تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
رهن سوئیت ۱۲ متری در درکه ۸۰ میلیون تومان!

جدیدترین قیمت رهن و اجاره خانه در درکه + جدول

درکه یکی از محله‌های منطقه ۲ شهرداری تهران است که بررسی آگهی‌های فروش خانه در آن نشان از متوسط بالای قیمت مسکن و اجاره‌بها دارد

اقتصاد۲۴ -  درکه یکی از محله‌های شمال تهران است که بر اساس تقسیم‌بندی‌ها از محله‌های منطقه ۲ و بخشی از شهرستان شمیرانات محسوب می‌شود. درکه از شرق با ولنجک، از غرب با اوین و از جنوب هم با سعادت‌آباد همسایه است. آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن طی خردادماه ۱۴۰۲ در منطقه ۲ شهرداری بالغ بر متری ۱۲۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان بوده است. اما اکنون متقاضیان خرید خانه در محله درکه باید چه بودجه‌ای در نظر داشته باشند؟
بررسی آگهی‌های فروش خانه در محله درکه نشان از میانگین بالای قیمت آپارتمان در این محله دارد. اکنون با بودجه کمتر از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌سختی می‌توان در درکه خانه‌ای برای فروش پیدا کرد.

همچنین با محدوده قیمتی پنج میلیارد تومان تنها آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط در سبد خرید متقاضیان قرار می‌گیرد. برای مثال اکنون آپارتمانی ۷۵ متری و ساخت سال ۱۳۹۰ در محدوده خیابان احمدپور چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
متقاضیانی که بودجه‌ای بین هشت تا ۹ میلیارد تومان دارند، می‌توانند گزینه‌هایی با متراژ بین ۹۰ تا ۱۱۰ پیش روی خود داشته باشند. اکنون آپارتمانی ۱۰۵ متری در خیابان میراسماعیلی که ساخت آن به سال ۱۳۹۳ بازمی‌گردد، هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.
بر اساس آگهی‌ها، متقاضیان خرید آپارتمان نوساز در این محله باید حداقل بودجه معادل ۱۳ میلیارد تومان را در نظر داشته باشند.

قیمت اجاره خانه در درکه

به همان اندازه که قیمت مسکن در درکه از میانگین بالایی برخوردار است، اجاره‌بها نیز در این محله از میانگین شهر تهران بالاتر است. اکنون واحدی که متراژ آن تنها ۱۲ متر ذکر شده، بالغ بر ۸۰ میلیون تومان رهن دارد و اجاره ماهانه آن نیز ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اگر متقاضیان توان پرداخت حدود هشت میلیون تومان اجاره ماهانه داشته باشند و بخواهند آپارتمانی با متراژ بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر اجاره کنند، باید حداقل رهنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در نظر داشته باشند. اکنون رهن آپارتمانی ۱۰۰ متری در محدوده خرداد که ساخت آن به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین اگر مستاجران، رهنی معادل ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار داشته باشند و بخواهند آپارتمانی بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ متر اجاره کنند، نیازمند پرداخت اجاره‌ای بالاتر از ۲۰ میلیون تومان هستند.
اجاره آپارتمان‌های نوساز در درکه از توان قشر بزرگی از مردم خارج است. برای مثال اکنون مالک آپارتمانی ۹۵ متری و کلیدنخورده در این محله رهنی ۶۰۰ میلیون تومانی برای واحد خود در نظر گرفته است. اجاره ماهانه این واحد مسکونی نیز در آگهی ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

ارسال نظر