تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

محسن پاک‎نژاد وزیر پیشنهادی نفت کیست؟

گزینه نخست دولت چهاردهم برای سکانداری وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ است.

اقتصاد۲۴- روز گذشته نام محسن پاک‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی نفت برای کابینه دولت چهاردهم و ازسوی مسعود پزشکیان به مجلس معرفی شد. محسن پاک‌نژاد سیاست‌مدار و مدیر اجراییست که از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری فعالیت می‌کرد.

محسن پاک‌نژاد کیست؟

محسن پاک‌نژاد در سال ۱۳۴۵ و در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

پیشینه و سوابق اجرایی و فعالیت‌ها

پاک‌نژاد کارش را با وزارت نیرو آغاز کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به عنوان مشاور وزیر نفت و رییس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت فعالیت می‌کرد.

او در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ مدیر طرح توسعه میادین گازی بود و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. پاک‌نژاد از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، در جایگاه عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز کار می‌‎کرد.

پاک‌نژاد در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود.


بیشتر بخوانید: علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟


وی در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا ۱۳۹۲ در این جایگاه ماند. در سال ۱۳۹۲ بار دیگر به ستاد وزارت نفت بازگشت و تا سال ۱۳۹۳ برای نزدیک به یک سال، مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت بود.

پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ به‌عنوان مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران فعالیت می‌کرد.

وزیر پیشنهادی پزشکیان به مجلس

رییس‌جمهور ایران محسن پا‌ک‌نژاد را به‌عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

ارسال نظر