تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

همتی: برای کنترل تورم تلاش خواهم کرد

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای کنترل تورم تلاش خواهم کرد، تاکید کرد با اینکه شرایط پیچیده است، اما در مقابل مجلس شورای اسلامی مسئول هستم.

اقتصاد۲۴- ابراهیم رضایی با اشاره به نشست روز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امروز (سه شنبه) میزبان عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بودیم. همتی در این نشست اشاره به سوابق کاری خود در صدا و سیما، بانک مرکزی، بیمه و دانشگاه تهران داشت.

وی اظهار داشت: همتی اشاره‌ای داشت به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت داشتن مسائل اقتصادی و گفت که شرایط اقتصادی بسیار سخت است و این شرایط ایجاب می‌کند که همه در خدمت نظام باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: همتی افزود که در هر کجا که باشم رویکرد اقتصادی خواهم داشت و رویکرد سیاسی ندارم و در خدمت به نظام جمهوری اسلامی جناحی عمل نمی‌کنم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر پیشنهادی برنامه خود را برنامه اسناد بالادستی دانست و براساس برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است اولویت خود را حفظ ارزش پول ملی و ثبات اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم اعلام کرد و گفت رشد اقتصادی را از منابع جدا کنیم و منابع نفتی را برای زیر ساخت‌ها استفاده کنیم.

رضایی افزود: همتی به صادرات بیشتر نفت تاکید داشت و گفت باید وابستگی خود را به نفت کمتر کنیم و صادرات از واردات پیشی بگیرد اشاره‌ای هم به خدمات دولت شهید رییسی داشتند و گفتند که در دولت شهید رییسی کار‌های خوبی صورت گرفت و در اواخر نقدینگی کنترل شد.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون مطالبی گفتند همتی گفت که معیار من در کار و مسوولیت‌ها رهبر معظم انقلاب بوده است و گفت برای کنترل تورم تلاش خواهم کرد شرایط پیچیده است و این که در مقابل مجلس مسوول هستم.

ارسال نظر