تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

بهترین سریال‌های خارجی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید

تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تماشای سریال‌های جذابی است که فرصت تماشای آن‌ها را ندارید.

بهترین سریال‌های خارجی

اقتصاد۲۴ - برای آدم‌هایی که به صورت ثابت از تماشای سریال‌های تلویزیونی لذت نمی‌برند، بهانه «نداشتن وقت» یکی از بهترین بهانه‌ها برای تماشانکردن سریال است. اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تماشای سریال‌های خارجی به نظر می‌رسد. سریال‌هایی که روایت و فضاسازی‌های خاصی دارند و تماشای آن‌ها هیجان‌انگیز است. اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تماشاکردن سریال‌ها فراهم می‌کند. سریال‌هایی که قسمت‌های زیادی ندارند و زمان زیادی هم از تماشاگر خود طلب نمی‌کنند.

در ادامه با بهترین سریال‌های خارجی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید، آشنا می‌شوید. این سریال‌ها زمان زیادی نیاز ندارند و تعداد قسمت‌هایشان هم از انگشتان دست فراتر نمی‌رود.

The Queen’s Gambit | گامبی وزیر

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

والتر تویس، رمان‌نویس آمریکایی، در سال ۱۹۸۳ کتابی منتشر کرد که حالا می‌توانید بهترین اقتباس تلویزیونی ممکن از آن را تماشا کنید. این مینی سریال که مدتی پیش از سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد تنها ۷ اپیزود دارد که تماشای متوالی آن‌ها کمتر از هفت ساعت زمان می‌خواهد؛ بنابراین انتخابی مناسب برای تعطیلات نوروز است. «گامبی وزیر» یک روایت بی‌بدیل و باورنکردنی از شطرنج ارائه می‌دهد. اگر تصور می‌کنید شطرنج در بهترین حالت ورزشی است که هیجانش را حذف مهره‌های سیاه و سفید خلاصه می‌کند، احتمالا «گامبی وزیر» نگاه شما به این ورزش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

خلاصه داستان: بث هارمون در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. او که پدر و مادرش را از دست داده رویا‌های بزرگی در سرش دارد، اما مشکل اساسی این است که شرایط حتی شبیه به آن‌چه او برای رسیدن به حداقل‌ها نیاز دارد هم نیست. بث در عین حال که درگیری‌های عاطفی و روانی بسیاری دارد به دارو‌های آرامش‌بخش و نوشیدنی‌های الکی هم اعتیاد پیدا می‌کند. اما استعدادی درون بث می‌درخشد که تنها روی صفحات شطرنجی و مهره‌های سیاه و سفید خودش را نشان می‌دهد.

Watchmen | واچمن

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

سریال «واچمن» با نگاه منتقدانه به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا و بهره‌گیری از دنیای داستان‌های مصور ابرقهرمانی، به یک سریال محبوب میان منتقدان و تماشاگران تبدیل شد. این سریال که براساس داستان‌های مصور انتشارات DC (ناشر کتاب شخصیت‌هایی مانند بتمن و سوپرمن) ساخته شده، یکی از بهترین سریال‌هایی بود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در ابتدا قرار نبود «واچمن» به سریال محدود تبدیل شود.

سریال محدود به سریالی گفته می‌شود که در یک فصل داستانش را به شکل کامل روایت می‌کند؛ بنابراین با سریال‌های درام که فیلم‌نامه‌ای نامحدود برای چندین فصل دارند، متفاوت است. اما سریال محدود با مینی سریال هم تفاوت‌هایی دارد. مینی سریال‌ها یا سریال‌های کوتاه معمولا اپیزود‌های کم‌تری دارند و در پایان یک فصل، به پایان داستان می‌رسند. اما سریال‌های محدود می‌توانند طرح اصلی داستان را برای چند فصل دیگر ادامه دهند.

