تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

۴ راز بزرگ درباره وضعیت مسکن در پرند

قیمت مسکن در پرند بسته به آیتم‌های مختلفی بالا و پایین می‌شود و فعلا از رقمی معادل متری ۱۵ میلیون تومان صحبت به میان آمده است. طبیعتا با بررسی فایل‌های مسکونی مختلف در پرند، باید با اعداد درخواستی مختلفی ازسوی صاحبخانه‌ها روبرو شویم

اقتصاد۲۴- خرید آپارتمان در پرند با این اوصاف برای یک خانه ۱۰۰ متری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه احتیاج دارد که نسبت به میانگین تهران حدود ۸۰ درصد کمتر است. موقعیت واحد یعنی قرار گرفتن در فاز‌های صفر تا شش در هزینه‌های خرید آپارتمان در پرند تاثیر دارد و مستاجران در ازای پول پیش ۱۰۰ میلیونی برای واحد‌های دوخوابه، معمولا ماهی بین دو تا شش میلیون تومان کنار می‌گذارند.

متوسط قیمت مسکن در پرند چقدر است؟

قیمت مسکن در پرند بسته به آیتم‌های مختلفی بالا و پایین می‌شود و فعلا از رقمی معادل متری ۱۵ میلیون تومان صحبت به میان آمده است. طبیعتا با بررسی فایل‌های مسکونی مختلف در پرند، باید با اعداد درخواستی مختلفی ازسوی صاحبخانه‌ها روبرو شویم، اما همان عدد متری ۱۰ میلیون نشان می‌دهد برای خرید خانه ۱۰۰ متری در پرند باید چیزی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کنار گذاشت.

قیمت آپارتمانی ۱۰۰ متری به شکل خام، در پرند ۷۶۰ میلیون تومان یعنی متری هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است. آپارتمانی ۸۰ متری در فاز شش و در قالب پروژه هسا، با قیمت یک میلیارد تومان یعنی متری ۱۲ میلیون و ۵۰۰ برای فروش گذاشته است. فروشنده واحد کلیدنخورده با امکاناتی مثل گاز و هود و آینه‌کاری و شیرآلات، متری ۱۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با احتساب متراژ ۹۰ متری، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون قیمت دارد.

آپارتمان ۱۰۰ متر با عمر بنا دو سال در پرند متری ۱۸ میلیون و ۵۰۰ یعنی روی هم یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

مقایسه قیمت آپارتمان در پرند و تهران

خرید آپارتمان در پرند طبق آمار‌ها می‌تواند متری ۷۲ میلیون کمتر از تهران هزینه داشته باشد. آخرین آمار‌های رسمی نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۸۷ میلیون تومان رسیده درحالی که فعلا با متری ۱۵ میلیون تومان در پرند سروکار داریم.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲.۵ درصدی قیمت مسکن در تهران؛ ۶ راز بازار مسکن پایتخت


خرید آپارتمان در پرند نسبت به ارزان‌ترین محله‌های تهران نیز هزینه کمتری دارد. بانک مرکزی می‌گوید در مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران متوسط قیمت مسکن به متری ۴۵ میلیون تومان نزدیک شده است. جایی که محله‌هایی مثل یافت‌آباد و خانی‌آباد و شهرک ولیعصر قرار دارد.
قیمت آپارتمان در پرند بادرنظر گرفتن همان رقم متری ۱۵ میلیون، ۶۵ درصد از ارزان‌ترین محله‌های تهران کمتر است.

قیمت آپارتمان در پرند بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

خرید آپارتمان در پرند به خاطر دسته‌بندی‌هایی مثل فاز یا موقعیت واحد و امکانات ساختمان تفاوت خواهد داشت. فاز دو و سه قدمت بیشتری در پرند دارند و خانه‌های ویلایی اغلب در این فاز که مرکز شهر هستند، قرار دارند. گران‌ترین بخش مسکونی پرند نیز در همین فاز دو و سه جای گرفته است.

فاز صفر و یک پرند، مختص خانه‌های شخصی می‌شود. خرید آپارتمان در پرند، در قالب فاز صفر و یک، به طور متوسط هزینه کمتری نسبت به فاز‌های دو و سه خواهد داش. واحد‌های مسکن مهر نیز در فاز چهار تا شش پرند جا خوش کرده‌اند.

اجاره آپارتمان در پرند چقدر است؟

اجاره آپارتمان در پرند تحت تاثیر فضای حاکم بر بازار مسکن پرند قرار دارد. معمولا رقم ودیعه و کرایه مدنظر صاحبخانه‌ها در فاز دو و سه بیشتر از فاز صفر و یک است و کمترین میزان فشار به مستاجران ساکن فاز چهار تا شش وارد می‌شود.

اجاره آپارتمان در پرند برای مستاجری که ۱۰۰ میلیون پول پیش دارد، ماهانه می‌تواند دست‌کم دو تا پنج میلیون در فاز‌های چهار تا شش هزینه‌تراشی کند. مثل واحد ۷۵ متری در فاز شش با ۱۰۰ میلیون پول پیش و ماهی دو میلیون اجاره داده می‌شود. در فاز صفر، اما که قیمت آپارتمان بیشتر است، گزینه مشابهی وجود دارد و صاحبخانه به جز ۱۰۰ ودیعه ۱۰۰ میلیونی، درخواست شش میلیون تومان کرایه ماهانه کرده است.

منبع: فرارو
ارسال نظر