تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان و مستضعفان

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با همکاری بسیج مستضعفین برای محرومیت‌زدایی دهک‌های ۱ تا ۳ تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
اقتصاد۲۴ - مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بسیج مستضعفین در زمینه محرومیت زدایی به امضا رسید.

در ابتدای این مراسم، محمود محمود زاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، ضمن بیان این نکته که تولید مسکن بزرگترین دغدغۀ وزارت راه و شهرسازی در کشور است، گفت: تامین مسکن دهک‌های درآمدی ۳ گانه ابتدایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و با کمک سازمان بسیج مستضعفین و سایر نهاد‌های حمایت از محرومان در سطح کشور در حال انجام است.

استقبال از حضور سازمان بسیج مستضعفین در پروژه‌های ساخت مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، با استقبال از حضور سازمان بسیج مستضعفین در عملیات ساخت مسکن، بیان کرد: در طرح ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده و ساخته ایم که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از آن با مبلغ اقساط بسیار در راستای محرومیت زدایی به خانوار‌های کم درآمد اختصاص یافته است.
بیشتر بخوانید: بد و خوب «بورس مسکن»

محمودزاده، در بیان نقش نهاد‌های فعال در زمینه محرومیت زدایی، گفت: این طرح با مشارکت تمامی دستگاه‌های حمایتی شامل سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان اوقاف با هدف تامین مسکن دهک‌های اول تا سوم عملی می‌شود.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مستضعفین و محرومان قرار می‌گیرد

وی، در تشریح نقش سازمان بسیج مستضعفین، افزود: نقش ویژه ساخت این واحد‌ها بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است و با توجه به امکانات اجرایی مقرر شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور شناسایی شود تا در نهایت این واحد‌ها به متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد تحویل داده شود.

محمود زاده در پایان، ضمن تاکید بر تسریع روند ساخت واحد‌های مسکونی این طرح، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد که این واحد‌ها را با کمترین آورده به گروه دهک‌های اول تا سوم تحویل دهیم.
 
منبع: فارس
ارسال نظر