تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

افزایش شهرهای نارنجی و قرمز

شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی هر روز در حال افزایش است و با این حال مردم هم به سفرهای خود را ادامه می دهند. سفرهایی که به گفته وزیر بهداشت باعث افزایش شیوع به کرونای انگلیسی در کشور شده است.

شهرهای نارنجی و قرمز

اقتصاد۲۴ - بالاخره سفر‌های نوروزی کار دست هموطنان داده و آنطور که از رنگ به رنگ شدن شهر‌ها مشخص است، مشکلات ناشی از افزایش مبتلایان به کرونا به دلیل افزایش سفر‌های نوروزی در حال افزایش است. معاون وزیر بهداشت درباره احتمال تغییر رنگ برخی شهر‌ها گفته است: روند بستری در ارومیه و نقده در استان آذربایجان غربی کماکان صعودی است و امکان قرمز شدن ارومیه طی روز‌های آتی وجود دارد، گفت: در استان اصفهان روند ابتلا در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و کاشان کماکان صعودی است و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد.

رییسی افزود: در ایلام شهرستان‌های آبدانان، ایوان، چرداول، دهلران صعودی هستند و احتمال نارنجی شدن آن‌ها و قرمز شدن دهلران وجود دارد. در استان بوشهر نیز علاوه بر شهر‌های بوشهر و دیلم، نگران خیزی جدید در گناوه هستیم.

وی با اشاره به وضعیت تهران گفت: افزایش تدریجی بستری شدگان در تهران ادامه دارد و شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند صعودی هستند و ممکن است از نارنجی به قرمز افزایش یابند. همچنین احتمال نارنجی شدن شهر پیشوا نیز وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: در خوزستان شهرستان‌های ایذه و بهبهان صعودی‌ترین روند بستری را دارند و در حال ورود به مرحله قرمز هستند.

وی افزود: روند در شهرستان‌های ارسنجان، داراب، زرین‌دشت و مرودشت از استان فارس کماکان صعودی است.

رییسی افزایش مبتلایان در شهرستان‌های سقز، بانه و بیجار استان کردستان خبر داد و گفت: در استان لرستان نیز شهرستان بروجرد روند افزایشی دارد. اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت هم نشان می‌دهد در استان تهران ۶ شهر به رنگ نارنجی درآمده اند که احتمال دارد به زودی رنگ آن‌ها قرمز شود.

نکته مهم این است که پلیس راهور هم هشدار داده که جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی در انتظار کسانی است که قرنطینه شهر‌های نارنجی و قرمز را رعایت نمی‌کنند، ولی با این وجود هنوز هم بسیاری از مردم در سفر هستند و گوش شنوایی برای این هشدار‌ها ندارند. سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور درباره ابلاغ محدودیت‌های جدید در برخی از شهر‌ها نیز اظهارکرد: برابر آخرین مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت ۱۲ شهر قرمز و ۳۹ شهر نیز نارنجی اعلام شده که متاسفانه تعداد این شهر‌ها افزایش داشته است، همانطور که قبلا اعلام کردیم، ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌های دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع بوده و خروج پلاک‌های بومی از آن نیز ممنوع است. میزان جریمه در شهر‌های قرمز یک میلیون و در شهر‌های نارنجی نیم میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید: ورود میلیونی مسافران به گیلان


رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه این جریمه هرچند ساعت یک بار ثبت می‌شود، گفت: این جریمه‌ها به ازای هر روز بوده و در هر روز که تردد خودرو از سوی دوربین‌ها یا ماموران ثبت شود، جریمه تردد غیرمجاز نیز ثبت خواهد شد.

هادیانفر درباره وضعیت خروج از شهر‌هایی که به تازگی به وضعیت قرمز یا نارنجی درآمده‌اند نیز اظهار کرد: از زمان ابلاغ وضعیت جدید، خودرو‌های دارای پلاک بومی اجازه خروج از شهر را ندارند. اما خودرو‌های دارای پلاک غیربومی ۷۲ ساعت فرصت دارند تا از شهر خارج شوند و در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

وی درباره ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت: این ممنوعیت برای تمام شهر‌های کشور بوده و از ساعت ۲۱ تا سه بامداد تردد در معابر شهری ممنوع بوده و مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد شد.

واقعیت این است که سفر‌های نوروزی در حال گسترش ابتلای مردم به ویروس کرونای عادی نیست. بلکه آنطور که وزیر بهداشت گفته در سفر‌های نوروزی، کرونای انگلیسی در حال شیوع است که به مراتب کشنده‌تر و مسری‌تر از نوع چینی این ویروس مرگبار است.

متاسفانه این عملکرد غیرمسئولانه باعث شده است آمار مرگ و میر هموطنان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا امروز نسبت به هفته گذشته افزایش پیدا کند. طبق آماری که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده در شبانه روز گذشته ۸۰ تن از هموطنان به دلیل این بیماری جان باختند که نسبت به میانگین ۷۳ نفر جان باختگان در هفته گذشته، افزایش محسوسی را نشان می‌دهد.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۷۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار‌های وزارت بهداشت همچنین حاکی از افزایش تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری است و آنطور که وزیر بهداشت اعلام کرده متاسفانه درصد بسیار بالایی از مبتلایان به کرونای انگلیسی گرفتار شده اند؛ یعنی سرایت بیشتر بیماری به دیگران، مرگ و میر بالاتر و هزینه بیشتری که به کشور تحمیل می‌شود.

