تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸
رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

شفاف سازی در شرکت های بیمه عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در هر کشوری متفاوت است و با توجه به شناخت محصولات بیمه ای در آن کشور توسط شرکت های بیمه و نمایندگان آن ها، ضریب نفوذ بیمه کاهش و یا روند افزایشی را طی می کند.

سحر گلی‌زاده، اقتصاد24 - سالنامه آماری بیمه مرکزی در سال 97 نشان می دهد اوضاع ضریب نفوذ بیمه در ایران چندان مساعد نیست و تاثیری بر تولید ناخالص داخلی نداشته است به طوری که از 2.3 درصد به 2.38 درصد رسیده است. این آمار نشانگر آن است که صنعت بیمه در مجموعه اقتصاد کشور از حرکت سریعتری برخوردار نبوده است،

رشد کمی استارت آپ های بیمه در ایران و حتی رقابت منفی شرکت های بیمه با یکدیگر که عمدتا در موضوع نرخ شکنی صورت می گیرد نیز نتوانسته قطار صنعت بیمه را به سرمنزل مقصود خود برساند.

اما چه عواملی در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تاثیرگذار است؟در این زمینه غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی به خبرنگار اقتصاد24 گفت: اگر پیشرفت و گسترش بیمه های زندگی، فعالیت هدفمند استارت آپ ها، ورود نیروهای خلاق و تازه نفس و حضور گسترده صنعت بیمه در بازار سرمایه روز به روز افزایش یابد ضریب نفوذ بیمه در ایران باید از ۲/۴ به ۷ درصد برسد.

وی افزود: ضریب نفوذ بیمه در هر کشوری متفاوت است و با توجه به شناخت محصولات بیمه ای در آن کشور توسط شرکت های بیمه و نمایندگان آنها، ضریب نفوذ بیمه کاهش و یا روند افزایشی را طی می کند.

شفاف سازی در شرکت های بیمه باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود


رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شفاف سازی در شرکت های بیمه باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می شود، اظهار کرد: اگر شرکت های بیمه رتبه بندی شوند و در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد این مسئله باعث می شود اعتماد از دست رفته مردم نسبت به صنعت بیمه دوباره به این صنعت بازگردد و به خودی خود باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد از دست رفته مردم به صنعت بیمه بازگردد صنعت بیمه می تواند در بروز هرگونه حادثه ای، بهترین پاسخ را برای حل آن مشکل ارائه دهد.
ارسال نظر