تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی اربعین در تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تهمیدات ترافیکی و محدودیت‌های ترافیکی ویژه مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران را تشریح کرد.

راهپیمایی اربعین در تهران

اقتصاد۲۴سردار محمد حسین حمیدی در نخستین ساعات آغاز راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران با حضور در جمع خبرنگاران به مسیر‌های پنجگانه این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی از میدان امام حسین علیه السلام آغاز شده و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری ادامه خواهد داشت. در همین راستا نیز یکسری محدودیت تردد در زمان برگزاری راهپیمایی و مسیر‌های اصلی و فرعی منتهی به آن اعمال شده که تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمهیدات دراین باره در دو بخش انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه استقرار ماموران از ساعت پنج صبح امروز استقرار‌ها آغاز شده و ماموران در محل‌های مشخص شده در طول مسیر‌های پنجگانه مستقر شده‌اند و در حال حاضر نیز در آماده باش صد در صدی هستند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بخش دیگر نیز از ساعات پایانی روز یکشنبه آغاز شده و مربوط به ممنوعیت توقف است. بر این اساس نیز پاکسازی معابر از ساعت ۲۴ شب گذشته انجام شد و مسیر‌های اصلی و پر تردد شامل محدوده پیرامون میدان امام حسین (ع)، طول خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش، طول خیابان شوش در حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شوش، طول خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم در هر دو مسیر، طول خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری، محدوده در‌های ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، طول خیابان ۲۴ متری از میدان حرم تا خیابان سازمان آب، طول جاده ورامین از سه راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر، طول خیابان شهرداری حد فاصل خیابان رجائی تا میدان مدرس است.


بیشتر بخوانید:  برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران اربعین


حمیدی درباره مسیر‌های پنجگانه این راهپیمایی نیز اظهار کرد: مسیر شماره۱ از میدان امام حسین علیه السلام آغاز شده و با عبور از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش و خیابان فدائیان اسلام به میدان حرم مطهر می‌رسد. مسیر شماره دو نیز از میدان جمهوری آغاز می‌شود و راهپیمایان با عبور از کنار گذر بزرگراه نواب، میدان ۹دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری و خیابان قم به میدان حرم مطهر می‌رسند.

وی ادامه داد: مسیر شماره سه از امام زاده حسن (ع) آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیایان شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجائی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری و خیابان قم وارد میدان حرم مطهر می‌شوند. مسیر شماره چهار از باقر شهر آغاز شده و با عبور از بزرگراه شهید رجایی، بزرگراه شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی و میدان سلمان فارسی به میدان حرم مطهر ختم می‌شود و در نهایت پنجمین مسیر نیز با آغاز از جاده ورامین، خیابان مصطفی خمینی از سه راه امین آباد، خیابان سلمان فارسی، بزرگراه شهید آوینی و میدان سلمان فارسی به میدان حرم مطهر منتهی می‌شود.

حمیدی درباره محدودیت‌های توقف در طول برگزاری راهپیمایی نیز گفت: تردد خودرو‌ها در محدوده پیرامون میدان امام حسین (ع)، طول خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش، طول خیابان شوش در هر دو مسیر بطور کامل حد فاصل خیابان ۱۷ شهریور تا میدان شوش، طول خیابان فدائیان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم در هر دو مسیر، طول خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری، محدوده در‌های ضلع شرقی، غربی و جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، طول خیابان ۲۴ متری از میدان حرم تا خیابان سازمان آب، طول جاده ورامین از سه راه ورامین تا میدان معلم در هر دو مسیر، طول خیابان شهرداری حد فاصل خیابان رجائی تا میدان مدرس ممنوع است.

