تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
مدیرکل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی:

۱۴.۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه در سال ۹۷ به بیمه‌های عمر اختصاص دارد

مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی اظهار کرد: ۱۴.۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه در سال ۹۷ به بیمه‌های عمر اختصاص دارد و در برخی از کشورها این رقم به 60 درصد می رسد اما در کشور ما بیمه های زندگی کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و کمتر اولویت قرار گرفته است.
اقتصاد۲۴- امیر صفری مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر سیما درباره وضعیت بیمه های زندگی در کشور عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور به 2.38 درصد می رسد که حدود 14 درصد از مجموع درآمد بیمه به بیمه های زندگی اختصاص داشته شده است.

وی افزود: سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی کشور 14.5 درصد بوده است و اگر ضریب نفوذ بیمه در کشور که به رقم 2.38 درصد می رسد با دنیا مقایسه شود مشاهده می کنیم که تقریبا ضریب نفوذ بیمه در متوسط دنیا 6 الی 7 درصد است و سهم بیمه های زندگی 0.35 درصد است.

بیشتر بخوانید: میزان اعتماد به صنعت بیمه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی گفت: در حالی که 14.5 درصد از پرتفوی صنعت بیمه در سال 97 به بیمه های زندگی اختصاص داده شده است که در برخی از کشورها مانند انگلستان و هند این رقم به 60 درصد می رسد و رقم بالایی است اما در کشور ما بیمه های زندگی کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و کمتر اولویت قرار گرفته است.

وی درباره بیمه نامه های صادره در کشور اظهار کرد: تعداد کل بیمه شده ها صادره در همه رشته های بیمه ای در کشور 61 الی 62 میلیون در سال 97 بوده است که برای بیمه های زندگی این تعداد به 24 میلیون می رسد . ضمن اینکه تعداد 14 میلیون انفرادی نیز صادر شده است.

در ادامه ویدئوی گفت و گوی امیر صفری در این برنامه را مشاهده می کنید:

 

ارسال نظر