اقتصاد24 - در جریان این بازدید که معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند، مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء به ارائه گزارشی از روند احداث پروژه پرداختند و سرپرست سازمان با تأکید بر نقشی که اسکله رو رو می تواند در تسهیل و تسریع فرایندهای تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین ایفا نماید، بر لزوم تسریع در ساخت اسکله مزبور تصریح کرده و اظهار امیدواری نمود که با توجه به وجود همگرایی میان سازمان و قرارگاه، و توانمندی عملیاتی موجود، این طرح مهم بندری ـ ترانزیتی که دارای اثرگذاری های مثبت در حمل و نقل بین المللی کشورمان است، تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
از نکات جالب توجه این بازدید، همزمانی پهلوگیری بیست و سومین کشتی در مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران بود که محموله های کانتینری مشتمل بر کالا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور را وارد کشور نمود.
لازم به ذکر است؛ براساس توافقنامه ای که شهریور ماه سال جاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شد. عملیات ساخت اسکله رو رو و پسکرانه مربوطه به آن، در مجتمع بندری کاسپین ظرف دو سال به انجام خواهد رسید. اسکله ای به طول حدود ۹۰ متر، با عرض رمپ ۲۶ متر، که دارای ۷.۶ هکتار پسکرانه خواهد بود.
گفتنی است؛ کشتی های رو رو برای حمل خودرو و محموله هایی طراحی شده که از قابلیت حمل و نقل با خودرو برخوردار می باشند. کشتی رو رو با دارا بودن پل های متحرک، امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد؛ امکاناتی که باعث کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل در کنار افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا می شود.
منبع: فرینا