تاریخ بروز رسانی: ۱۹:۵۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵۴ نظر

خودرویی که ایرانی‌ها به آن پشت کردند!

زانتیا جزو خودرو‌هایی است که در ایران همچنان طرفداران زیادی دارد و بازار خرید و فروش آن داغ است. اما نسخه‌ای از این خودرو به تولید رسید که تقریبا هیچ کس آن را دوست نداشت!

خودرویی که ایرانی‌ها به آن پشت کردند!

اقتصاد۲۴ - سیتروئن زانتیا از سال ۸۱ تا ۸۹ در ایران توسط شرکت سایپا تولید شد. این خودرو در بازار‌های جهانی با نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شد، اما در ایران تنها در دو نسخه با پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲ لیتری همراه با گیربکس ۵ دنده به تولید رسید. البته امکاناتی نیز از این خودرو در ایران حذف شد که می‌توان به مواردی نظیر سانروف، رینگ‌های آلومینیومی و سنسور‌های هشدار اشاره کرد. علاوه بر این سیستم صوتی خودرو نیز با یک نسخه ساده‌تر جایگزین شد.

نسخه‌های مختلف زانتیا در ایران

به طور کلی ۴ مدل زانتیا شامل سوپرلوکس ۱۸۰۰، ایکس ۲۰۰۰، اس ایکس ۲۰۰۰ و فیس لیفت در ایران به تولید رسید. سه نسخه اول طرفداران زیادی پیدا کرد و مشتریان از آن‌ها استقبال کردند. اما ماجرای نسخه فیس لیفت زانتیا کمی متفاوت است. زانتیا ۲ در حقیقت فیس لیفت نسخه اصلی زانتیا بود که توسط خودروسازان داخلی انجام گرفت. سایپا در سال ۸۳ این پروژه را شروع کرد و رونمایی آن در سال ۸۷ انجام شد. اما تولید این خودرو فقط ۱ سال ادامه یافت و با شکست مواجه شد.

اخبار روز اخبار بورس قیمت دلار امروز

زانتیا ۲ از لحاظ فنی تغییر خاصی نداشت، اما در ظاهر سپر جلو و عقب و همچنین چراغ‌ها تغییر کرد. در حقیقت این تغییر باید باعث می‌شد که مشتریان بی خیال نسخه قبلی شوند و مدل فیس لیفت را بخرند، اما دقیقا شرایط برعکس شد و هیچ کس روی خوش به این نسخه نشان نداد.
اگر میخوای پولدار شی اینجا رو کلیک کن

به طور کلی زانیتا خودرویی موفق در بازار ایران محسوب می‌شد که نسخه‌های اول آن به شدت مورد استقبال قرار گرفت. خودرویی که با بهره گیری از پیشرانه ۲ لیتری می‌توانست در مدت زمان بین ۹.۵ الی ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند که نسخه ۲ نیز از همین پیشرانه بهره می‌برد، اما نظر مشتریان را نتوانست جلب کند.

