تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

رحمانی فضلی هم خداحافظی کرد

وزیر کشور با صدور پیامی در آخرین روز خدمت در کسوت وزارت کشور، از همه مردم ایران، فعالان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و اصحاب رسانه برای بزرگواری ها، نجابت ها، سخاوتمندی‌ها و حوصله داری شان سپاسگزاری کرد.

خداحافظی رحمانی فضلی

اقتصاد۲۴- متن پیام خداحافظی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که خطاب به مردم شریف و عزیز ایران، صادر شده، بدین شرح است:

باسمه تعالی

در واپسین روز خدمت در کسوت وزیر کشور لازم می‌دانم از همه مردم عزیز ایران، اصحاب شریف رسانه و فعالان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی کشور بابت بزرگواری ها، نجابت ها، سخاوتمندی‌ها و حوصله داری شان سپاسگزاری نمایم و به سهم خود از نارسائی ها، مشکلات‌ها و تلخی‌هایی که طی این سال‌ها متحمل شده اند؛ پوزش و حلالیت بطلبم.

رضایتمندی و همراهی‌های عموم مردم ایران فارغ از قومیت، نژاد و مذهب، افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که همواره در بزنگاه‌های بزرگ و حساس تاریخی و سیاسی، متحد و یکصدا به دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور در برابر تهدیدات داخلی و خارجی پرداخته اند.

چراغ راهنمای وزارت کشور نیز در هشت سال اخیر؛ توجه مسئولانه به دغدغه مندی ها، نیاز‌ها و خواسته‌های عموم مردم ایران و تامین امنیت داخلی در کنار تسهیل گری در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بوده است. وزارت کشور در این عرصه با باور به این گفتمان که امنیت در جمهوری اسلامی ایران، مردم پایه است؛ حفظ و برقرای نظم و انسجام داخلی را به عنوان مهمترین رسالت قانونی خود دنبال کرده است.

تمام سعی و تلاش در هشت سال گذشته بر این اصل استوار بود تا وزارت کشور در قامت یک هماهنگ کننده حاکمیتی در قوه مجریه در موضوعات مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی و امنیتی و اقتصادی بتواند در عبور از تلاطمات ناشی از مشکلات و توطئه‌های بیگانگان با رعایت اصل حق الناس، حقوق شهروندی، تقویت وحدت و انسجام ملی عمل کرده و چشمداشت دشمنان ایران و ایرانی را به یاس تبدیل نماید. در این مسیر پرتلاطم و خطیر هدایت و راهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی ریاست محترم جمهوری اسلامی و همچنین همراهی و مساعدت همه نهادها، ارگان ها، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، عمومی و بخش خصوصی نقش موثری در پیشبرد اهداف توسعه محور و انسجام بخش وزارت کشور داشتند.

راهبرد وزارت کشور در هشت سال گذشته معطوف به چهار حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در کشور بوده است و با اهتمام به فعال سازی همه جانبه ظرفیت‌های ملی و استانی، نقشی میاندارانه و پیشرو در آبادانی و توسعه کشور ایفا نموده است. در این عرصه خطیر؛ وزارت کشور به سهم خود در مدیریت حوادث طبیعی کشور نظیر زلزله در کرمانشاه، بحران سیل در ۲۵ استان کشور و دیگر مخاطرات طبیعی واقع کوشید و از جمله با تشکیل و مسئولیت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده نقش تعیین کننده‌ای در سامان دهی به مشکلات مردم سیل زده و بازسازی و نوسازی خانه‌های آسیب دیده و خدمت به هموطنان ایفا نمود.

توانمندسازی بانوان و استفاده از این قشر توانا، متعهد و دلسوز در مسئولیت‌های ارشد مدیریتی از جمله رویکرد‌های اصلی مدیریتی در وزارت کشور بوده است به طوری که در هشت سال گذشته و برای اولین بار در وزارت کشور ۱۵ معاون استاندار کشور از میان بانوان فرهیخته و فعال انتخاب شدند. همراستا با این اقدام ۳ فرماندار زن در تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان بر صندلی فرمانداری تکیه زدند و در بخشداری ها، وزارت کشور با انتخاب ۵۲ بخشدار زن، کارنامه‌ای درخشان در استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان ارائه کرد.

در این سال ها، رویکرد وزارت کشور در حوزه احزاب و گروه‌های سیاسی؛ مبتنی بر مشی اعتدال، میانه روی و تعامل بوده است و راهبرد تقویت احزاب و گروه‌های سیاسی و اصلاح قانون احزاب در کشور دنبال شد که در نتیجه آن، امروز ۱۱۸ حزب مجوز دار در کشور با شرایط قانونی در حال ایفای نقش هستند.

برگزاری ۱۱ انتخابات سراسری و میاندوره‌ای در کشور اعم از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها در عین بی طرفی و قانونمداری و در نهایت امنیت و سلامت از دیگر اقدامات وزارت کشور در ۸ سال گذشته بوده است. این در حالی است که در دوره‌های اخیر، بیش از گذشته؛ جبهه دشمن بر ناامید سازی مردم از قدرت صندوق رای در تعیین سرنوشت شان تلاش می‌کرد، اما به حول و قوه الهی با همراهی مردم، انتخابات در نهایت دقت و صحت و به شکلی آبرومندانه در کشور برگزار و روند جابجائی مسئولیت‌ها در بازه‌های زمانی معین قانونی محقق شد.

در عین حال باید اذعان کرد؛ همه اهداف و برنامه‌های مد نظر در عرصه سیاست داخلی و هماهنگ کنندگی بخش‌های مختلف کشور، طی هشت سال اخیر واقع نگردید و نارسائی‌ها و خلأ‌هایی همچنان باقی است؛ اما جای تردیدی نیست که کوشش‌ها و تلاش‌ها با تمام توان و ظرفیت بوده و از هیچ اقدامی در جهت کاهش آلام مردم به خصوص در مواجهه با بحران‌ها فرو گذار، نشده است.

اینجانب که دراین هشت سال در سنگر وزارت کشور توفیق خدمت به مردم نجیب و عزیز ایران داشته ام، لازم می‌دانم از همراهی ها، سعه صدر، مناعت و بلند نظری عموم مردم کشورمان به خصوص در مواجهه با شرایط سال‌های اخیر ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن و بیماری منحوس کرونا، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم؛ همزمانی دو چالش تحریم و کرونا، زندگی را بر مردم عزیز و استوار ایران سخت کرد، اما این دشواری‌ها خللی در اراده و عزم این مردم الهی و بلند نظر در مواجهه با مشکلات و مهمتر از همه در عبور از بحران‌ها ایجاد نکرد.

در حالی که دشمن تصور داشت؛ با ابزار ظالمانه تحریم ها، میان دولت و ملت ایران فاصله و جدایی بیندازد، با هوشمندی، آگاهی و بصیرت مردم از نیات دشمن، درعمل همبستگی و وحدت ملی در کشور جلوه گر شد.

همراهی عموم مردم و همچنین همکاری اصناف، بازاریان و کسبه در ایپدمی کرونا با مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، نمودی عینی از اعتماد متقابل میان دولت و ملت در ایران است و نتیجه این همراهی و همکاری‌های مستمر و مداوم میان مردم و دولت، موجب شد؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی در عید نیمه‌شعبان گذشته خطاب به ملت شریف ایران، فرمودند که ملت ایران در آزمونِ بیماری کرونا خوش درخشید.

امیدوارم تعاملات مستمر و مؤثر مردم عزیز و بخش‌های مختلف دست اندرکار در جهت مهار بیماری کرونا تداوم یافته و به روزی برسیم که سایه این بیماری از سپهر سلامت عمومی کشور به طور کامل رفع شده باشد.

اینجانب در پایان این دوره از خدمتگزاری به مردم نجیب و آگاه و صبور میهن اسلامی، با تقدیر از الطاف الهی و عنایت ائمه اطهار و حضرت بقیه ا... الاعظم از همه همکاران دلسوزم در صف و ستاد وزارت کشور صمیمانه تشکر می‌کنم و از هم میهنان عزیزم طلب مغفرت و حلالیت دارم و امیدوارم تلاش‌های مخلصانه، مرضی درگاه احدیت و مورد محبت و اقبال هموطنان عزیزمان باشد.

عبدالرضا رحمانی / وزیر کشور – سوم شهریور ماه ۱۴۰۰

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات