تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

کوچ مستاجران خانه‌های بزرگ به واحد‌های متوسط + جدول

یک مشاور املاک می‌گوید: مستاجری در سال گذشته در واحدی با ۲۰۰ مترمربع مساحت سکونت داشت، اما امسال با توجه به بودجه‌ای که داشت توانست واحدی با متراژ ۱۳۰ مترمربع اجاره کند و به دنبال انباری بزرگ‌تر برای جا دادن بخشی از وسایل بود.

اقتصاد۲۴-  یک واسطه‌گر ملکی در محله میرداماد می‌گوید: تقاضای رهن و اجاره نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اکثر مستاجران در این محله قرارداد خود را تمدید می‌کنند، اما عرضه بیشتر است؛ چه برای خریدوفروش و چه برای اجاره نسبت سال‌های قبل تعداد کمتری تماس و مراجعه‌کننده داریم.

به گفته وی، در سال گذشته، در محله میرداماد، رهن کامل واحدی ۱۵۰ متری و ۳ خواب، حدود ۲ میلیارد تومان بود، اما در سال جاری، مالک این رقم را به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داده است.
آنطور که این مشاور ملکی به اکوایران می‌گوید، مستاجرانی که توان تمدید قراداد با نرخ جدید را ندارند به مناطق پایین‌تر نقل مکان می‌کنند و یا واحدی با متراژ کوچک‌تر برای اجاره انتخاب می‌کنند؛ برای مثال اگر سال گذشته مستاجری در واحدی ۱۶۰ متری مستاجر بوده، در سال جاری با بودجه خود واحدی ۱۲۰ متری می‌تواند اجاره کند.

او ادامه می‌دهد: مستاجری در سال گذشته در واحدی با ۲۰۰ مترمربع مساحت سکونت داشت، اما امسال با توجه به بودجه‌ای که داشت توانست واحدی با متراژ ۱۳۰ مترمربع اجاره کند و به دنبال انباری بزرگ‌تر برای جا دادن بخشی از وسایل بود.
به گفته او، رهن هر مترمربع واحد نوساز در محله میرداماد به ازای هر مترمربع از ۲۵ میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان است؛ یعنی برای رهن واحدی ۱۰۰ متری و نوساز، حداقل باید ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر داشت.

 
 
منبع : اکوایران
ارسال نظر