تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

محافظت کرملین از پوتین در برابر کرونا

در یک سال گذشته مسئولین کرملین نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا از ابتلای ولادیمیر پوتین به ویروس کرونا جلوگیری کنند. در یک سال گذشته، صدها نفر در روسیه مجبور شده‌اند پیش از قرار گرفتن در نزدیکی ولادیمیر پوتین خود را قرنطینه کنند.

محافظت کرملین از پوتین

اقتصاد۲۴ –   از همان ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، مسئولان روس خود را به آب و آتش زده‌اند تا از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت کنند. اما قرنطینه به سبک کرملین چگونه است و چقدر خرج برمی‌دارد؟

در یک سال گذشته، صدها نفر در روسیه مجبور شده‌اند پیش از قرار گرفتن در نزدیکی ولادیمیر پوتین خود را قرنطینه کنند. برخی از آن‌ها حتی در تماس مستقیم با رییس‌جمهوری قرار نمی‌گرفتند اما به دلیل ارتباط با افرادی که قرار بود با او رو در رو شوند، در قرنطینه نگه داشته شدند.


بیشتر بخوانید:پوتین قانون ابقای خود تا سال ۲۰۳۶ را امضا کرد


اوایل سال گذشته میلادی روند شیوع ویروس کرونا در روسیه سرعت گرفت و پوتین در سخنرانی عمومی خود در روز ۲۵ مارس اعلام کرد از روز اول آوریل "مشاغل به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد." بعدتر در ماه آوریل محدودیت‌های گسترده در این کشور اعمال شد که به دنبال آن تمامی فروشگاه‌های غیرضروری تعطیل شدند، گردهمایی‌های بزرگ ممنوع اعلام شد و عده زیادی از مردم به کار از خانه روی آوردند.

در این میان ۶۰ نفر از خدمه پرواز خط هوایی روسیه که در خدمت پوتین و سایر مسئولان ارشد دولتی در این کشور بودند، برای اولین بار در روز ۲۶ مارس ۲۰۲۰ در هتلی در نزدیکی مسکو قرنطینه شدند.

از آن زمان تا کنون، صدها خلبان، پزشک، راننده و سایر کارکنان بخش پشتیبانی، همچنین کسانی که قرار بوده ولادیمیر پوتین را ملاقات کنند، در ده‌ها هتل مختلف در سراسر روسیه قرنطینه شده‌اند تا رییس‌جمهور از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در امان بماند.

اخیرا گزارش شده که رییس‌جمهوری روسیه واکسن ساخت این کشور را دریافت کرده اما مشخص نیست کدام واکسن بوده. با این حال ظاهرا قراردادها با هتل‌های مخصوص "قرنطینه" سال آینده هم همچنان ادامه دارد.

طبق محاسبات بخش روسی بی‌بی‌سی "اداره تدارکات دفتر ریاست جمهوری روسیه" که مسئولیت امور پشتیبانی و ارائه خدمات به نهاد ریاست‌جمهوری را برعهده دارد، برای اجرای تدابیر مقابله با کرونا ۶/۵ میلیارد روبل (حدود ۸۴ میلیون دلار) بودجه از دولت دریافت کرده است.

بخش روسی بی‌بی‌سی دریافته که کرملین دستکم از ۱۲ هتل برای قرنطینه‌ افراد استفاده کرده است. این هتل‌ها در مسکو و نواحی اطراف آن، کریمه و همین‌طور مکانی در نزدیکی شهر سوچی در جنوب کشور واقع شده‌اند. سوچی میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۴، یکی از مناطق مورد علاقه رییس‌جمهور روسیه است.

هیچ‌یک از هتل‌های ویژه قرنطینه ملاقات‌کنندگان و کارکنان بخش پشتیبانی، خصوصی نیستند و همگی‌ به اداره تدارکات دفتر ریاست‌جمهوری تعلق دارند. قرارداد‌ با برخی از این هتل‌ها هم تا مارس ۲۰۲۰ همچنان پابرجاست.

این‌طور که پیداست خدمه پرواز خط هوایی روسیه که در خدمت مسئولان کشور از جمله خود ولادیمیر پوتین، همین‌طور میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر و ۸ وزیر دیگر کابینه هستند، از جمله مهمانان اصلی این هتل‌های مخصوص به حساب می‌آیند.

بخش روسی بی‌بی‌سی دریافته که پوتین بخش عمده سال گذشته را در محل اقامت خود در شهر سوچی گذرانده و وظایف رییس‌جمهوری‌اش را از همانجا انجام داده است. یک منبع آشنا با شرایط قرنطینه در دولت روسیه گفت ده‌ها خلبان و سایر خدمه پرواز در هتلی نزدیک به این شهر در قرنطینه بودند تا در صورت نیاز رییس‌جمهوری، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و بسیاری دیگر از مسئولان را جابجا کنند. از جمله افرادی که باید در قرنطینه باقی می‌ماندند، خلبانان هواپیما و هلیکوپتر بودند.

به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم قرار بود جشن بزرگی در روسیه برگزار شود. خاطره این جنگ و نقش روسیه در شکست آلمان نازی یکی از بخش‌های اصلی روایت میهن‌پرستانه دولت پوتین به حساب می‌آید.

این جشن قرار بود در روز ۹ ماه مه سال گذشته یعنی "روز پیروزی" روسیه در میدان سرخ مسکو برگزار شود. اما در نهایت روز ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ در مقیاسی بسیار کوچک برگزار شد و رژه نظامی آن هم لغو نشد. طی این مراسم کهنه‌سربازان و شخصیت‌های برجسته جنگی با پوتین دست دادند و به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد روز پیروزی جوایزی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، بیش از ۲۰۰ نفر از جمله ۸۰ کهنه‌سرباز جنگی بالای ۸۰ و ۹۰ سال مجبور شدند پیش از رویارویی با پوتین در این مراسم به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیش از رژه نظامی ماه ژوئن گفت گروهی از "کهنه‌سربازان" در "شرایطی عالی" در قرنطینه هستند و تأکید کرد این کار برای احتیاط و به منظور حفاظت از خود آن‌ها انجام شده است.

خبرگزاری‌های دولتی تاس و ریانووستی هم در گزارش‌هایی مشابه نوشتند "یکی از هتل‌های مسکو" برای قرنطینه حدود ۲۰ خبرنگار تجهیز شده است. این خبرنگاران در اتاق‌های تک نفره اقامت داشتند و فقط هنگام نظافت‌ اتاق‌، آن‌ را ترک می‌کردند. آن‌ها اجازه نداشتند با یکدیگر رو در رو حرف بزنند و فقط می‌توانستند به شکل مجازی با هم در تماس باشند.

خبرنگاران همچنین اجازه نداشتند سیگار بکشند یا الکل مصرف کنند. بسته‌های ارسالی از خارج هتل‌ هم اول بازرسی و ضدعفونی و بعد به آن‌ها تحویل داده می‌شد. در طول قرنطینه سه بار در روز برای این خبرنگاران غذا سرو می‌شد که آن‌ها را به همراه نوشیدنی و کارد و چنگال یک‌بار مصرف بیرون در اتاق‌هایشان می‌گذاشتند. تمامی افرادی که با آن‌ها در تماس مستقیم قرار می‌گرفتند، تجهیزات کامل حفاظت شخصی به تن داشتند.

گزار‌ش‌هایی هم در این رابطه وجود دارد که برخی از مقام‌های محلی پیش از دیدار با پوتین در قرنطینه نگه داشته شدند. به عنوان مثال در شهر ساروف واقع در استان نیژنی نووگراد مسئولان محلی یک میلیون روبل (۱۳ هزار دلار) بودجه به "اقدامات مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در جریان سفر ریاست جمهوری روسیه" اختصاص دادند.

بخش روسی بی‌بی‌س دریافته که حدود ۲۰ نفر از کارمندان اداره محلی ساروف در یک پانسیون مخصوص کهنه‌سربازان جنگی قرنطینه شدند که در آن‌ها تخت‌‌‌‌خواب‌هایی از جنس "چوب گردو"، روتختی و روبالشی ، یک اتو و چهار گاو‌صندوق وجود داشت.

بی‌بی‌سی از دمیتری پسکوف در رابطه با ماهیت گسترده اقدامات احتیاطی کرملین به منظور محافظت از ولادیمیر پوتین در برابر ویروس کرونا سوال کرد و پرسید آیا کشورهایی دیگری هم رویکردی مشابه داشته‌اند. سخنگوی کرملین از پاسخ دادن به این سوالات طفره رفت.

منبع: انتخاب
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی