تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

این روزها صحبت از قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا نقل محافل شده است. ممکن است شما هم در هر جایی، از تاکسی و اتوبوس گرفته تا محافل خانوادگی این کلمه به گوشتان خورده باشد و در جستجوی اطلاعات تکمیل تری در این مورد باشید.

اقتصاد۲۴این روزها صحبت از قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا نقل محافل شده است. ممکن است شما هم در هر جایی، از تاکسی و اتوبوس گرفته تا محافل خانوادگی این کلمه به گوشتان خورده باشد و در جستجوی اطلاعات تکمیل تری در این مورد باشید. اصلا لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ ثبت نام لاتاری چه زمانیست؟ مهلت ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا چقدر است؟ شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا چیست؟ آیا شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای ایرانیان متفاوت است؟ برای ثبت نام لاتاری چه مدارکی لازم است؟ شرایط سنی ثبت نام لاتاری به چه صورت است؟ ثبت نام لاتاری زیر 18 سال چگونه انجام می شود؟ مزایای لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟ به برندگان لاتاری چه چیزهایی تعلق می گیرد؟ نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا کی اعلام میشود؟ بعد از برنده شدن در لاتاری چه باید کرد؟ سایت ثبت نام لاتاری گرین کارت چیست؟ و از کجا باید برای لاتاری گرین کارت اقدام کرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سئوالات و همچنین راهنمای جامع و کامل ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت چیست؟

لاتاری گرین کارت یک برنامه مهاجرتی است که هر ساله توسط اداره مهاجرت آمریکا به منظور حفظ تنوع نژادی مهاجرین ایالات متحده برگزار می شود. در این برنامه مهاجرتی، بین افرادی که از سراسر دنیا در آن ثبت نام کرده اند، قرعه کشی می شود و به برندگان در پایان در صورت انجام درست و صحیح امور، ویزا و گرین کارت آمریکا تعلق می گیرد.

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

ثبت نام لاتاری در ماه های اکتبر و نوامبر هر سال میلادی (یعنی مهر و آبان شمسی) برگزار می شود و افراد از سراسر دنیا از جمله ایران می توانند در آن شرکت کنند و شانس خود را برای اخذ اقامت آمریکا امتحان کنند. ممکن است با خود فکر کنید چرا ثبت نام لاتاری یک دوره باید دو سال قبل از آن برگزار شود؟ این سوالیست که همواره برای افراد مطرح می شود. مدنظر داشته باشید چون پروسه مهاجرت شما به امریکا از لحظه ثبت نام تا ورود به این کشور، حداکثر دوسال به طول می انجامد و شما در صورتی که در لاتاری یک دوره برنده و موفق به گرفتن ویزای آمریکا شوید، حتما باید تا پایان همان سال میلادی وارد ایالات متحده شوید.

اما برای ثبت نام لاتاری چقدر وقت دارید و تا کی می توان برای لاتاری ثبت نام کرد؟ مهلت ثبت نام لاتاری هر سال معمولا طی 34 روز انجام می شود. و اگر شما قصد داشته باشید در لاتاری ثبت نام کنید و در پیش ثبت نام شرکت نکرده باشید باید طی این مدت زمان این کار را انجام دهید. در غیر این صورت بعد از اتمام زمان ثبت نام لاتاری می توانید در پیش ثبت نام لاتاری دوره بعد (البته از طریق سایت های معتبر ایرانی نظیر کارت سبز) شرکت کنید.

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

شرایط و مدارک ثبت نام لاتاری

جالب است بدانید شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا راحت ترین راه مهاجرت به آمریکاست. همه افراد با هر سنی و با هر شرایطی امکان ثبت نام لاتاری را دارند اما نکاتی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید که در ادامه به آن می پردازیم:

اول اینکه برای ثبت نام لاتاری باید در یکی از کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری متولد شده باشید. معیار اینکه چه کشورهایی می توانند در لاتاری ثبت نام کنند به تعداد مهاجرین آن کشور به امریکا از روش های دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال چون اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان و چین هر سال از طریق روش های خانوادگی، کاری و سرمایه گذاری و ... بیشتر به امریکا مهاجرت می کنند، بنابراین دیگر نمی توانند در لاتاری شرکت کنند. اما اتباع کشور ایران و کشورهای همسایه ایران نظیر افغانستان، عراق، ترکیه و ... هر ساله این امکان را دارند که در لاتاری مهاجرتی آمریکا شرکت کنند. جالب است بدانید به همین خاطر سهمیه کشور ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است و ایرانیان معمولا هفت درصد کل ویزاهای صادره را از آن خود می کنند. نکته جالب این است که اگر شخصی در کشوری مثلا پاکستان متولد شده باشد اما همسر و یا یکی از والدینش در کشور مجاز متولد شده باشد، باز می تواند در لاتاری شرکت کند و محدودیتی از این بابت ندارد.

دوم اینکه برای ثبت نام لاتاری باید مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا دو سال سابقه کار تخصصی مستند قابل اثبات طی 5 سال گذشته داشته باشید. بنابراین حتی افرادی که دیپلم ندارند اما سابقه کار معتبر دارند می توانند در لاتاری شرکت کنند.

سوم اینکه برای ثبت نام لاتاری باید پاسپورت معتبر داشته باشید که از اعتبار آن نگذشته باشد. یعنی اگر پاسپورت شما حتی اگر یک روز بعد ثبت نام هم اعتبار داشته باشد و شما با همین پاسپورت در لاتاری ثبت نام کنید، ثبت نامتان قابل قبول بوده و مشکلی در ادامه برایتان پیش نخواهد آمد. ولی مدنظر داشته باشید که به هیچ عنوان با پاسپورت تاریخ گذشته در لاتاری ثبت نام نکنید و تاریخ پاسپورتتان را دستی تغییر ندهید.

ذکر این نکته هم بسیار حائز اهمیت است که شما نه برای ثبت نام لاتاری، نه بعد از برنده شدن در آن و نه زمان گرفتن ویزا و گرین کارت آمریکا به مدرک زبان احتیاج ندارید و حتی مصاحبه ایرانیان نیز به زبان فارسی برگزار می شود.

شرایط سنی ثبت نام لاتاری هم بسیار ساده است. افراد بالای 18 سالی که پاسپورت معتبر دارند میتوانند به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام کنند. اما چرا بالای 18 سال؟ درست است که شما با هر سنی می توانید در لاتاری ثبت نام کنید و یا حتی برنده شوید اما به علت وجود شرط مدرک تحصیلی حداقل دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی طی 5 سال گذشته، افراد زیر 18 سال نمی توانند ویزا بگیرند. بنابراین اگر چه این افراد در صورت داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و یا سابقه کار مستند و قابل اثبات امکان ثبت نام مستقل دارند و می توانند ویزا بگیرند اما در واقع چون اکثریت افراد زیر 18 سال شرط مربوطه را ندارند باید زیر مجموعه والدینشان ثبت نام کنند. جالب است بدانید که افراد 18 تا 21 سال هم می توانند به صورت زیر مجموعه والدین و هم به تنهایی در لاتاری ثبت نام کنند.

نکته بسیار مهمی که افراد برای ثبت نام لاتاری باید در نظر داشته باشند این است که افراد مجرد حتما به تنهایی و افراد متاهل حتما باید به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود در لاتاری ثبت نام کنند.

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

مزیت های برنده شدن در لاتاری

همانطور که پیش از این بدان اشاره شد، برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، راحت ترین راه مهاجرت به این کشور است و برنده شدن در لاتاری امکاناتی را برای شما ارمغان می آورد، از جمله:

امکان اقامت، کار و تحصیل در آمریکا

امکان ورود و خروج از آمریکا بدون نیاز به ویزا

امکان گرفتن شهروندی ایالات متحده و پاسپورت امریکایی بعد معمولا 5 سال

امکان مهاجرت همزمان به آمریکا با همسر و فرزندان مجرد زیر21 سال

امکان گرفتن ویزای امریکا در سریعترین زمان ممکن با حداقل شرایط

امکان درخواست ویزای خانوادگی برای بستگان نزدیک و اسپانسری

ممکن است با خود فکر کنید آیا به برندگان لاتاری خانه، کار و خودرو می دهند؟ خیر؛ درست است که به برندگان لاتاری همچین چیزهایی تعلق نمیگیرد اما تجربه برندگان لاتاری سالهای گذشته گویای این است که توانسته اند به کمک موسسه های مهاجرتی با تجربه و کاربلد با کمترین هزینه به راحتی در امریکا کار پیدا کنند و بعد از مدت زمانی کوتاه، امکانات رفاهی بسیار قابل قبولی برای خود فراهم کنند. لاتاری در واقع کم هزینه ترین راه مهاجرت به امریکاست و هر فرد با هر سرمایه ای امکان مهاجرت به امریکا از طریق لاتاری را دارد. حتی خیلی از افراد بدون سرمایه و با پیدا کردن اسپانسر هم توانسته اند به آمریکا مهاجرت کنند.