وی به محدودیت‌های تردد نیز اشاره کرد و گفت: کنارگذر خیابان محلاتی، خیابان ۱۷ شهریور به شمال از میدان خراسان مسدود و هدایت ترافیک از طریق خیابان قیاسی به سمت شمال، خیابان ۱۷ شهریور از میدان تیردوقلو به سمت شمال مسدود و هدایت ترافیک به سمت شرق از خیابان شهران و جهانگرد است. همچنین، طول کلیه خیابان‌های ورودی به خیابان شوش، مظاهری، غلامی، یزدی، رجب نیا، شمال به جنوب به میدان شوش نیز مسدود بوده و هدایت بارترافیکی به سمت شوش غربی، مسیر غرب به شرق خیابان شوش از تقاطع شهید بخارائی و رهکوی، خیابان دستواره، بعثت، ابریشم و همچنین پل آزادگان به سمت شمال و جنوب فدائیان انجام می‌شود.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، تمامی مسیر‌های ورودی از محور آزادگان به فدائیان جنوب و شمال، طول خیابان‌های شهدا، شهبازی و منتظری به خیابان ۱۷ شهریور بطور کامل، مسیر جنوب به شمال خیابان سلمان فارسی، خیابان‌های پروین اعتصامی و غیبی در مسیر‌های ورودی به خیابان فدائیان، مسیر ورودی به خیابان فدائیان از خیابان‌های محمدی و رحیمی، حدفاصل میدان قشقایی و میدان سلمان فارسی، ورودی بزرگراه آوینی به خیابان سلمان فارسی و میدان معلم، میدان شهرداری به سمت شرق بلوار مدرس و هدایت وسایل نقلیه به سمت شمال – خیابان کمیل، دوربرگردان ضلع شرقی میدان بسیج و هدایت بار به سمت شرق، خیابان ورامین به سمت غرب ابتدای خیابان میرعابدین و هدایت بار به سمت شمال، میدان معلم ورودی به خیابان ۲۴ متری، خیابان ۲۴متری سازمان آب به سمت غرب، جاده ورامین در دو نقطه شامل شرق به غرب قبل از سه راه تقی آباد و قبل از پل آوینی نیز نیز برابر تدابیر فرماندهی در صورت نیاز مسدود خواهد شد و هدایت بار به سمت بزرگراه امام علی (ع) شمال صورت خواهد گرفت.

وی به مسیر‌های ویژه دپو و حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز اشاره کرد و گفت: خیابان فدائیان اسلام ابتدای خیابان فرزانه به مقصد مترو کیانشهر (بصورت رفت و برگشت)، خیابان فدائیان اسلام از تقاطع محمدی تا تقاطع مسیر جنوب به شمال (بصورت رفت و برگشت)، خیابان فدائیان اسلام از تقاطع پروین اعتصامی به مقصد مترو دولت آباد (بصورت رفت و برگشت)، تقاطع خیابان فدائیان اسلام - بزرگراه کریمی غرب به مقصد مترو جوانمرد قصاب (بصورت رفت و برگشت)، تقاطع خیابان فدائیان اسلام - بزرگراه کریمی شرق به مقصد پایانه خاوران (صرفاً رفت)، خیابان فدائیان اسلام از روبروی بیمارستان فیروزآبادی تا میدان بسیج مستضعفین (سه راه ورامین) به مقصد دولت آباد، کیانشهر، میدان خراسان و خیابان ۱۷ شهریور (صرفاً رفت)، خیابان قم از میدان شهرری (میدان حرم) به مقصد مترو شهرری (بصورت رفت و برگشت) – اتوبوس تک کابین، میدان نماز به مقصد میدان راه آهن و نازی آباد (بصورت رفت و برگشت)، میدان ساعی به مقصد باقر شهر (بصورت رفت و برگشت)، خیابان مدرس قبل از میدان ساعی به مقصد نازی آباد (صرفاً رفت) و مسیر اعزام اتوبوس‌های بیشتر از خیابان قم است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مسیر‌های ویژه دپو و حرکت تاکسی‌های ون شرکت تاکسیرانی تهران نیز گفت: خیابان زکریای رازی (۲۴ متری)، میدان حرم، به سمت میدان معلم، خیابان قم از میدان شهرری (میدان حرم) به مقصد مترو شهرری، خیابان فدائیان اسلام ابتدای بلوار امام حسین (ع) به مقصد مترو جوانمرد قصاب، که شهروندان می‌توانند از این مسیر‌ها برای تردد استفاده کنند.

حمیدی درباره مسیر‌های جایگزین در زمان اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد نیز گفت: مسیر‌های جایگزین شمالی جنوبی بزرگراه امام علی (ع)، خیابان‌های حافظ، وحدت اسلامی، بزرگراه رجایی و مسیر‌های جایگزین شرقی غربی، خیابان‌های انقلاب- دماوند (هر دو مسیر)، تونل امیرکبیر به سمت بزرگراه امام علی (ع) (مسیر غرب به شرق)، بزرگراه شهید محلاتی (هر دو مسیر، بزرگراه بعثت (هر دو مسیر) و بزرگراه آزادگان هر دو مسیر جزو مسیر‌های جایگزین است.

وی همچنین تاکید کرد که تردد کلیه خودرو‌های سنگین در این روز در سطح شهر تهران ممنوع است و کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر از تردد این خودرو‌ها از همان ساعات اولیه و جلوگیری بعمل خواهند آورد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: امسال با هماهنگی‌های خوبی که صورت گرفته در میانه راه اگر کسی دچار خستگی شد و قصد بازگشت داشت این تدبیر اندیشیده شده که اتوبوس‌ها و ون‌هایی که به صورت رفت و برگشت در حال تردد هستند افرادی که قصد بازگشت دارند مانند میانسالان و افراد کم توان را به مبدا بازگردانند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات