تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

جدیدترین قیمت آپارتمان از یوسف آباد تا کریم خان و فاطمی و منطقه ۶ تهران+ جدول

ترافیک «وقت کش» در مسیر مناطق مسکونی و اداری شهر تهران طی سال‌های اخیر باعث شده بازار مسکن یک منطقه مرکزی پایتخت مورد توجه قرار بگیرد.

اقتصاد۲۴- تحقیقات میدانی از بازار مسکن منطقه ۶ تهران نشان می‌دهد، روند تقاضای مسکن در این منطقه به شکل محسوس افزایشی بوده است.
هر چند منطقه ۶ با دو نقطه ضعف نسبت به مناطق کاملا مسکونی همچون منطقه ۴ و منطقه ۵ روبه‌رو است که شامل «آلودگی هوا» و «طرح ترافیک» می‌شود. اما سکونت در خارج از مناطق مرکزی نیز با دو چالش روبه‌رو است که وزنه آن احتمالا برای برخی شهروندان بیش از چالش‌های جایی مثل منطقه ۶ است.

خانه‌های منطقه ۶ به سه دسته واحد مسکونی براساس سن بنا قابل تقسیم بندی است؛ زیر ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال. قیمت پیشنهادی واحد‌های بالای ۱۵ سال، مترمربعی ۹۷ میلیون تومان است در حالی که همین قیمت برای واحد‌های زیر ۱۰ سال، ۱۳۵ میلیون تومان و برای متراژ میانی ۱۰۸ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ بنابراین پاسخ این سوال که چرا حتی برخی خانه اولی‌های جوان در منطقه ۶ میل به خرید خانه قدیمی دارند، در این ارقام آمده است. واحد مسکونی قدیمی در منطقه مرکزی تهران هم نسبت به آپارتمان‌های شرایط متوسط منطقه ۵، قیمت کمتری دارد و هم اینکه، معضل ترافیک روزانه را از جلوی پا برمی دارد.

ارسال نظر