تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
یک مسئول تشریح کرد؛

آسیب به صنعت و اشتغال کشور با واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: واردات کامیون‌های دست دوم اروپا سبب نوسازی آن‌ها در کشور می‌شود و شاهد کاهش تولید داخل و آسیب به صنعت داخل و اشتغال هستیم.

کامیون

اقتصاد ۲۴- جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل  با اشاره به افزایش کشنده‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در سال ۹۷ اعلام شد که حدود ۲۰۲ هزار دستگاه نیاز به نوسازی دارند؛ برخی از کشنده‌هایی که اکنون در جاده‌ها تردد دارند علاوه بر آلایندگی بالا، مصرف سوخت زیادی هم دارند.

او با بیان اینکه ظرفیت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در داخل کشور وجود دارد، گفت: نیاز بازار ۶ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال است که هم اکنون ۳ هزار دستگاه آن در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

مزایا و معایب واردات کامیون چیست؟

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات کامیون‌های دست دوم باعث می‌شود کامیون‌های اروپایی توسط کشور ما نوسازی شوند، گفت: در مقابل ما موظف به خدمات پس از فروش به کامیون‌های مستعمل هستیم و شاهد کاهش تولید داخل و آسیب به صنعت داخل و اشتغال باشیم.

وی گفت: این ادعا وجود دارد که در داخل کمبود کشنده وجود دارد و با واردات این کشنده‌ها این کمبود جبران می‌شود، اما این کار تنها باعث می‌شود صنعت کشور‌های دیگر رونق پیدا کند و هزینه‌های اضافی بر دوش رانندگان تحمیل کند.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه برخی ادعا دارند کیفیت کشنده‌های اروپایی بیشتر از کیفیت کشنده‌های داخلی است، گفت: کیفیت کشنده‌های داخلی کمتر از کشنده‌های وارداتی نیست و تمام کشنده‌های داخلی استاندارد‌های لازم را دارند و قیمت آن‌ها نیز متناسب با کیفیت آن‌ها است.


بیشتربخوانید:مهلت دو هفته‌ای استاندارد برای بازرسی کامیون‌های دپو شده


توسلی مهر با تاکید بر اینکه واردات کشنده‌های وارداتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: اکنون کشنده اروپایی را ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسانند؛ اگر فرض کنیم ۲ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق گیرد، قسط ماهانه آن ۷۰ میلیون تومان می‌شود که علاوه بر این ماهانه ۳۵ میلیون تومان هزینه خودرو بر عهده راننده است، یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما مگر یک راننده چقدر درآمد دارد که این کشنده را بخرد و از پس هزینه‌های آن بر آید؟

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت کشنده‌های داخلی نصف قیمت کشنده‌های وارداتی است، گفت: در مقابل کشنده داخلی ۲ میلیارد تومان است که یک میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد و راننده باید ماهانه ۳۵ میلیون تومان قسط پرداخت کند و ۳۵ میلیون تومان هم هزینه دارد که جمعا ۷۰ میلیون تومان می‌شود که اگر یک راننده ماهانه ۱۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، ۴۰ میلیون تومان برایشان سود دارد؛ و توجیه اقتصادی برای خریداران ایجاد می‌کنند

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اگر بحث نوسازی توسط دولت فعال شود می‌توان تولید را افزایش داد و به نیاز داخل کشور پاسخ داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد لرستانَی
0
0
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰
ب تمام مقدسات اگر کامیونهای ساخت داخل تولید نشود هم ب نفع مردم وهم راننده ها و هم دولت است و هم هدر ندادن انرژی ووقت مردم وسوخت است، آخه چرا وقتی که ما نه دانش ونه تکنولوژی ون کیفیت محصول را نمی‌توانیم با استاندارد جهانی برابر کنیم پس چرا باید بسازیم و همه را ب چالش بکشیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

چه خوراکی‌هایی جایگزین گوشت قرمر شد؟

ماجرای خانه وحشت تهران چه بود؟

تیراژ تولید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو به روزانه ۲۵۰۰ دستگاه می‌رسد

هفته ناامیدکننده بازار سهام

اعتراض های آبی به جنوب کرمان رسید

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل هوادار

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن از ٢ میلیون نفر گذشت

روسیه فلفل ترکی را جایگزین فلفل ایرانی کرد

سلفی محمدرضا گلزار در باشگاه بدنسازی

از بورس چه خبر؟

فهرست جدید تحریم افراد و نهاد‌های آمریکایی اعلام می‌شود

فیلم/ تصادف شدید مینی‌بوس با تریلر در جاده خاوران

رد ادعای نماینده نمازخوان با عکس

سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی خودرو نداریم

خبر نگران کننده برای سردار آزمون

جزئیات فروش جدید سایپا

عکس/ ژست عجیب و مشکوک در جلسه رسمی دولت

قیمت خودرو درب کارخانه چقدر شد؟

تصادف شدید تریلی با مینی‌بوس در تهران

دارو کمیاب بود؛ کمیاب‌تر شد

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ

فیلم/ وحشتناک‌ترین کلیپ کودک آزاری+۱۸

وضعیت ناسالم هوا در بیشتر مناطق تهران

بازار سیمان در دولت سیزدهم چگونه آرام گرفت؟

اومیکرون به همسایه شرقی ایران رسید

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در منطقۀ امیرآباد

فیلم/ حمله سارقان ناشناس به خانه یک بانوی سالمند

واکنش صاحبان کسب‌وکار‌ها به اینماد اجباری

عدم اشتغال ۱۵ هزار پزشک عمومی در کشور

دست‌خوش ارزی دولت به گردشگران ترکیه

استفاده از تمام ظرفیت های بنادر قشم جهت ارائه خدمات مناسب تجاری و مسافری

خودروی نوید محمد زاده چیست و چقدر قیمت دارد؟ +عکس

وعده وزیر کار برای ایجاد شغل چقدر شدنی است؟

الزام سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به تعهدات پیشین حوزه آموزش و پروش

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری سردار دل ها در قشم

فیلم/ نجات یک‌نفر از چوبه‌ دار توسط علی دایی

زمان ازسرگیری مذاکرات وین اعلام شد