تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از تبلیغات گوگل

رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحقیقاتی رسمی و وسیع درباره تبلیغات اینترنتی گوگل انجام دهد.

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از تبلیغات گوگل

اقتصاد۲۴- به گفته یک منبع آگاه تحقیق جدید اتحادیه اروپا روی موضع گوگل در مقابل آگهی دهندگان، ناشران آگهی، واسطه‌ها و رقبایش متمرکز است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تحقیقات رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا جدی‌تر از تحقیقاتی باشد که هفته گذشته در فرانسه تکمیل شد. هفته گذشته تحقیقات آنتی تراست این کشور از گوگل با پرداخت ۲۶۸ میلیون دلار و تعهدات مختلف تسویه شد.

از سوی دیگر ممکن است تحقیقات جدید اتحادیه اروپا کل امپراطوری تبلیغات آنلاین گوگل را هدف بگیرد.

این درحالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا همراه چند ایالت این کشور شکایتی درباره سلطه گوگل بر تبلیغات آنلاین ثبت کردند.


بیشتر بخوانید: شکایت شرکت‌های انتشاراتی از رفتار انحصارطلبانه گوگل


سال گذشته درآمد گوگل از تبلیغات آنلاین به ۱۴۷ میلیارد دلار رسید که بالاتر از درآمد شرکت‌های دیگر در سراسر جهان بود. تبلیغات در سرویس‌های گوگل مانند موتور جستجو، یوتیوب و جی میل بخش عمده درآمد زایی شرکت را در بر دارند.

حدود ۱۶ درصد از درآمد مذکور مربوط به شبکه کسب و کار گوگل بود. در این بخش شرکت‌های رسانه‌ای مختلف با استفاده از فناوری گوگل آگهی در وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های خود می‌فروشند.

رگولاتور اتحادیه اروپا طی دهه گذشته میلادی این شرکت را به دلیل مسدود کردن فعالیت رقبایش در حوزه خرید آنلاین، موبایل‌های اندروید و تبلیغات آنلاین، بیش از ۸ میلیارد یورو (۹.۸ میلیارد دلار) جریمه کرده است.

منبع: مهر

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار