تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
رئیس اتاق اصناف تهران:

نان گران نشده است/ ابلاغیه جدیدی برای تغییر قیمت نان به دست نرسیده

رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به ابلاغ نرخ نامه جدید نرخ نان توسط اتحادیه نانویان استان تهران اظهار کرد: تا به امروز ابلاغیه جدیدی برای تغییر قیمت نان به دست اتاق اصناف تهران نرسیده است که بخواهیم آن را به اتحادیه نانوایان ابلاغ کنیم.

اقتصاد 24- رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به ابلاغ نرخ نامه جدید نرخ نان توسط اتحادیه نانویان استان تهران اظهار کرد: تا به امروز ابلاغیه جدیدی برای تغییر قیمت نان به دست اتاق اصناف تهران نرسیده است که بخواهیم آن را به اتحادیه نانوایان ابلاغ کنیم.

قاسم نوده فراهانی افزود: در صورتی که  نرخ نامه جدیدی توسط اتحادیه نانوایان سنتی به نانوایان ابلاغ شده، این اتحادیه  اشتباه کرده است؛ زیرا  به من که رئیس اتاق اصناف تهران هستم، نرخ جدیدی ابلاغ نشده که آن را به اتحادیه‌ها ابلاغ کنم.

براساس نامه‌ منتشر شده از اتحادیه نانوایان سنتی، قیمت انواع نان از  اول مهر افزایش‌ یافته و این نرخ نامه به نانوایی‌ها ابلاغ شده است.

در این بخشنامه جدید، قیمت هر تافتون سنتی با وزن ۲۳۰ گرم ۵۵۰ تومان، بربری ساده ۵۱۰ گرمی ۱۰۰۰ تومان و لواش گردان با وزن  ۱۴۰ گرم  ۳۰۰ تومان اعلام و نرخ نان سنگک عنوان نشده است.

این نامه که مهر و امضا اتحادیه را نیز دارد، رعایت وزن‌های تعیین‌شده را برای نرخ‌های یادشده  الزامی عنوان کرده است.

نان بدون تغییر قیمت


این درحالی است که چندی پیش معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:قیمت نان در سال جاری تغییری نمی‌کند و کماکان آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.







قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: تا به امروز ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خرید شده که ۱۰۰ هزار تن آن گندم دوروم است.

حسن حنان افزود: در سال گذشته در مجموع ۳۴۵ هزار تن گندم دوروم به صورت تضمینی  خرید شده که میزان خرید تضمینی این محصول در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.



تصویر نامه اتحادیه نانوایان سنتی تهران درباره نرخ انواع نان (به غیر از سنگک) به شرح زیر است.

 



منبع : اتاق اصناف تهران
ارسال نظر