شما غلغله است و در نوبت پست و مقام قرار دارند، آقای پزشکیان وقتی موضوع برجام شد چنان شیپور و طبل پیروزی زدید. من که نسبت به برجام موضع روشن دارم و می‌گویم از یک روزنه دودرصدی هم به نفع ملت باید استفاده کرد و باقدرت باید به جنگ کسانی رفت که حق مردم را ضایع می‌کنند.
وی گفت: برجام ۱۰ تا ۲۰ درصد روزنه ایجاد می‌کند، اما آقایان رفتند و ۱۰۰ درصدی‌اش کردند و گفتند همه مشکلات حل می‌شود، اما از فرصت خنثی‌سازی تحریم باید در آن دولت استفاده کافی می‌شد، اما متاسفانه اجرا نشد، همین‌ها دور شما را گرفته‌اند.
پورمحمدی ادامه داد: شما که چندان کارشناس نیستید. همین آقایان می‌خواهند اداره کنند. کسانی که نگاه‌شان به روابط خارجی، همراه با بزرگنمایی و خودشیفتگی است و به خنثی‌سازی هم بی‌توجهی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مناظره دوم و افشای چهره واقعی زاکانی؛ هم پوششی هم ضربه‌گیر/ پورمحمدی افشاگر شد و جلیلی سکوت


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به قالیباف، تصریح کرد: برادر عزیز ما آقای قالیباف چهار سال رئیس مجلس بوده است. آقای قالیباف شما باید در این چهار سال تلاش می‌کردی، هم نسبت به مسئله برجام اگر روزنه‌ای بود که ترامپ با آن رفتارش رفت و دو تا ۱۰ درصد ظرفیت بود که با قاعده‌ای می‌توانست پیگیری شود، اما اصلا اجازه داده نشد، نه در آن دولت نه در دولت شهید رئیسی.
وی خطاب به قالیباف یادآور شد: شما برنامه برای حل مشکلات یارانه‌ها می‌نویسی، اما الان در برنامه توسعه ۲۵ موضوع مهم معلق است تا یک سال دیگر و پس از تصویب. اینجور که نمی‌شود؟ شما باید جواب مسئولیت خود را بدهید. باید ببینید که می‌توانید یا نه؟ کار قبلی که خودتان کردید بگویید چه اثری داشته است؟ مدیران که از آسمان نمی‌آیند همین من و شما آقایان دور میز هستیم. باید مردم متوجه شوند چه اتفاقی افتاده است؟ با مردم صادق باشیم و راهکار درست بدهیم.

ارسال نظر