با این حال هنوز هیچ خبری مبتنی بر احتمال بازگشت سریال «واچمن» برای فصل دوم مطرح نشده است. این سریال که با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ویکتور لیندلوف (خالق سریال «گم‌شده‌ها») ساخته شده به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در نهایت موفق شد یازده جایزه امی را تصاحب کند. برای تماشای این سریال در یک روز به اندکی تمرکز زیاد نیاز دارید و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های خارجی برای تماشاکردن در تعطیلات نوروز باشد.

خلاصه داستان: مجموعه‌ای از کارآگاه‌ها که به شکل مخفیانه فعالیت می‌کردند، دیگر نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین مجبو می‌شوند به شکل مخفیانه به فعالیت خود ادامه دهند. اما این فعالیت نمی‌تواند حتی شبیه به روز‌های سابق این کارآگاه‌ها باشد.

Unbelievable | باورنکردنی

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

این سریال براساس یک پرونده کاملا واقعی ساخته شده و گزارش کامل آن موفق شده معروف‌ترین جایزه حوزه روزنامه‌نگاری یعنی پولیتزر را برنده شود. یک روایت واقعی، باورنکردنی و خونین که از زوایای گوناگون قابل بررسی است و کامل‌شدن همه تکه‌های این پازل جادویی به بی‌نظیربودن آن کمک می‌کند.

روایت‌های تجاوز بیشتر از روایت‌های قتل می‌توانند جنبه روانشناختی این پدیده ناهمگون اجتماعی را به تصویر بکشند و خالقان سریال هم متوجه اهمیت و ضرورت این حقیقت تاریخی شده‌اند؛ بنابراین در مسیر داستان و فیلم‌نامه سریال «باورنکردنی» که کاملا براساس رویداد‌های واقعی ساخته شده، همراه تیم کارآگاهان می‌شویم تا قربانیان یک متجاوز سریالی را بشناسیم. سریال «باورنکردنی» به دلیل تعداد اندک قسمت‌ها و زمان کوتاهی که از تماشاگرش طلب می‌کند به یک انتخاب مناسب برای تماشا در تعطیلات نوروز تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید: فیلم لاله پس از ۱۰ سال حاشیه و جنجال، روی پرده رفت


خلاصه داستان: تلاش‌های یک تیم کارآگاهی برای پیداکردن یک متجاوز سریالی با جدیت دنبال می‌شود. متجاوزی که قربانیان بسیاری را به دام خود کشیده و هنوز هم آزادانه در جامعه حضور دارد و می‌تواند هر لحظه خطر جدیدی خلق کند.

When They See Us | وقتی ما را می‌بینند

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

این مینی سریال در چهار قسمت به توضیح داستان دستگیری و محکومیت پنج نوجوانی می‌پردازد که در حقیقت مجرم‌های واقعی نیستند و کاملا بی‌گناه هستند. این سریال براساس یک داستان کاملا واقعی ساخته شده است. با این حال برای حفظ حس و حال سینمایی و تحت تاثیر قراردادن مخاطب، تغییراتی در داستان آن ایجاد شده تا تماشاگران بیشتری را به خود جذب کند. اگر به تماشای تراژدی‌های شکل‌گرفته زیر سایه نژادپرستی علاقه دارید، سریال «وقتی ما را می‌بینند» یک انتخاب ایده‌آل برای تعطیلات نوروز است.

خلاصه داستان: پرونده جاگر سنترال پارک نیویورک با حمله و تجاوز به تریشا میلی زن ۲۸ ساله سفیدپوست آمریکایی گشوده می‌شود. ۵ نوجوان سیاه‌پوست به اتهام تجاوز جنسی و حمله به یک زن در سال ۱۹۸۹ در سنترال پارک شهر نیویورک بازداشت و محاکمه می‌شوند.

