تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

صدرنشینی شعب بانک ملی در خدمات‌دهی ارزی به زائران اربعین

از بین ۶ بانک دیگر برگزیده که متولی ارائه ارز اربعین به متقاضیان هستند، بانک ملی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده و از این حیث ضمن اینکه خدمات متمایزتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، از دایره خدماتی گسترده‌تری نیز برخوردار بوده و در این زمینه پیشتاز است.

اقتصاد ۲۴- امسال بانک مرکزی همچون سال‌های گذشته باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی(ع) و در راستای تکریم و تسهیل شرایط عزیمت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات، دستورالعمل «ترتیبات تامین و عرضه ارز دینار به زائرین اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۳» را به هفت بانک عامل ابلاغ کرد که بانک ملی ایران یکی از این بانک‌هاست.

با توجه به تجربه موفق در این راستا در بین بانک‌های عامل برگزیده شده و از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳، زائران اربعین حسینی می‌توانند ارز مسافرتی مورد نیاز خود برای سفر به کربلا را از شعب این بانک دریافت کنند.

برای دریافت ارز اربعین، ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری سامانه «سماح» ضروری است. این کد رهگیری برای ثبت‌نام در سامانه‌های اینترنتی بانک‌های مختلف مورد نیاز است.

زائران بعد از ثبت‌نام در سامانه «سماح» و پس از ۲۴ ساعت می‌توانند در پیام‌رسان‌های داخلی «بله»، «آیگپ» «روبیکا» و یا با مراجعه به پرتال بانک‌های مشخص شده، درخواست دینار خود را بر اساس تاریخ و شعب مورد نظر به ثبت برسانند و در تاریخ مدنظر خود به شعب مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی و گذرنامه، ارز مسافرتی خود را دریافت کنند.

بانک ملی ایران نیز که دراین زمینه همه‌ساله پیشتاز بوده و تجربه‌های موفقی را در راستای تامین ارز موردنیاز زائران اربعین پشت سر گذاشته است، امسال 302 شعبه را برای این منظور اختصاص داده است تا روند دریافت ارز بیش از گذشته تسهیل شود.

در همین راستا شعب منتخب بانک‌ ملی در بستر پیام‌رسان «بله»، خدمات غیر حضوری را به متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می‌کنند.

متمایز بودن بانک ملی از سایر بانک‌های منتخب در تامین ارز اربعین زائران

گزارش میدانی اقتصاد ۲۴ نشان می‌دهد، از بین ۶ بانک دیگر برگزیده که متولی ارائه ارز اربعین به متقاضیان هستند، بانک ملی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده و از این حیث ضمن اینکه خدمات متمایزتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، از دایره خدماتی گسترده‌تری نیز برخوردار بوده و در این زمینه پیشتاز است.

بانک ملی بر اساس شرایط ارائه وام اربعین توسط شعب خود، چنین اعلام کرده است که مشمولان دریافت ارز اربعین (متولدین پیش از 1/6/1398) می‌توانند با ارائه مدارک لازم، ارز خود را با نرخ تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران از شعب منتخب بانک ملی ایران دریافت کنند؛ و به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار‌ها می‌توانند برای دریافت ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با همراه داشتن تمامی مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه و ارز خود را تامین کنند.

همچنین مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه «سماح»، گذرنامه و اصل کارت ملی است. کد رهگیری در سامانه «سماح»، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در این سامانه، فعال می‌شود.

ارسال نظر