منبع: گسترش نیوز

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
فکر کنم کارشناسان طراح ظاهر این مدل ، سوادشون به اندازه کارشناسهای اقتصادی این دوره هستند ، که پدر مردم رو تا حالاش که درآوردن ، این طرح هم که از پول بیت المال هزینه شده ، مردم نخریدن که نخریدن ، قالبهاشو میدن به عنوان ضایعات میره ، پول ضایعات کارخونه هم که به حساب دولت برنمیگرده . علی برکت الله
هیچ
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سواریش عالیِ اما برای داشتن همچین خودرویی باید یک حساب بانکی تپل داشته باشین؛هزینه تعمیر و نگهداریش خیلی بالاست مخصوصا گیر اوردن قطعات اورجینال در بازار که تقریبا محالِ چون اکثر لوازمش ساخت کشور چین و تایوانِ و قیمتهاشم کمرشکن!واقعا دیگه ارزش خرید نداره اگر پول مول ندارین
ارسال نظر
1
1
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ارسال نظر
ناشناس
2
1
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم با این طراحییشون
حیف قیافه زانتیا که اینجوری خرابش کردن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
من خودم این خودرو را از نزدیک دیدم تو نمایندگی،واقعا مزخرفترین نمونه زانتیا بود،من واقعا اون موقع از دیدن این مدل زشت شوکه شدم،و از سایپا واقعا مایوس شدم ،چرا که دیدم متاسفانه کسانیکه این طرح را دادند و کسانیکه تایید کردند و تولید کردن. فقط و فقط میتوان گفت عقب مانده ذهنی بودند.
سعید
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
چقدر زشته از پراید هم زشت تره زانتیا رو شبیه پراید درآوردن انتظار دارن مردم بخرنش مهندسای سایپا آنقدر پراید زدن چیزی بجز پراید تو کله شون نیست یه چیز جدید هم خواستن بسازن شبیه پراید درومده الان خودرو های جدید سایپا مثل شاهین توسط مهندسان کره‌ای و چینی طراحی شده
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
آره دیگه رخ ماشینه مثل مارمولک مستراح میده هستش
ناشناس
3
6
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ایرانی ها برای پراید 100میلیون به بالا سر دست میشکونند انموقع برای زانتیا تعجبی توی ایران همه چی تحمیلی
سید
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
لطفا این خودرو را با شرایط قسط کم در اختیار آنها که ماشین مدل پایین در تهران دارن شروع کنید به دادن و ببینید تقاضا چقدر است مخصوصا آنها که در سامانه خودرو فرسوده از سال مدل ماشین۸۰ به بعد ثبت نام کرده اند
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
بسی دزد تو مملکت داریم زمانی که سیتروین میخواست بیاید این دو خودرو ساز ما دیدند دزدی شان کم میشود انقدر سنگ اندازی کردند که سیتروین از خیرش گدشت
مصطفی
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
یعنی خاک توسر خودرو سازای ایران بشه.یعنی خدالعنت کنه شمارو که کلی پول میگیرین ولی میرینین به چرخ اقتصاد ماشین.توخارج هرماشین سال به سال با قدرت و شکل و سرعت عالی رونمایی میشه.ولی تو کشور من از بهترین به ریده ترین میرسه.هی برشرف تون لعنت که من ۳۰سال سنمه هنوز نمیتونم پراید بخرم.که کلی گرون کردین برپدر روحانی ام لعنت
محمود
4
7
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
بهتر از پژو و سمند بقیه داخلی ها بود
ناشناس
1
2
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
زانتیا عالی کلا چینی ها وپژو بزار کنار چون پلیس نمیتونست این خودرو تو جاده‌ها بگیره نسخشو پیچیدن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
کس میگی زانتیا بهترین ماشینه
سید حسن
1
3
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
ایرانی ها از روی ظاهر قضاوت میکنند !!
عباس غلامی
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
چین اجازه نداده ' ملت ایران باید فقط آشغالهایی چینی رو استفاده از ماشین گرفته تا کفشی که پا میکنیم . الان هم که مستعمره چین شدیم دیگه غذا و میوه و..‌ که اونا عرضه میکنن استفاده کنیم . جون جیا جایو'' ووهان جایو'' ملت ایران مایو.
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
آشغال ترین ماشین تودنیاست سگ پژوپارس موتور زانتیا بهتراز زانتیاست
مهدی
1
1
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خودرو فرانسه آشغال
هرکی
2
3
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مردم ندارن یه قوطی روغن بخرن روغنی که عرب ها دارن میبرنش اونوقت از زانتیا داری براشون حرف میزنی
احس۸
0
2
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خوبه
مهدی
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
کلا ایرانی تو همچیز به غیر دروغ و کم فروشی کار دیگه ای بلد نیست فقط به فکر جیب خودشونند نه استاندارد و محکمی .چاره ای هم ندارند چهل ساله که اینجور بار اومدن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
همان پیکان قدیم خودمان است که به این شکل در آورده اید
Khalil
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
هنوزم با افتخار تو رده ماشینای داخلی سلطانه سلطان درون شهری و بیرون شهری. راحت امنیت مطمئن
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
زانتیا واقعا خودرویی استثنایی است ولی متاسفانه خط تولید قطع شد،حیف شد واقعا.
مهدی
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
هنوزم که تولید نمیشه از تمام خودرو های داخلی بهتره سواری نرم شتاب عالی و.....
امیر حسین
0
0
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
کی بهش پشت کرده ...سواری وفنی بسیار عالی داره اتومبیل ساخت ۱۹۸۹ هست ولی از تما محصولات بنجل ایران خودرو وسایپا وپارس خودرو ....و ام وی ام بهتره
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
من مدل ۸۵ددارم درحد صفر چرخشو با اکسنت ۲۰۲۰ عوض نمیکنم
منوچهر
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
جوانان ایرانی آروزوی جوانی کردن رو نسلها به گور میبرن حتی خرید یه موتورهم برای خیلی ها آرزوشده ....داریم تبدیل میشیم به مصرف کننده زباله هاوخودروهای چینی
امیر
1
1
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ماشین خوبیه ولی به خاطر قیمت زیاد دست خیلیا بهش نمیرسه
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
همین مدلشم اگه وارد بشه من و خیلی ها حاضریم بخریم هر چی باشه شرف داره به خودروهای ایرانی
وحید
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام.من خودم.چندین ساله زانتیا سوارم.دوتا مشکل بزرگ داریم ما زانتیا سوارها.اول اینکه آدم ماشین پنج میلیاردی سوار بشه خرجش از زانتیا کمتره.میری تو مکانیکی میای بیرون گوشات قرمز شده از کارتی که تو کارتخوان کشیدی.به قول معروف زانتیا اندازه سه تا خانواده در ماه خرجشه.
دوم اینکه این ماشین را به ماشین شوتی میشناسن.هرجا بری پلیس غیر ممکنه جلوتا نگیره و خودتا ماشیتتا زیر و رو نکنه.همین دوتا که گفتم خودش عامل اصلیه که کسی زیر بار زانتیا ننیره.
ولی اینم بگم عمرا ماشینی رو دست زانتیا موشک زمینی بلند به
ناشناس
0
4
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
وسایل نقلیه بی‌کفایت را هیچ کس نگاه نخواهند کرد
ناشناس
من خودروی ایرانی نمی بینم پراید مال کره پژو و سمند که فرانسه فقط پیکانی داشتیم که انهم انگلیسی است
محمد
0
3
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
بنظرم پراید از گاری بهتر است
شهاب
3
1
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
این چقدرررر زشته
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
بیریخته
محسن
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خودروهای داخلی وچینی اکنون دارای کیفیت قابل قبول مناسبی شده
ملنگ
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
همیشه ما تو حذفیم
خودم
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
علی
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
کشورما داره هزینه صرف ساخت ماشینهایی میکنه که ۲۰سال پیش از رده خارج شدن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
اعلام قرعه کشی چ زمان
احمد
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
بعضی وابستگان به کشورهای غربی باساخت ماشین بیکیفیت در ایران قصد ازبین بردن صنعت خودروسازی در ایران را دارند،ساخت ماشین بی کیفیت انهم در قرن 21بااین همه پیشرفت صنعتی و نظامی و ادعاهای علمی بجا توسط نخبگان ایرانی ایا ساخت ماشین بی کیفیت و خطرناک عمدی نیست
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام
من تا الان ۸ماشین مختلف داشتم ولی زانتیا رو از بین همشون ترجیح میدم و تا امروز نفروختمش حتی اگر پوسیده بشه باز اسمش از ۹۰درصد ماشینها ابهت بیشتری داره و کارایی داره مهمترین خوبی که داره اینه که از رانندگیش نه خسته میشی و نه سیر میشی
حسین
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سایپا؛ هیچ کی مثل مو نمیتونه گند بزنه،.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
شما فیس خودور ببین که اینقد بیرخت زشته دیگه نباید انتظارداشته باشی که قطعاتشم بهترازریختش باشه معلومه کسی سراغ این ماشین نمیره.
درویش
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
کلاً مسئولین و مافیای خودرو ،هر خودروی که عملکردش خوب در اومد، از چرخه تولید حذفشون کردند
سورنا
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا از همین یه خبر میشه دلیل عدم پیشرفت خودروسازهای داخلی فهمید 4 سال وقت برای 2 تا سپر که اونهم نتونستن
مهدی
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
ای بابا آخه سایپا میخواست بگه ما هم بلدیم طراحی کنیم اما بعد طراحی مردم دیدن انگار با مشت کوبیدن تو صورت زانتیا
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
هرماشین که لایق مردم ایران هسته که خوب جواب میده برای مصرف عوام مردم خوبه فوری جلوی تولیدش گرفته میشه مثل زانتیا ودوو سیلوولیفان ۶۲۰ماشینهای خوبی بودن به علتهای بیخود جلوی تولیدش گرفته شد.
کاظم
0
0
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اگر زانتیا با ظاهر قبل و کیفیت قبل باشه من اولین نفر میخرمش ..زانتیا های الان که همه بازنشست شدن خرجشون به دخلشون نمی ارزه بیشتر قطعاتشون که اصلا گیر نمیاد .گیر هم بیاد با قیمت نجومی
محمود
0
0
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعا که شما چقدر بامزه اید _مردم تو صف روغن و مرغند اونوقت شما از ماشین حرف میزنید انگار واقعا تو یه ایران دیگه زندگی میکنید به ما نمیگید_طرف نون نداشت بخوره بهش میگفتند پیاز بخور اشتهات باز شه حالا حکایت شما و این مردمه_خخخخخخخخخخخخ
محمود
0
0
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
مردم نون ندارند بخورند میگید پیاز بخورید اشتهاتون باز شه خخخخخخخ
محمود
0
0
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
نون و پنیر و پسته حسنی این ماشینه چه زشته_خخخخخ
حسن
0
0
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
من زانتیا داشتم خیلی خوب بود فروختمش و یک تیبا هاچ بک صفر گرفتم ولی بشدت پشیمونم از این کارم ، زانتیا واقعا ماشین خوبیه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آخرین وضعیت قیمت‌گذاری سیمان با امید به تعیین نرخ تا ۳۰ روز آینده + آمار صادرات