Chernobyl | چرنوبیل


بهترین سریال‌های خارجی

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

یکی از بزرگترین فجایع هسته‌ای تاریخ در ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ و در نیروگاه چرنوبیل در شمال اوکراین اتفاق افتاد. اشتباه مسئولان شوروی و انکار فاجعه‌ای که در حال رخ‌دادن بود، باعث شد این حادثه‌ی تاریخی جان هزاران انسان بی‌گناه و حیوانات بومی منطقه را بگیرد. با این انفجار بزرگ، مواد رادیواکتیو سرطان‌زا و بسیار خطرناک تا شعاع ۲۰۰هزارکیلومتری محل حادثه پخش شدند که علاوه بر روسیه، بخش‌هایی از اوکراین و شرق اروپا را نیز آلوده کرد. فاجعه‌ای که هنوز هم عوارض آن دیده می‌شود.

سریال «چرنوبیل» این ماجرا از زاویه‌های گوناگون بررسی می‌کند و با استفاده از مهارت‌های سینمایی هیجان و جذابیت بیشتری به آن می‌دهد. تعداد کم قسمت‌ها و داستان جذاب باعث شده این سریال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشا در تعطیلات نوروز باشد.

خلاصه داستان: یک انفجار در نیروگاه اتمی چرنوبیل باعث می‌شود مواد رادیو اکتیو بسیار خطرناک منتشر شوند. اما مسئولان حکومت شوروی باید این فاجعه اتمی را بدون کمک‌گرفتن از دیگر کشور‌ها و تنها با پشتوانه و امکانات موجود مدیریت کنند. اتفاقی که قطعا غیرممکن است.

The Act | تظاهر

بهترین سریال‌های خارجی که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید
نمره منتقدان: ۸۹ از ۱۰۰

سریال «تظاهر» به‌عنوان یک سریال محدود ساخته شده و قرار است در هر فصل، داستان متفاوتی را به نمایش بگذارد؛ بنابراین داستان سریال در فصل نخست، به تنهایی یک مینی سریال لقب می‌گیرد. به صورت کلی، هدف سریال آن است تا داستان‌های واقعی و باورنکردنی و البته تاسف‌آور از زندگی افرادی را نشان دهد که برای تظاهر به آن‌چه نیستند، هر کاری انجام می‌دهند. این تظاهر که ریشه در باورها، عقاید، خرافات یا ریشه‌های کودکی دارد، گاهی آن‌قدر پیشروی می‌کند که زندگی افراد را برای همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فصل نخست این سریال تنها ۸ اپیزود دارد و از شبکه هولو پخش شد. داستان این سریال، براساس یک حادثه‌ی واقعی و بسیار جنجالی ساخته شده است. این سریال در حقیقت یک درام روانشناختی است که دو شخصیت اصلی‌اش را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. دو شخصیت با باورها، عقاید و سبک‌های زندگی بسیار متفاوت که همه عشق و محبتی که نسبت به یکدیگر دارند را به سپری برای مخفی‌کردن احساسات جهنمی‌شان تبدیل کرده‌اند.

خلاصه داستان: دی دی بلانچارد مادری مذهبی است که به شدت از تنها دخترش مراقبت می‌کند. او به دخترش یعنی جیپسی رز القا کرده که بیمار است و مشکلات جسمی و فیزیکی بسیاری دارد. جیپسی با این که هیچ مشکلی ندارد، اما باید روی ویلچر بنشیند و همیشه با عینک ته‌استکانی دیده می‌شود. مو‌های جیپسی بدون هیچ مشکلی رشد می‌کنند، اما مادرش او را مجبور می‌کند تا هر از گاهی آن‌ها را کاملا بتراشد و در شرایطی که او می‌تواند به راحتی غذا بخورد همیشه از وجود یک لوله برای تغذیه رنج می‌برد.

مادر جیپسی تاکید دارد که یگانه دخترش بیماری‌های گوناگونی دارد و همیشه باید تحت مراقبت باشد. به همین دلیل هم جیپسی همیشه همراه مادرش است و حق تنهایی بیرون‌رفتن را ندارد. با وجود اعتراف پزشکان به سلامتی کامل جیپسی، دی دی بلانچارد به مصرف دارو‌های سنگین توسط دخترش تاکید می‌کند و اجازه نمی‌دهد هر غذایی را مصرف کند. با وجود همه این فشار‌های احساسی و بی‌دلیل باز هم جیپسی به آینده امیدوار است و خودش را دختری قوی و متمایز نشان می‌دهد که موفق شده در برابر همه مشکلات زندگی ایستادگی کند.

Catch-۲۲ | تبصره ۲۲

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۸۴ از ۱۰۰

سریال «تبصره ۲۲» براساس رمانی به همین نام ساخته شده و یک سریال اقتباسی لقب می‌گیرد. شاید جالب باشد که بدانید جرج کلونی یکی از بازیگران اصلی سریال و البته از تهیه‌کنندگان آن است. کلونی حتی ۴ اپیزود سریال را کارگردانی هم کرده تا «تبصره ۲۲» را وارد لیست آثاری که تولید کرده هم وارد کند. اما داستان سریال، آن‌قدر جذاب است که شاید به سختی بتوان از تماشای آن منصرف شد. برای تماشای این سریال تنها به یک بعدازظهر میان روز‌های طولانی تعطیلات نوروز نیاز دارید.

خلاصه داستان: او یوسارین، یکی از خلبان‌های نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم است. او دائما به دنبال مسیری می‌گردد تا جنگ را ترک کند. اما یوسارین مسیر دشواری در پیش دارد. تنها راهی که یک نظامی می‌تواند جنگ را ترک کند (به جز آن که کشته شود)، آن است که ثابت کند دیوانه است. براساس این تبصره که به تبصره ۲۲ مشهور است، تنها دیوانگی می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای خروج یک نظامی از جنگ باشد.

مشکل اصلی این است که هیچ دیوانه‌ای اصلا درک نمی‌کند که چرا باید این جنگ را ترک کند و اگر چنین درخواستی را مطرح کند، ثابت می‌کند که اصلا دیوانه نیست! بنابراین تبصره ۲۲ بیشتر شبیه یک شوخی با قوانین است. شوخی‌ای که البته برای یوسارین اصلا خنده‌دار نیست.

Love, Death & Robots | عشق، مرگ و روبات‌ها

بهترین سریال‌های خارجی
نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

اگر هم‌زمان از انیمیشن‌ها لذت می‌برید و به سریال‌های طولانی علاقه‌ای ندارید، این سریال جذاب را تماشا کنید. داستان و حتی فضای هر قسمت این سریال با دیگری کاملا متفاوت است؛ بنابراین در پایان هرکدام از ۱۸ قسمت آن، با یک تجربه متفاوت روبرو شده‌اید. البته داستان همه قسمت‌های سریال یک موضوع ثابت دارد؛ انسان‌ها، روبات‌ها و آخرالزمان. نکته مهم آن که بیشتر قسمت‌های این سریال زمان خیلی کوتاهی دارند؛ بنابراین سریال «عشق، مرگ و روبات‌ها» یک انتخاب بی‌نظیر برای تعطیلات نوروز است.

خلاصه داستان: روایت هر قسمت از سریال با قسمت بعدی متفاوت است.

Modern Love | عشق مدرن

بهترین سریال‌های خارجی

نمره منتقدان: ۷۵ از ۱۰۰

هر قسمت این سریال براساس داستان‌های ستون هفتگی روزنامه نیویورک تایمز ساخته شده و یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های تلویزیونی چند سال اخیر لقب می‌گیرد. از آن‌جایی که در هر قسمت، یک داستان عاشقانه روایت می‌شود، فضا و اتمسفر و البته شخصیت‌های هر قسمت با قسمت‌های دیگر کاملا متمایز و متفاوت است. بیشتر قسمت‌های این سریال، زمانی بیشتر از ۳۰ دقیقه ندارند و به همین دلیل یک گزینه ایده‌آل برای تماشا در تعطیلات نوروزی هستند. جذابیت فضا و شخصیت‌های «عشق مدرن» می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را سرگرم کند.

خلاصه داستان: روایت هر قسمت از سریال با قسمت بعدی متفاوت است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد