تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

بازار سیاه بلیت پرواز تهران- نجف

قیمت بلیت رفت و برگشت مسیر پروازی تهران ـ نجف هواپیمایی معراج نیز ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان برای بازه زمانی ۳۰ شهریور (رفت) و ۷ مهر برای برگشت است.

بازار سیاه بلیت پرواز تهران- نجف

اقتصاد۲۴در حالی سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیت پرواز‌های رفت و برگشت اربعین را ۵ میلیون تومان اعلام کرده که گزارش شده برخی ایرلاین‌ها با همدستی شرکت‌های چارتری بلیت این پرواز‌ها را تا ۱۰ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسانند.

تسنیم در این باره نوشته که برخی سایت‌های اینترنتی بلیت حداکثر ۵ میلیون تومانی را با قیمت تا ۱۰ میلیون تومانی یعنی ۲ برابر به‌فروش می‌رسانند. بررسی قیمت پرواز‌های اربعین حاکی از آن است در زمان حاضر قیمت بلیت رفت و برگشت تهران ـ نجف برای هواپیمایی قشم ۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان است. این بلیت اکونومی و چارتر است.

قیمت بلیت رفت و برگشت مسیر پروازی تهران ـ نجف هواپیمایی معراج نیز ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان برای بازه زمانی ۳۰ شهریور (رفت) و ۷ مهر برای برگشت است. قیمت بلیت این شرکت برای همین بازه زمانی در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ـ فرودگاه نجف به صورت چارتری ۱۰ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است.

در حالی انتظار می‌رفت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این نابسامانی تصمیمات سریعی را اتخاذ کند، اما به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست این بخش سامانی به خود ببیند. سهمیه امسال ایران برای مراسم اربعین و جابه‌جایی به عراق ۶۰ هزار زائر عنوان شده و این در حالی است که تا چند روز قبل این سهمیه ۳۰ هزار زائر اعلام شده بود که گفته شده باتوجه به پیش‌بینی کاهش سفر‌ها به دلیل وجود ویروس کرونا پرواز‌های برنامه‌ای موجود می‌توانند این تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.


بیشتر بخوانید: اولویت اعزام به اربعین با کسانی است که زودتر نام‌نویسی کنند


به گفته محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پرواز‌های اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه از ۶ فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود و در صورت اضافه شدن فرودگاه‌های دیگر برای انجام پروازها، اطلاع‌رسانی خواهد شد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزییات پرواز‌های اربعین را در شرایطی که سهمیه زائران ایرانی افزایش پیدا کرده است اعلام کرد؛ از قیمت بلیت هواپیما تا شرایط و ضوابطی که زائران برای سفر به عراق باید رعایت کنند.

زائران در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا دهم مهر ماه بلیت تهیه کنند

در پی افزایش سهمیه ایران برای پرواز‌های اربعین از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر، تاکنون جلسات متعددی برای برنامه‌ریزی پرواز‌های اربعین برگزار شده است. محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته در این باره اظهار کرد: در راستای انسجام و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌هایی که بابت سفر اربعین فعالیت می‌کنند، مقرر شد همه زائران که به سفر عتبات عالیات مشرف می‌شوند حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و این تاکید مجدد شد؛ لذا در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری هم به کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کرد که هیچ مسافری خارج از لیست اعلامی سامانه سماح نمی‌تواند در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا دهم مهر ماه بلیت تهیه کند و الزام ثبت‌نام در این سامانه وجود دارد.

از تست منفی PCR کمتر از ۷۲ ساعت گذشته باشد

او افزود: نکته دیگر اینکه تست منفی PCR که کمتر از ۷۲ ساعت از آن گذشته باشد و تزریق هر دو دوز واکسن از ضروریات این سفر است که باید زائرین این دو مساله را رعایت کنند و سوم اینکه افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت اقامت در عراق دارند نیازی به تست PCR مجدد از این کشور ندارند یعنی با همین تستی که در ایران می‌دهند می‌توانند به عراق سفر کرده و به کشور بازگردند. ذیبخش همچنین درباره وضعیت تامین ناوگان هوایی برای زائران اربعین نیز اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه هیچ مشکلی ندارد و با وجود درنظر گرفتن سهمیه ۶۰ هزار نفری برای زائران ایرانی، تمهیدات لازم در سازمان هواپیمایی اندیشیده شد و زائران می‌توانند با کمترین مشکل سفر کنند.

همچنین برای دریافت بلیت هواپیما نیز مشکلی وجود ندارد و در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا دهم مهر ماه هماهنگی لازم بابت پرواز‌ها صورت گرفته و از این به بعد هم پیگیری خواهد شد تا همان پیش‌بینی‌هایی که در سازمان صورت گرفته، به نحو احسن اجرا شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: درخصوص قیمت بلیت هواپیما نیز همه تلاش‌مان را می‌کنیم که با قیمت مناسب مسافران بتوانند به عتبات عالیات مشرف شوند. البته توافق صورت گرفته قبلی بر مبنای ۳۰ هزار مسافر بود، اما در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم تا بتوانیم قیمت مناسبی را عرضه کنیم و زائران عتبات عالیات بتوانند با قیمت مناسب به این سفر معنوی مشرف شوند.

او گفت: درباره ویزا نیز پس از صحبت‌هایی که دیروز مبنی بر لغو روادید بین ایران و عراق مطرح شد، این موضوع از طریق وزارت امور خارجه را پیگیری کردیم و نهایتا با توجه به پاسخی که به صورت شفاهی از آن‌ها گرفتیم، لغو روادید مربوط به بعد از اربعین است. بنابراین مسافرانی که می‌خواهند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند حتما باید روادید کشور عراق را تهیه کنند. همچنین حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: پرواز‌های مشهد به نجف برای اربعین با پنج شرکت هواپیمایی انجام خواهد شد.

احتمال همکاری شرکت هواپیمایی بغداد

حسن جعفری درخصوص وضعیت پرواز‌های مشهد به نجف برای اربعین اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی «قشم‌ایر» و «معراج» هر روز و شرکت‌های هواپیمایی «سپهران» و «تابان» دو روز در هفته از مشهد به سمت نجف پرواز دارند. او افزود: شرکت هواپیمایی العراقیه نیز از ۲۴ شهریور تا اول مهر ماه هر روز در این مسیر پرواز خواهد داشت. همچنین احتمال دارد که در روز‌های آتی شرکت هواپیمایی بغداد نیز در این مسیر پرواز‌های خود را اضافه کند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خاطرنشان کرد: پرواز‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا مصوب شده، انجام خواهد شد. جعفری بیان کرد: ظرفیت پرواز‌های ایران به سمت نجف ۶۰درصد است، اما پرواز‌های شرکت العراقیه مطابق قانون کشور عراق و با صددرصد ظرفیت انجام می‌شود.

او تاکید کرد: از تمام مسافران ایرانی که در این مدت به عراق مشرف می‌شوند، پس از بازگشت در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد تست کرونا گرفته خواهد شد. حتی اگر مسافران در کشور عراق تست کرونا داده باشند، مطابق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی در ایران نیز باید تست کرونا بدهند. گفتنی است در حال حاضر قیمت بلیت پرواز تهران-نجف با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در دامنه قیمتی ۳ میلیون تا ۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد و سفر با ایرلاین خارجی از ایران به عراق از کف قیمتی ۱۵ میلیون تا ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان است.

منبع: اعتمادآنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد