تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
علی وقفچی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

مشتریان آمریکایی فرش ایرانی، تحریم‌ها را دور می‌زنند

عضو فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس، تحریم‌های آمریکا در حوزه تولید و صادرات فرش دستباف ایرانی را بی‌اثر دانست و آن را نشأت گرفته از سلائق شخصی مشتریان فرش ایرانی دانست.

اقتصاد۲۴- صادرات فرش دستباف ایران به سایر کشورها از جمله آمریکا همیشه در دستور کار فعالان این حوزه بوده اما اکنون و پس خروج آمریکا از توافق برجام و پس از تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، موضوع رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و حال باید دید آینده این کالای صادراتی ایرانی به کجا خواهد رسید.

علی وقفچی، عضو فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در این خصوص به اقتصاد۲۴، گفت: تحریم‌ها در رابطه با صادرات فرش دستباف ایرانی هیچ ارتباط معنایی با این موضوع ندارد. دولت‌ها در انتخاب، تعیین و خط مشی فرش نمی‌توانند تاثیرگذار باشند زیرا سلائق شخصی در این موضوع دخیل است.

وی افزود: با توجه به تاریخچه فرش ایران مطمئنا تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود. توجه بیش از حد به این موضوع که اگر آمریکا فرش ما را نخرد تولید فرش ایرانی متوقف می‌شود، امری بیهوده است.

وقفچی تصریح کرد: فرصت‌ها و بازارهای جدید زیادی در دنیا وجود دارد که باید دنبال آن‌ها برویم و قطعاً تحریم‌های آمریکا نقشی در کاهش تولید و صادرات ما نخواهد داشت.

عضو فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت بازارهای جهانی و پیدا کردن بازارهای جدید و تولید بر اساس نیاز جهانی دو چالش مهم این صنعت است که در صورت رعایت آن مساله، مشکلی به وجود نمی‌آید.

وی در پایان عنوان کرد: آمریکایی‌هایی که طالب فرش ایرانی هستند نیز از سایر روش‌ها برای خرید این کالا اقدام می‌کنند پس می‌بینیم که  تحریم‌های آمریکا بی‌اثر است.
ارسال نظر