تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

بیانیه FATF مثبت بود/ عدم تصویب FATF ارتباطات بانکی ایران را صفر می‌کند

صفاری نطنزی گفت: بیانیه «اف‌ای‌تی‌اف» نشان داد این کارگروه به دنبال مقابله با ایران نیست و نگاهش نگاه همراهانه و کمک به ایران است.

اقتصاد24- کارگروه «اف‌ای‌تی‌اف» در جلسه روز جمعه ۳ اسفند علاوه بر تمدید تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران، طی بیانیه‌ای از پیشرفت به عمل آمده در زمینه اقدامات ایران جهت «مبارزه با پولشویی» و «مقابله با تأمین مالی تروریسم» نیز استقبال کرد. حال باید منتظر ماند دید تکلیف لوایح دیگر «اف ای تی اف» در روزهای آتی چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

مصطفی صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد24 با اشاره به مهلت کارگروه «اف ای تی اف» به ایران جهت تصویب لوایح مرتبط با این کارگروه گفت: بیانیه «اف ای تی اف» نشان از برخورد مثبت این کارگروه نسبت به ادامه همکاری با ایران داشت.

وی افزود: در واقع «اف‌ای‌تی‌اف» نشان داد به دنبال مقابله با ایران نیست و نگاهش نگاه همراهانه و کمک به ایران است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات نسنجیده رییس آمریکایی «اف ای تی اف»، گفت: رییس آمریکایی «اف ای تی اف» شروط بی‌ربطی را در رابطه با ایران مطرح کرد که این موارد به نگاه خصمانه آمریکایی‌ها به ایران باز می‌گردد که نباید آن را جدی گرفت.

صفاری‌نطنزی با بیان اینکه نتیجه و برآورد تصمیم‌گیری درباره ایران از سوی «اف ای تی اف» منفی نبوده است اظهار داشت: مسئولان درباره لوایحی از جمله پالرمو و CFT اگر بتوانند مقداری اعتمادسازی کنند این لوایح هم قابل تصویب است.

این نماینده مجلس با اشاره به تبعات اقتصادی عدم تصویب «اف ای تی اف»، گفت: قطعاً در صورت عدم تصویب این لوایح ارتباط بانکی ایران با سایر کشورها قفل و تقریباً به صفر می‌رسد که نباید بگذاریم این اتفاق رخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: اگر مشکلات اقتصادی از خارج از کشور هم تشدید شود قطعاً صدمه و خسارت زیادی را متحمل خواهیم شد. با این حال برخی جریانات در صدد تشدید اختلافات درباره «اف ای تی اف» هستند که نباید بیش از پیش به این مسئله دامن بزنند.
ارسال نظر