اقتصاد۲۴- علی درویش پور در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان مجازی جزیره قشم، اظهار کرد: جاذبههای کم نظیری از نظر اقتصادی، شیلات و بویژه گردشگری در جزیره وجود دارد که با استفاده مناسب و هدفمند از ظرفیت رسانهها میتوانیم به معرفی برند قشم بپردازیم و این منطقه را تبدیل به مقصد اول گردشگری کشور کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تمام حوزههای تولیدی و صنعتی از جمله بخشهای شیلات، کشاورزی، نفت و انرژی و صنایع گوناگون و... باید تا حد امکان توسعه گردشگری را اولویت نخست خود قرار دهند.
بیشتر بخوانید: خیز دو بانوی ووشوکار قشمی برای تیم ملی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: تمام دستگاه ها، رسانه ها، نهادها، مسوولان و جامعه محلی باید خود را در ارائه و معرفی جذابیتهای طبیعی و گردشگری قشم جهت شکل دهی تصویر واقعی این منطقه به عنوان سرزمین فرصتهای طلایی مسوول ببینند.
به گفته درویش پور؛ هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل این جزیره به مقصد اول گردشگری در کشور و یک مقصد مهم برای گردشگران جهان است و برای این منظور جهت معرفی برند گردشگری قشم همسو با توسعه متوازن منطقه باید رسانهها نیز فعالیتی مناسب و هدفمند داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانهها یکی از ارکان مهم برای اعتلای جزیره به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری هستند؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه در بازتاب اخبار قشم باید دغدغه ارائه تصویر مناسب از جزیره به عنوان سرزمین فرصتهای طلایی را داشته باشند و برای رسیدن به توسعه متوازن در قشم فعالیت کنند.
عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پرداختن رسانهها به نقاط قوت و ارائه پیشرفتهای جزیره و در مقابل ارائه نگاه منفی از عملکردها و معرفی کاستیها دو رویکرد مختلف است و خبرنگاران و اصحاب رسانه با مطالبه گری میتوانند در رفع موانع و مشکلات به ایفای نقش سازنده بپردازند.
درویش پور با اشاره به تاثیرگذاری اخبار در حوزه گردشگری و برندینگ جزیره قشم، ادامه داد: رسانهها میتوانند در راستای تحول گردشگری جزیره، کاستیها را به مسوولان منتقل کنند تا در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اگرچه جزیره برای رونق گردشگری نیاز به تحول اساسی در زیرساختهای خود دارد، اما بسیاری از اصلاحات در این حوزه نیز باید با آموزش در نحوه رفتار و گفتار با گردشگر انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: توانمندسازی جوامع محلی در بخشهای مختلف از برنامههایی است که میتواند به رشد و توسعه جزیره کمک کند و با هم افزایی و تعامل میان تمامی بخش ها، رسانهها و جامعه محلی قشم میتواند الگویی برای نشان دادن توسعه متوازن و پایدار در کشور باشد.
براساس این گزارش، در این نشست اصحاب رسانه قشم نیز به بیان دیدگاههای و دغدغههای خود پرداختند و نظرات خود را در زمینههای مختلف بیان کردند.