اوراق گواهی ظرفیت راهی برای جلوگیری از تورم قیمت برق/ اوراقی که در سال ۹۹ سودده است

گواهی ظرفیت سندی است قابل مبادله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکاء جدید یا کاهش قدرت قراردادی مشترکین موجود صادر می‌شود؛ واحد گواهی ظرفیت کیلووات است که معرف تعهد تدارکِ یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به‌مدت نامحدود است.

اما و اگرهای داشتن بیمه برای شاغلان فریلنسر/ بیمه اختیاری، آری؛ بیمه اجباری، نه!

چند سالی می‌شود که ورود به اقتصاد دیجیتال به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اشتغالزایی دولت تبدیل شده است؛ رویش فعالیت‌های اقتصادی استارت آپی در ایران تقریبا از همین جا شروع شده است؛ برای شاغلان این بخش شرایط کار با شیوه سنتی تفاوت دارد و یکی از این تفاوت‌ها به نحوه برخورداری از بیمه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.

خیزش دلار با چراغ سبز ارز نیمایی؟

بازار ارز پس از تعطیلات نوروزی، با افزایش قیمت، فعالیت رسمی خود در سال جدید را آغاز کرد. حال در این شرایط، جهش نرخ دلار نقل محافل شده و بسیاری از فعالان اقتصادی را نسبت به وضعیت در روز‌های آتی نگران کرده است. در این میان بازار سکه نیز شاهد رشد قیمت بوده و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز (شنبه) به بهای ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد که مهم‌ترین علت فراز و نشیب قیمت طلا و سکه در معاملات روز‌های اخیر، نوسان قیمت اونس در بازار‌های جهانی و رشد قیمت دلار در داخل عنوان شده است. اکنون در بازار آزاد شاهد رشد قیمت دلار و در پی آن تغییرات در بازار سکه و طلا هستیم و کارشناسان و صاحب‌نظران دلایل متفاوتی را برای آن مطرح می‌کنند.

بسته کرونایی دولت شامل رسانه‌ها هم شود/ نباید مطبوعات را در این روز‌ها فراموش کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نباید بگذاریم صدمه جدی به فعالان حوزه رسانه وارد شود، زیرا خبرنگاران و سایر متخصصین این حوزه قطعاً در شرایط کنونی دچار مشکل خواهند شد. همه مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه موظفند در این روز‌های کرونایی، رسانه‌ها را حمایت کنند. به اعتقاد من، حفاظت و حمایت از رسانه‌ها باید یکی از اولویت‌های دولت در شرایط حاضر باشد.

روی دیگر تبلیغات بسته‌های آموزش زبان چیست؟/ پولتان را دور نریزید لطفا!

«با خرید این DVD‌ها یا نصب فلان آپ بر روی گوشی‌های هوشمندتان، دیگر کودک دلبندتان ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند؛ مطمئن باشید که نورچشمتان حالا مثل بلبل برایتان انگلیسی صحبت خواهد کرد؛ به خودتان افتخار کنید! شما پدر و مادری نمونه هستید!» چکیده تمام پیام‌های تبلیغاتی است که از چند سال پیش تاکنون در کانال‌های مختلف بی وقفه پخش می‌شوند.

بازار خودرو در سال ۹۹ به کدام سمت می‌رود؟

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: اگر شرکت‌ها مجددا با رویه قیمت‌گذاری دستوری حرکت کنند، دوباره ماشین تولید زیان آن‌ها فعال می‌شود و سال را با زیانی جدید باید به پایان می‌رسانند.

مردم جهان باز هم برای «سفر» هزینه خواهند داد؟

تا سال ۲۰۱۹، مردم چین بزرگترین هزینه‌کنندگان در بخش صنعت گردشگری در خارج از کشور خود بوده‌اند، اما پس از اتمام بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، به نظر می‌رسد که در این رویه تغییر چشمگیری ایجاد شود.

حمایت‌های کرونایی دولت از کسب‌وکارها صوری است/ بهترین راهکارهای اقتصادی در دوران پساکرونا کدامند؟

طغیانی گفت: با شوک اقتصادی که ویروس کرونا به اقتصاد کشور تحمیل کرده است، دولت قطعاً با کسری بودجه مواجه خواهد شد. اصلاح بودجه ۹۹ امری غیرقابل انکار است. چه دولت برای احیای اقتصاد ورود کند و چه نکند با کسری بودجه مواجه است و از نظر ما منابع دولت برای تامین بودجه ۹۹ واقعی و قابل تحقق نیست.

کرونا باعث رکود عمیق در حوزه مسکن شده است/ حال مسکن خوب باشد ۱۳۰۰ شغل وابسته هم حالشان خوب است

عقبایی گفت: بازار مسکن یک بازار بزرگ است که ۱۳۰۰ شغل و صنعت وابسته را دربرمی‌گیرد. یعنی اگر سیاست‌ها در این بخش درست و منطقی باشد شغل‌های وابسته به آن هم وضعیت خوبی را سپری خواهند کرد و در نهایت به بهبود اقتصاد کشور کمک خواهد شد.

بیشتر ایرانیان از قرن جدید اجاره‌نشین خواهند شد/ نه تسهیلات به کار می‌آیند و نه قیمت‌ها مجالی برای خانه‌دار شدن گذاشته است

یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است اگر قرار است مردم با رویای صاحبخانه شدن زندگی کنند باید در معادلات کنونی بازار مسکن تغییراتی در جهت کنترل کردن روند افزایشی قیمت‌ها و افزایش توان اقتصادی عمومی ایجاد شود؛ به صورت مشخص تسهیلات کنونی برای همه قابل استفاده نیست و همینطور اعطای مشوق‌های کنونی هم برد موثری ندارند.

نرخ‌های فعلی بازار ارز غیرواقعی است/ جولان دلالان بازار با تعطیلی صرافی‌های رسمی

رئیس شورای عالی کانون صرافان با بیان اینکه قیمت‌هایی که به عنوان نرخ ارز در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شود غیرواقعی است، گفت: به دلیل عدم فعالیت صرافی‌های رسمی، بازار ارز به دست دلالان افتاده که با معامله بین خود نرخ تعیین می‌کنند.

کارگران بیکار شده بر اثر کرونا، حاجی فیروز‌ خیابان‌ها شده‌اند/ به فکر پساکرونا باشیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و یا کسب و کار‌های خرد به تبع شیوع ویروس کرونا در معرض آسیب بیشتری هستند و باید مورد حمایت‌های ویژه قرار بگیرند. پیشنهاد من به وزیر اقتصاد این بود که انتقال سررسید اقساط به سه ماه بعد منتقل شود تا فشار روانی وارد شده بر این بنگاه‌ها کاهش پیدا کند، اما متاسفانه این امر با کندی انجام شد.

اما و اگرهای ورود ایران به گردشگری سلامت/ کرونا، بازار را کساد کرده است

طبق برآورد‌ها ایران در سال ۹۷ مقصد ۳۵۰ هزار گردشگر خارجی بوده است و طبق یکی از آخرین اعلان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها در سال ۹۸ برای ۱۵۰ بیمارستان و ۵۰ شرکت تسهیل‌گر مجوز گردشگری سلامت صادر شده است و انتظار می‌رود که با توجه به تغییر نرخ ارز از سال ۹۹ گردشگران درمانی بیشتری برای تامین نیاز‌های خود راهی ایران شوند.

حداقل دستمزد در سال ۹۹ چقدر افزایش می‌یابد؟

یکی از اعضای کمیته دستمزد شورای عالی کار می‌گوید کارگران به هیچ عنوان حاضر نیستند قانون کار را نادیده بگیرند و حداقل دستمزد جدا از میزان دریافتی کارگران باید براساس نرخ تورم مصوب یعنی ۳۴ درصد افزایش یابد.
1 صفحه