اطلاعیه سازمان بورس در خصوص تفکیک دو شرکت سرمایه گذاری استانی

مجوز انتشار اوراق اجاره شرکت صبا تامین صادر شد

در صورت موافقت شورای عالی بورس محقق می شود؛ حذف محدودیت خرید شرکت های کارگزاری ها و پرسنل آنها

تعیین ‌تکلیف مدیریت سهام ۳۰میلیون مشمول سهام عدالت با برگزاری انتخابات

سیدجلال: باید با گرمای هوا مقابله کنیم

قتل یک مرد به خاطر تذکر کرونایی

توضیحات اینستاگرامی واعظی در مورد ستاد ملی مبارزه با کرونا

جشن تولد نرگس محمدی با حضور بهاره رهنما و نیوشا ضیغمی + عکس

هزینه رهن و اجاره واحدهای ۸۰ تا ۱۰۰متری در پایتخت

گل‌محمدی: کسب سه امتیاز در اولین بازی مهم است

آغاز تولید انبوه واکسن برکت

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس - الوحده

پیروزی پرسپولیس مقابل الوحده با گل سه امتیازی سیدجلال

آتش‌سوزی در ایستگاه متروی قیطریه مهار شد

بررسی وضعیت تولید و واردات واکسن کرونا

پیام صریح رهبر انقلاب درباره مذاکرات وین

رایزنی مهم روحانی با اردوغان برای برخورد جدی با اسرائیل

پرسپولیس در محاصره پشه‌ها و جیرجیرک‌ها

فیلم/ افطار بازیکنان فوتبال در جریان مسابقه

قطعه‌بندی گوشت مرغ رفع ممنوعیت شد

مجیدی: از AFC و فدراسیون عربستان احترام می‌خواهیم

پرواز‌ها از ایران به فرانسه و از فرانسه به ایران ممنوع شد

سهامداران عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر الوحده مشخص شد

دولت استقراض نکرد، بانک مرکزی بزرگ‌ترین بدهکار است

فیلم/ فرمایشات تاریخی رهبر انقلاب درباره افرادی که روزه می‌گیرند

پوتین دومین دوز واکسن کرونا را تزریق کرد

اینفوگرافی/ چگونه از سوء‌هاضمه در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

جواب تست کرونای استقلالی‌ها اعلام شد

ایران روزانه چند بشکه نفت تولید می‌کند؟

هشدار به دارندگان ارزهای دیجیتال

اعتبارسنجی مشتریان بانکی در حال انجام است

تداوم رکود در بازار خودرو

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته سرخ پوش شد

فیلم/ ظاهرات دوچرخه‌سواران در آمریکا در اعتراض به قتل یک شهروند

تحلیل قیمت طلا: فلز زرد برای شکست قیمت به کاتالیزور نیاز دارد