تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۳

اجاره ماهیانه این خانه‌ها برابر قیمت دو پراید + جدول

در محله الهیه، آپارتمانی ۴۸۰ متری به همراه امکانات و مشاعات خاص، با رهن ۱۰ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۶۰۰ میلیون تومانی آگهی شده است

اقتصاد۲۴- بررسی فایل‌های اجاره پنت‌هاوس در تهران نشان می‌دهد که در برخی محله‌های اعیان‌نشین اجاره ماهانه یک ماه این واحد با قیمت دو خودروی پراید برابری می‌کند.
برای مثال در محله الهیه، آپارتمانی ۴۸۰ متری به همراه امکانات و مشاعات خاص، با رهن ۱۰ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۶۰۰ میلیون تومانی آگهی شده است؛ در ولنجک نیز، برای پنت‌هاوسی با ۳۵۰ مترمربع زیربنا و دارای امکانات و مشاعات خاص، ۵ میلیارد رهن و ۵۰۰ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.
مشاهدات ما نشان می‌دهد که در محله پاسداران، رهن کامل یک واحد پنت‌هاوس و دارای امکانات مشابه واحد‌های مذکور، ۸ میلیارد تومان است؛ در محله نیاوران، برای واحدی ۳۳۰ متری، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده است.

اما با مبلغی کمتر از یک میلیارد هم می‌توان در تهران پنت‌هاوس رهن کرد، اما به شرط پرداخت اجاره ماهانه‌ای دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان؛ برای مثال، واحدی ۱۵۰ متری در محله پونک، با ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۶۰ میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده که البته این آپارتمان فاقد برخی امکانات خاص همچون سونا و جکوزی است.

ارسال نظر