زمان اعلام نتایج لاتاری و اقدامات لازم بعد از برنده شدن در لاتاری

نتایج لاتاری هر سال در ماه می میلادی یعنی اردیبهشت اعلام می شود. البته لازم به ذکر است تنها نتایج لاتاری 2021 به علت شیوع ویروس کرونا با یک ماه تاخیر و در ماه جون (خرداد) اعلام شد. اما بعد از برنده شدن در لاتاری چه کارهایی باید انجام داد و چطور می توان به راحتی ویزای آمریکا را گرفت؟

بعد از برنده شدن در لاتاری، با پر کردن فرم DS-260 (فرم مخصوص متقاضی ویزای مهاجرتی آمریکا) پروسه صدور ویزای شما آغاز می شود. پس از آن،  باید یک سری از  واکسن های مورد تایید امریکا که برای مهاجرت به این کشور ضروری هستند را تزریق کنید و برگه واکسیناسیون بین المللی بگیرید. در گام بعدی  مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و مالی خود را آماده و ترجمه کنید و منتظر زمان مصاحبه باشید. قبل از مصاحبه، مدیکال پزشکیتان را انجام دهید و روز مصاحبه در سفارت حضور یابید. افسری که با شما مصاحبه می کند مسئول تایید شما برای گرفتن ویزای آمریکاست بنابراین شما می بایست نظر ایشان را جلب کنید که اگر امور قبلی را بدون نقص انجام داده باشید و با استفاده از تجربه افراد آگاه و متخصص در این زمینه، با آمادگی و اعتماد به نفس روز مصاحبه حاضر شوید، می توانید به راحتی ویزا بگیرید.

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

از کجا می توان در لاتاری آمریکا ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام لاتاری و همچنین انجام امور بعد از آن می توانید به سایت کارت سبز مراجعه کنید و یا حضوری به این موسسه مهاجرتی مراجعه کنید. کارشناسان کارت سبز با سالها تجربه نه تنها می توانند امور ثبت نام شما را بدون نقص انجام دهند بلکه برای انجام مراحل بعد از برنده شدن هم بهترین انتخاب هستند. نکته ای که باید برای شرکت در لاتاری در نظر داشته باشید این است که علی رغم اینکه لاتاری راحت ترین راه مهاجرت به امریکاست اما بروز کوچکترین اشتباه هر چند سهوی ممکن است پروسه مهاجرت شما را به تاخیر بیاندازد و در اکثر مواقع لغو کند. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که شما نمی توانید از صحت اقداماتی که از زمان ثبت نام تا لحظه مصاحبه انجام می دهید، مطلع شوید و متاسفانه هر ساله شاهد هستیم که افراد به گمان اینکه زبان بلدند خود اقدام به ثبت نام و انجام امورشان می کنند و یا از افراد و موسسات بی تجربه و ناآگاه کمک میگیرند و شانس خود را برای گرفتن ویزا از دست می دهند. زیرا برای گرفتن ویزای هر کشوری از جمله آمریکا، آشنایی و اطلاع از قوانین مهاجرتی آن کشور ضروریست.

کلام آخر

در سالهای اخیر متاسفانه شاهد پیدایش قارچ گونه موسسات به اصلاح مهاجرتی هستیم که گاها نه تنها مجوزهای لازم را ندارند بلکه حتی آدرس درستی هم ندارند و با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام، یا سایت اینترنتی و انجام تبلیغات کاذب سعی در فریب افراد دارند. بنابراین ممکن است انتخاب خوب از بد گاها سخت باشد و یا خیلی از افراد به علت تجربه ناخوشایند قبلی اعتماد خود را به موسسه های مهاجرتی از دست داده باشند. بنابراین برای مهاجرت به هر کشوری مخصوصا امریکا باید بسیار محتاطانه عمل کنید. امریکا در ایران سفارت ندارد و این راه را برای افراد سودجو و متقلب باز می کند زیرا افراد نمی توانند از صحت ادعاهای آنان آگاهی کسب کنند. این را در نظر داشته باشید که هر کس با هر سطح دانش و به هر قصدی امکان نشر مطالب در فضای مجازی را دارد. بنابراین قبل از اینکه در دام این کلاهبرداران بیفتید، تحقیقات لازم را انجام دهید و از سابقه آنان اطلاعات به دست بیاورید.

