تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۰
در راستای توسعه ساخت داخل در گروه صنعتی ایران خودرو محقق شد

صرفه جویی ۲۶ میلیون دلاری بهینه سازی طراحی و تولید انبوه کاتالیست خودرو

با ارتقای فناوری فرآیند تولید و کاهش کاربرد فلز گران‌بها در تولید کاتالیست خودرو، ۲۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه محقق شد.

کاتالیست خودرو

اقتصاد۲۴- شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با توجه به شرایط دشوار تامین مواد اولیه و فلزات گران‌بهای کاتالیست و محدودیت‌های ناشی از افزایش قیمت فلزات گران‌بها در سال ۹۹، در قالب پروژه بهینه‌سازی طراحی و تولید انبوه کاتالیست خودرو، ارتقای تکنولوژی و فرمولاسیون فرآیند تولید سازندگان در راستای کاهش کاربرد فلزات گرانبها را ضمن حفظ و ارتقای استانداردها، در دستور کار خود قرار داد و با اجرای این پروژه صرفه‌جویی ارزی ۲۶ میلیون دلاری در صنعت قطعه سازی محقق شد.

با همت مهندسان و شبکه تامین شرکت ساپکو در شرایط تحریم و با توجه به رویکرد توسعه بومی‌سازی قطعات خودرو، بهینه‌سازی طراحی کاتالیست برای پنج شماره فنی مجموعه اگزوز با کاتالیست خودرو‌های جاری از طریق کاهش عناصر گران‌بها و با حفظ کیفیت و استاندارد‌های موجود به تولید انبوه این قطعه انجامید.


بیشتربخوانید:افزایش بهره‌وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس‌های دوکلاچه


اجرای این پروژه که با روش‌های نوین و استفاده از پلاتین و کاهش رودیوم انجام شد، دستاورد‌های ارزنده‌ای را در تیراژ تولید سال ۱۴۰۰ برای گروه صنعتی ایران خودرو به همراه خواهد داشت.

طبق محاسبات و پیش‌بینی‌های انجام شده، بر مبنای برنامه تولید سال ۱۴۰۰ در گروه صنعتی ایران خودرو، حدود ۷۶۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل پروژه بهینه سازی کاتالیست خودرو توسط زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو محقق خواهد شد.

منبع: ایکوپرس
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار