اقتصاد۲۴- فیس بوک در حال راه اندازی ویژگیهای صوتی پلتفرم خودش است. این شرکت در حال پخش اتاقهای صوتی مشابه کلاب هاوس و همچنین تعداد انگشت شماری پادکست است. اتاقهای صوتی مشابه کلاب هاوس یا اسپیس توئیتر هستند.
مکالمات به صورت زنده در برنامه پخش میشوند و میزبانان اتاق میتوانند دیگران را دعوت کرده و با آنها صحبت کنند. به نشانه اهمیت این ویژگی، فیسبوک این برنامه مکالمات را در بالای News Feed و حتی بالاتر از Stories قرار داده است. این قابلیت با در نظر گرفتن محتواسازان طراحی شده و امکاناتی مانند خرید ستاره را فراهم میکند تا کاربران پرمخاطب بتوانند از طریق اتاق هایشان درآمد داشته باشند.
بیشتر بخوانید: کلاب هاوس در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار میگیرد
فیسبوک برای اجرای قوانین محتوای خود با قالب جدید، به اتوماسیون و گزارشهای کاربران اعتماد خواهد کرد. مانند کلاب هاوس میزبانان اتاق میتوانند افرادی را که صحبت میکنند کنترل کرده یا از کاربرانی که قوانین را نقض میکنند به این برنامه شکایت کنند. به نظر میرسد که فیسبوک نیز برای شروع، یک رویکرد تا حدودی محتاطانه در نظر گرفته و در حال حاضر فقط چهرههای سرشناس در ایالات متحده با حساب قادر به ایجاد یک اتاق هستند. با این حال، اگر میزبان مخاطبانش را به صحبت دعوت کند هر کاربر فیسبوک میتواند به مکالمه گوش یا در آن شرکت کند.
اتاقهای صوتی همچنین در گروههای فیسبوک نمایش داده میشوند، مدیران میتوانند ویژگیهای استریم صوتی را فعال کرده و در آنجا به هرکسی که حساب تایید شده ندارد و چهره سرشناسی هم نیست، اجازه صحبت کردن بدهند. این ویژگی در ابتدا برای تعدادی از گروههای منتخب فعال خواهد شد و سپس در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.
فیسبوک علاوه بر ویژگی اتاق صوتی، شروع به افزودن پادکست به سیستم عامل خود کرده است. با به روزرسانی این برنامه، کاربران میتوانند هنگام گشت و گذار در فیسبوک، به پادکست هم گوش بدهند. در حال حاضر تعداد کمی پادکست در فیسبوک قرار داده شده و این شرکت اعلام کرد این تعداد در هفتههای بعد بیشتر خواهد شد.
با ارائه این ویژگیهای جدید، فیسبوک آخرین شرکتی است که سعی در رقابت با کلاب هاوسی دارد که محبوبیت آن در سال گذشته افزایش یافته است. توئیتر نیز سرمایه گذاری زیادی در زمینه اتاقهای صوتی با ارائه Spaces انجام داده و Spotify نیز سرویس خود را با نام Greenroom راه اندازی کرده است.