تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

شبکه خویشاوندی سد راه استارت آپ های بیمه / چرا فروش آنلاین بیمه در ایران به شکست انجامیده است؟

یک فعال در صنعت بیمه گفت: نماینده های شرکت های بیمه به دلیل خدمات بهتری که نسبت به استارت آپ های بیمه ارائه می دهند، خیال‌شان راحت است چرا که روابط خویشاوندی آنها و مردم برقرار است.

سحر گلی‌زاده، اقتصاد24 - اگرچه فعالیت استارت آپ های بیمه چند سالی است که در کشور آغاز شده است اما هنوز نتوانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند به طوری که طبق آمارهای ارائه شده استارت آپ های بیمه توانسته اند تنها یک درصد از بازار بیمه در کشور را کسب کنند.

این سهم از بازار بیمه در حالی است که بیمه مرکزی بارها بر حمایت از استارت آپ های بیمه در کشور تاکید کرده است. در همین زمینه غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفته است: صنعت بیمه باید در کمترین زمان ممکن مشکلات زیرساختی شبکه آنلاین را برطرف کند و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور مستلزم تسهیل عملیات بیمه گری است و شرکت هایی که در صدور بیمه نامه های آنلاین پیشقدم شوند سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند داشت.

در همین ارتباط امیرمحمد ملیانی مدیر بازاریابی بیمه آرمان درباره چرایی عدم توفیق استارت آپ های بیمه در فروش آنلاین بیمه به خبرنگار اقتصاد24 گفت: صنعت بیمه بازاری است که از قبل، ارتباطی بوده است یعنی مردم باید به نماینده های بیمه ها مراجعه کرده و بیمه نامه خود را خریداری کنند.

وی افزود: شرکت ها و استارت آپ های بیمه که به صورت آنلاین بیمه صادر می کنند هیچ وقت نمی توانند بازار رابطه ای یا همان خویشاوندی که میان مردم و شرکت های بیمه ای وجود دارد را بگیرند.

مدیر بازاریابی بیمه آرمان در ادامه بیان کرد: بسیاری از اوقات نماینده های بیمه به خاطر خدمات بهتری که نسبت به استارت آپ های بیمه ای به مردم ارائه می دهند، مردم را به طرف خود سوق می دهند.

ملیانی اظهار کرد: نماینده های شرکت های بیمه به دلیل خدمات بهتری که نسبت به استارت آپ های بیمه ارائه می دهند، خیال‌شان راحت است چرا که روابط خویشاوندی آنها و مردم برقرار است.


وی در ادامه بیان کرد: برای برخی از شرکت های بیمه وب سایتی راه اندازی شده است که شرکت های بیمه به خویشاوندان خود بیمه نامه را از طریق ابزار الکترونیکی بفروشند یعنی خود نماینده شرکت بیمه به خویشاوند خودش بیمه نامه می فروشد.

مدیر بازاریابی بیمه آرمان خاطرنشان کرد: شرکت های دیگر بیمه هم باید سایتی را برای خود در نظر گرفته و بستری را برای نماینده های شرکت های بیمه فراهم کنند تا آنها از فضای الکترونیکی بیمه دور نمانند. اگر این شرایط برای شرکت های بیمه فراهم شود نماینده های بیمه هم به سرنوشت آژانس‌های تاکسی تلفنی دچار نمی شوند.
ارسال نظر