تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی تشریح شد:

رونق تجارت دریایی فرآورده های نفتی روی موج صعودی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با تشریح آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر کانونی ایران گفت: علاوه بر رونق چشمگیر تجارت فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه سال جاری، کشتی‌های ورودی به این بندر نیز ۱۴ درصد افزایش یافت.

اقتصاد۲۴-  اله مراد عفیفی پور افزود: طی دوره زمانی ۹ ماهه سال ۹۸، حجمی بیش از ۵۶ میلیون و ۴۷۹ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد هفت دهم (۰.۷) درصدی داشته است.

عفیفی پور حجم عملیات جابجایی محموله‌های تجاری غیر نفتی را ۳۶ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۳۳۶ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۰ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۵۰ تن فرآورده نفتی با افزایش ۷.۴ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی به مرز ۲۶ میلیون تن رسید


مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به رقم ۲۵ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۱۰ تن رسید.

عفیفی پور از ترانشیپ دو میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۳۵ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۹ درصدی داشته است.

ترانزیت غیرنفتی از ۲ میلیون تن فراتر رفت

 
عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) بیش از ۱۹۱ هزار تن کالای غیرنفتی طی نه ماه اخیر سخن گفت و افزود: علاوه بر این، دو میلیون و ۵۰ هزار تن ترانزیت و همچنین پنج میلیون و ۳۰۲ هزار تن از اینگونه کالا‌ها وارد بندر شهید رجایی شد.


صادرات نفتی ۳۰ درصد افزایش یافت


وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: حجم صادرات اینگونه کالا‌ها به خارج از کشور با ثبت رشد ۳۰ درصدی، از رقم ۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۱۵ تن فراتر رفت.

ترانزیت ۶۶ هزار تن فرآورده نفتی با رشد ۸۳ درصدی


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۲ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۷۴ تن فرآورده نفتی با رشد ۵ درصدی، کابوتاژ (کاربری) و ۶۶ هزار و ۶۱ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۸۳.۵ درصدی داشته است.

ورود ۳۲۰۰ کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۴ درصدی


عفیفی پور خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، ۳ هزار و ۱۹۰ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناور‌های دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۴.۳ درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، دوهزار و ۵۳۸ فروند مربوط به کشتی‌های با تناژ بالای هزار تن (رشد ۸ درصدی) و ۶۵۲ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن (رشد ۴۷ درصدی) بوده است.
منبع: برنا
ارسال نظر