تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد:

مافیا در مکانیزم غلط توزیع مایحتاج مردم نقش دارند/ کارت و کالابرگ اعتباری در راه مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر توزیع اقلام غذایی از جمله گوشت بسیار نامناسب است و ما همواره به دولت تاکید داشته‌ایم که اگر قرار است یارانه‌ای را در قبال این اقلام غذایی در اختیار مردم بگذارد در محل فروش اقلام توزیع شود.

اقتصاد24- در هفته‌های گذشته شاهد توزیع نامناسب مایحتاج و اقلام اساسی مردم اعم از گوشت و مرغ در بازار بودیم به طوری که این سیستم توزیع نامناسب، باعث شد تا صفوف بلندی مقابل بازارهای اصلی توزیع گوشت و مرغ شکل بگیرد و تصویری نامناسب از برنامه‌ریزی مسئولان در این بخش را به نمایش بگذارد، تصاویری که به هیچ وجه در شان و منزلت اجتماعی مردم نیست.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با اقتصاد24 با اشاره به ایجاد صفوف طولانی مردم برای خرید محصولات غذایی چون گوشت و مرغ، گفت: به اعتقاد بنده فضای موجود در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عدم‌ تصویب لوایح FATF باعث عاملی شده تا بازار به نابسامانی کشیده شود.

وی افزود: به عنوان نماینده مجلس از دوستانمان در مجمع تشخیص مصحلت نظام می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر تکلیف لوایح FATF را مشخص کنند. با این حال ما اعتقاد داریم این تصمیم، انتخابی بین بد و بدتر است یعنی تصویب این لوایح بد است و اگر تصویب نشوند می‌تواند بدتر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایرادات در مکانیزم‌های توزیع مایحتاج اصلی مردم در بازار، اظهار داشت: در زمینه مکانیزم توزیع مایحتاج اصلی مردم در بازار بحث‌های زیادی با دولت داریم و اشکالاتی در بسیاری از موارد وجود دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر توزیع اقلام غذایی از جمله گوشت بسیار نامناسب است و ما همواره به دولت تاکید داشته‌ایم که اگر قرار است یارانه‌ای را در قبال این اقلام غذایی در اختیار مردم بگذارد در محل فروش اقلام توزیع شود.

جعفرزاده‌ایمن‌آ‌بادی ادامه داد: البته مافیاهایی که مرتبط با دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هستند اجازه نمی‌دهد تا دولت تصمیم درستی درباره ارائه یارانه به کالاهای اساسی مردم بگیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: می‌کوشیم در قالب کارت‌های اعتباری و یا کالابرگ مردم را در خرید مایحتاج اساسی زندگی‌شان یاری کنیم. درصدد این هستیم تا این پیشنهاد را پیرو تبصره 14 بودجه سال 98 در مجلس مطرح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد کارت‌های اعتباری و یا کالابرگ می‌تواند از ایجاد صفوف طولانی برای خرید کالاهای اساسی چون گوشت جلوگیری کند چرا که به اعتقاد بنده فسادهای زیادی پشت پرده ایجاد این صفوف وجود دارد.
ارسال نظر