تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق هم کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همواره باید شاخص‌های دستیابی به رقم حقوق را بر مبنای حمایت از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه در نظر بگیریم که البته رویکرد مجلس و دولت هم، در همین راستا است.

اقتصاد24- افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم، طی سال‌های اخیر به مطالبه جدی کارگران و حقوق‌بگیران کشور تبدیل شده و گرانی‌های پی‌درپی، توجه به این موضوع را حائز اهمیت کرده است. با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان افزایش 20 درصدی حقوق‌ها در سال 98 هم نمی‌تواند جوابگوی گرانی‌های اخیر در جامعه باشد و باید از الگوی مناسبی برای تعیین و حقوق و دستمزد سالانه تبعیت کرد.

شکور پورحسین‌شقلان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد24 با اشاره به تشکیل جلسات شورای حقوق و دستمزد برای تعیین حقوق در سال 98، گفت: این شورا نزدیک به یک ماه است که تشکیل جلسه نداده است.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 در مجلس، افزود: به دلیل بررسی بودجه سال ۹۸ احتمالاً این شورا تا پایان اسفند جلسه‌ای برگزار نکند و جلسه این شورا به اردیبهشت سال آینده موکول شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظارات جامعه درباره میزان حقوق و دستمزد در سال 98، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم در کشور، در زمینه حقوق و دستمزد بین دولت و مجلس توافقاتی وجود دارد.

پورحسین‌شقلان بیان داشت: همواره باید شاخص‌های دستیابی به رقم حقوق را بر مبنای حمایت از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه در نظر بگیریم که البته رویکرد مجلس و دولت هم، در همین راستا است.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد، افزود: در حال حاضر نرخ تورم در کشور بالاست، لذا ما به هر میزان که بتوانیم حقوق و دستمزد را در سال جدید افزایش خواهیم داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقوله همسان‌سازی حقوق‌ها، بیان داشت: دولت باید طبق برنامه ششم تبعیض‌ها در مقوله حقوق را کاهش دهد که البته کمیسیون اجتماعی مجلس هم، این موضوع را  پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت به دنبال کاهش تبعیض در پرداخت‌ حقوق‌ها هستند، اظهار داشت: این موارد در لایحه بودجه دیده شده که البته باید گفت طبق تورمی که در کشور وجود دارد، 20 درصد افزایش حقوق هم، کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد.
ارسال نظر