تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمدرضا بابایی استاندار تازه یزد کیست؟

محمدرضا بابایی به‌دنبال انتصابات دولت چهاردهم استاندار یزد شد تا یک بومی دیگر استاندار استان خود شود.

اقتصاد۲۴- به‌دنبال انتصابات در دولت چهاردهم امروز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ محمدرضا بابایی به صورت رسمی و ازسوی هیئت دولت به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

او که اصالتی یزدی دارد یکی دیگر از بومیانیست که بر این مسند می‌نشیند.

محمدرضا بابایی کیست؟

محمدرضا بابایی در سال ۱۳۴۵ در محله اکبرآباد یزد به دنیا آمد. او دارای دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار و حافظ کل قرآن است.

حضور در جبهه و جنگ تحمیلی

محمدرضا بابایی حضوری پررنگ در جبهه و جنگ تحمیلی داشت. او در جنگ جانباز و سپس اسیر شد. او سال‌ها در زندان‌های صدام و رژیم بعث اسیر بود تا به آغوش میهن بازگشت.

پیشینه و سوابق اجرایی

بابایی از سال ۶۹، کارشناس صنایع در استانداری یزد بوده است. کارشناسی تولید و بهره‌وری در سال ۷۳، ریاست اداره امور مالی استانداری یزد در سال ۷۴، بخشدار اشکذر در سال ۷۵، معاون فرماندار یزد از سال ۷۹، مدیرکل اداری مالی استانداری یزد از سال ۸۰، فرماندار مهریز از سال ۸۳ و معاون پشتیبانی آب منطقه‌ای در سال ۸۵ برخی از سوابق او بوده است.


بیشتر بخوانید: جلال رشیدی کوچی کیست؟


وی همچنین از سال ۸۶ معاون برنامه‌ریزی استانداری یزد است. بابایی دستی هم در ورزش داشته است و در کارنامه خود ریاست هیئت فوتبال را هم دارد. او در سال ۸۳ به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان یزد انتخاب و در سال ۸۵ به عنوان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهید قندی یزد منصوب شد.

وی در سال ۹۰ به عنوان رئیس هیئت دوچرخه داری استان یزد انتخاب و همچنان در این سمت مشغول به همکاری با ورزش استان است.

استانداری یزد در دولت چهاردهم

در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت محمدرضا بابایی به عنوان استاندار جدید یزد انتخاب شد. همان‌گونه‌که اشاره کردیم او پیش‌تر معاون پیشین استانداری یزد بوده است.

ارسال نظر