با همه این اوصاف، کارت سبز از این جهت به شما توصیه می شود که اولا بیش از 10 سال تجربه در زمینه انواع ویزاهای ایالات متحده و مهاجرت به آمریکا را دارد. ثانیا کارشناسانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند از فیلتر های لازم عبور کرده اند و صلاحیت کافی برای انجام امور مرتبط با ویزای شما را دارند. در نهایت اینکه کارت سبز مجموعه ای ثبت شده است که مجوزهای مربوطه را دارد و شما می توانید با مراجعه حضوری به کارت سبز و یا حتی از طریق سایت این مجموعه و صفحه شبکه های اجتماعی کارت سبز از اعتبار آن اطمینان لازم را کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، درصورتی‌که به هرگونه مشاوره در زمینه ی گرین کارت و مهاجرت به امریکا نیاز داشتید، می‌توانید به سایت کارت سبز مراجعه نمایید و با کارشناسان کارت سبز تماس بگیرید:

www.cartesabz.net

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ سردار قاآنی زنده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های شرکت کیا در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ سلفی جذاب یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

تلویزیون دولتی سوریه: اسراییل ممکن است سردار قاآنی را ترور کرده باشد

فیلم/ خبر ترور سردار قاآنی توسط صدا و سیما تکذیب شد

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ واکنش‌ مخاطبان شبکه الجزیره به خطبه‌های رهبرانقلاب

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آمریکا خواستار خودداری اسرائیل از حمله

عکس/کنایه رضا رشیدپور به رضا پهلوی

خودکشی یک بازیگر زن ایرانی

پاسخ صریح فرمانده کل ارتش به اسرائیل

فرودگاه بین المللی بیروت، تمامی پرواز‌های خود را لغو کرد

دیدار پزشکیان با اعضای کمیته ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱

همه آنچه باید درباره استاندار جدید فارس بدانیم

واکنش فرهاد مجیدی به بازگشت به استقلال

تکذیب مسدودی تونل توحید و رسالت

عکس/مهاجرانی در بیروت: من هنوز هم انقلابی‌ام

شرایط جدید فروش طلا اعلام شد

عکس/تابلو کنسلی پرواز‌ها در یکی از فرودگاه‌های ایران

اردن اجازه نمی‌دهد اسرائیل از حریم هوایی‌اش علیه ایران استفاده کند

محل حملات اسرائیل در ایران مشخص شد

آخرین اخبار از لیگ برتر امارات

ابلاغ این مصوبه مهم توسط عارف

تردد در تونل توحید و رسالت ممنوع شد

پرواز‌ها از ساعت ۲۱ امشب لغو می‌شود

دستور ویژه پزشکیان به همتی درباره FATF

اعلام جرم علیه سه عضو شورای شهر در تالش

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

سن جدید بازنشستگی اعلام شد

فرو کردن چاقو در چشم جوان خرمشهری در دعوای خیابانی!

عکس/تصویر معناداری از سردار قاآنی

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

فیلم/ عشقِ رضا پروانه به مژگان، قلب‌ها را تسخیر کرد

فیلم/شیرین‌زبانی نوه گلاب آدینه و مهدی هاشمی

عکس/ استایل شیک بازیگر خانم در اینستاگرام

سیستم تبعیض‌آمیز باعث مهاجرت پرستاران شد

انتشار جزئیاتی از پاسخ ایران به اقدام احتمالی اسرائیل

کاهش ۱۳ درصدی ورودی سد‌ها

مربیان پیش دبستانی یک سوم کارگران حقوق می‌گیرند!

فیلم/ لحظه انفجار مسجد در جنوب لبنان

عکس/ استایل شیک و خاص شهرزاد کمال‌زاده

عکس/ توئیت جدید رضا رشیدپور درباره محمدرضا پهلوی

معرفی جدیدترین خودرو رنو + عکس

یک پیش‌بینی مهم درباره رشد اقتصادی ۱۴۰۳

فیلم/وزیر کشور: طرد اتباع غیرمجاز بیگانه اولویت اصلی ماست

صعود نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور

فیلم/بهاره رهنما با انتشار این ویدئو، حسابی سوژه شد

عکس/شیراز گردی با حدیثه تهرانی

تحلیل عجیب بلومبرگ درباره اجرای سناریوی سامسون علیه نتانیاهو/ بی بی چگونه بایدن را از اقداماتش علیه ایران و لبنان بی خبر گذاشت؟

اعمال محدودیت تردد در محور منجیل-رودبار

عکس/تصادف مرگبار خودروی ۲۰۶ با تیرچراغ برق

عکس/ استوری تلخ هوتن شکیبا برای آقای بازیگر

عکس/خودسوزی یک خبرنگار کاخ سفید در راهپیمایی حمایت از فلسطین

عکس/ خواننده محبوب کشورمان در استانبول

عکس/حضور سردار قاآنی در برنامه امشب تلویزیون تکذیب شد!

عکس/ نشان فتح در جمهوری اسلامی چگونه است؟

اعطای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده + عکس