سعید نمکی در این باره گفت: در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

با وجودیکه قبلا اعلام شده است آغاز واکسیناسیون در ایران از بهار امسال است، ولی انتهای آن را کسی مشخص نکرده است، امروز سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد در صورتی که بخت یار مردم ایران باشد، تا پایان سال ۲۰۲۱ یعنی تا حوالی دیماه امسال، واکسیناسیون اتمام خواهد یافت. با این حال جهانپور تاکید کرد که واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور تا انتهای سال جاری (۱۴۰۰) تمام خواهد شد. بهترین خبری که می‌شود امروز به آن دل خوش داشت، همین خبر است.

افزایش شهر‌های نارنجی و قرمز/ جولان کرونای انگلیسی در جاده‌ها

رئیس جمهور هم از نزدیک پیگیر وضعیت واکسیناسیون مردم و عوارض احتمالی پس از آن است. او امروز از رئیس اورژانس کشور درباره مراجعه مردم پس از دریافت واکسن کرونا سئوال کرد که دکتر کولیوند رئیس اورژانس گفت تاکنون چنین مراجعاتی نداشته ایم.

دکتر روحانی روز دوشنبه در ارتباط تصویری با تعدادی از مراکز درمانی کشور، فرا رسیدن سال جدید را به وزیر بهداشت و همه همکاران کادر درمان و اورژانس و کادر درمان تبریک گفت و بیان این که کادر درمان ششصد هزار نفری مدافعان سلامت با اخلاص و فداکاری درخدمت مردم هستند، یادآور شد: به‌رغم این که ویروس جهش یافته مردم را گرفتار کرده است به دلیل تلاش، فداکاری و ایثار کادر درمان هنوز تعداد متوفیان دورقمی است و امیدواریم در سال جدید به یک رقم برسد.

او ادامه داد: دولت همیشه قدردان کادر درمان است چرا که می‌دانیم بار سنگینی بر دوش آن‌ها است. پزشکی ما می‌تواند با کشور‌های پیشرفت دنیا در منطقه و سطح جهان رقابت کند. آن‌ها از جان خود برای سلامت مردم مایع گذاشتند.

رئیس جمهور با اشاره به آرامش نسبی در کشور درباره بیماری کرونا گفت: امیدواریم در ایام عید و دید و بازدید‌ها موجب گسترش بیماری کرونا نشود و همه مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند که با پیک دیگری مواجه نشویم.

در آخرین بخش از اخبار مربوط به کرونا هم باید گفت هر روز ابعاد تازه‌ای از آسیب‌هایی که ویروس کرونا به بدن انسان‌ها می‌زند، مشخص می‌شود. در تازه‌ترین یافته‌های دانشمندان درباره اثرات سوء این ویروس مشخص شد ویروس کرونا اثرات جانبی خطرناک متعددی دارد که برخی از آن‌ها شناسایی شده اند. تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد این ویروس موجب التهاب تیروئید تا سه ماه پس از بهبودی هم می‌شود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

تکرار سناریوی سرکوب ارز در سال ۱۴۰۳/ دلار ۸۰ هزار تومانی با فرود قوی سیاه در بازار ارز؟

فیلم/جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران!

پست جدید میلاد کی مرام با تم جشن تولد + فیلم

جزییات جدید از پرونده مرگ زهره فکورصبور!

سارا و نیکای پایتخت به ایران بازمی‌گردند؟

بی قانونی در واگذاری پرسپولیس/ بانک‌‎ها با کدام مجوز سهام باشگاه زیان ده را می‌خرند؟/ تکرار بی‌راه‌های خصوصی‌سازی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی دارد؟

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

سونامی افزایش قیمت خودرو تا کی ادامه دارد؟/ همان پیکان را به مردم بدهند هنر کرده‌اند

پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد

حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان

شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

توماج صالحی به اعدام محکوم شد؟

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

بی‌انضباطی‌های نان دار برای فدراسیون

حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است

هشدار باران شدید در ۲۱ استان

عکس/خالکوبی منشوری تتلو

عکسی از پوشش جالب یک زن دیپلمات در دیدار با رئیسی

ماجرای تجمع مردم مقابل فرمانداری بندرعباس

تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی

یادداشت یک پدر روی کلید کولر + عکس

رئیسی دکتری گرفت + عکس

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه

خلاقیت عجیب و خبرساز وزارت بهداشت در تولید قلیان!

قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند

حمایت تمام‌قد میرسلیم از بازگشت گشت ارشاد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیرینی فرانسه رفع پلمب شد

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

خبر بد و ناراحت‌کننده برای بانوان هوادار تراکتور

چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟

کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟

این سه ادویه، ماکارونی شما را معرکه می‌کند!

سه سناریو درباره رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۳

عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی نیست

گل مژه چشم چیست؟ و آیا درمان دارد؟

اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد!

ممنوعیت ورود زنان تبریزی به استادیوم+ عکس

یک مزایده بی نظیر در تاریخ صرافی ها: مزایده "ساتوشی حماسی (Epic) " کوینکس اکنون در حال برگزاری است

کت و شلوار هوتن شکیبا جهانی شد+ عکس

قتل وحشتناک مدیر یک شرکت مشهور در برج ۲۰ طبقه‌اش

حقوق رایزن‌های اقتصادی ایران در خارج چقدر است؟

درآمد شغل مدلینگ در ایران چقدر است؟

اعتراض ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل

قیمت جدید انواع برنج ایرانی در بازار

شاسی بلند جدید چری که خیلی گران نیست! + عکس

فیلم/پاداش ۱۸ میلیونی فرزند آوری در یک وزارت خانه

فیلم/ وقوع سیل در نطنز

نگاهی به هزینه‌های صداوسیما در سال ۱۴۰۳+ اینفوگرافی

فیلم/ این دولت را دیگر کسی گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!

سقف درآمد مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۳ تغییر کرد؟

مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر حقوق می گیرند؟