تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
شرط ریزش قیمت مسکن اعلام شد

یک پیش‌بینی خوشایند درباره بازار مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: با اجرای طرح مسکن اقتصادی شاهد افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده مسکن خواهیم بود.

اقتصاد۲۴- احدی، مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه اجرای ساخت مسکن اقتصادی از طریق برنامه ریزی که انجام شده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت تمام شده مسکن شود گفت: اجرای ساخت مسکن اقتصادی باعث می‌شود که خانه‌های مشارکتی اجرا نشود.
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وی با بیان اینکه ساخت مسکن مشارکتی در فرهنگ ما پذیرفته شده نیست و هیچ وقت پذیرفته نخواهد شد گفت: ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله مشکلاتی است که در مسکن مشارکتی ایجاد می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تعریف واحد‌های ۲۵ متری و مسکن اقتصادی بتوانیم این معضل را حل کنیم و در حال حاضر خانه‌های مشارکتی موضوعی است که کاملا در تضاد با فرهنگ، تعاریف و ارزش‌های جامعه است و هیچ نهاد و شخصی استفاده از خانه‌های مشارکتی را نمی‌پذیرد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲.۵ درصدی قیمت مسکن در تهران؛ ۶ راز بازار مسکن پایتخت


وی با اشاره به اینکه اجرای واحد‌های مسکن اقتصادی می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و افزایش تولید مسکن می‌شود گفت: در حال حاضر می‌توانیم با اجرای طرح مسکن اقتصادی به طور قطع زمینه را برای خانه دار شدن افراد ضعیف و محروم را فراهم کنیم.

مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: وقتی قرار بر این باشد که در جامعه فرهنگ‌سازی رخ دهد، یکی از موضوعات مهم به فرهنگ آن منطقه بر می‌گردد. شاید در منطقه‌ای این سبک از ساخت و ساز پذیرفته باشد و در منطقه دیگر نه؛ بنابراین خیلی نمی‌توان در بعد فرهنگی این مسکن‌ها اظهار نظر کرد.

ارسال نظر