اقتصاد۲۴-مهدی صادقی نیارکی به فعالیتهایی که در دوره جدید توسط شرکتهای خودروسازی باید صورت گیرد، اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده است، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمتها و شکست حباب قیمتها خواهد شد، اما یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین خودرو است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین خودرو باید به گونهای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تامین کنند و از سویی بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد.
وی با بیان اینکه هدف گذاری شرکتهای خودروسازی تولید روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو است، افزود: رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تامین ارز و ریال خودروسازان است، در این میان تکالیفی هم برعهده شرکتهای خودروسازی گذاشته شده است که از جمله آن واگذاری اموال و داراییهای غیرتولیدی، افزایش بهره وری و توسعه صادرات است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده است، تصریح کرد: شرکتهای خودروسازی از بهمن۹۷ هیچ افزایش قیمتی نداشتند و هر گونه افزایش قیمتی که اتفاق افتاده مربوط به بازار است.
بیشتربخوانبد: تعیین قیمت جدید برای خودروهای سایپا و ایران خودرو
وی با بیان اینکه برای کنترل قیمت خودرو در بازار اقدامات جدیدی صورت گرفته است که امیدواریم اثرگذاری آن زیاد باشد، افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند، لذا با سیاستهای جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای ۱۸ سال، ۳۶ ماه عدم خرید خودرو توسط متقاضی و باطل شدن گارانتی بعد از سه ماه از مصرف نکردن خودرو میتوان به هدف یاد شده دست یافت.
صادقی نیارکی تاکید کرد: ما باید به گونهای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایهای نیست و مصرفی است، بدین جهت حذف سود مشارکت در ثبت نام خودرو یکی از اقداماتی است که صورت گرفته است.
منبع: خبر آنلاین
تقریبا تا صد در صد قیمت گران کردن و رسما هم اعلام کردن وباعث شدن بازار هم بیشتر گرون بشه
امیدوارم این همه سازمان و مسئول و ... بتوانن قیمتها را واقعا نسبت به تورم سال ۹۷ تا کنون محاسبه کنن