اقتصاد ۲۴- طرفداران سریال بسیار محبوب «بازی ماهی مرکب» Squid Game که از نتفلیکس پخش جاری میشود، تا حالا احتمالا هر ۹ قسمت آن را دیدهاند. آنها در همه جای دنیا پراکنده هستند. جالب است که قرار است به طرفداران این سریال در شهر ابوظبی فرصتی داده شود تا یک بازی واقعی «بازی مرکب» را البته بدون قتل و خونریزی تجربه کند.
به گزارش یک پزشک، مرکز فرهنگی کره در امارات متحده عربی در حال برنامهریزی برای برگزاری مسابقاتی به سبک این سریال است. در این رویداد قرار است دو تیم ۱۵ نفره شرکت کنند و قرار است سه شنبه ۱۲ اکتبر در دو مرحله در دفتر مرکز فرهنگی این کشور در ابوظبی برگزار شود.
سریال بازی ماهی مرکب یا اسکویید گیم در ۱۷ سپتامبر در نتفلیکس نمایش داده شد و به رتبه اول آمریکا رسید. این نمایش یک درام به زبان کرهای است در مورد افراد مأیوسی که با مشکلات اقتصادی شدید روبرو شدهاند. ۴۵۶ بازیکن که راه چارهای ندارند، به امید بردن ۳۸ میلیون دلار جایزه، در یک مسابقه مرموز شرکت میکنند و با یک سری چالشهای مرگبار روبرو میشوند.
بیشتر بخوانید: آیا امارات جای عربستان را میگیرد؟
طبق اطلاعات مرکز فرهنگی کره در امارات، چهار بازی از شش بازیای که در سریال دیده شد، در طول این رویداد انجام میشود. اینها شامل چالشهای «چراغ قرمز و سبز» و آبنبات سنتی دالگونا هستند. هر دوی این بازیها در تیکتاک هم باعث ساخته شدن ویدئوهای کوتاه مفرحی شدهاند.
بازیکنان همچنین میتوانند دست خود را در بازیهای “Marbles” و “Ddakji ” (ورق زدن) که در این سریال به نمایش گذاشته شده شرکت کنند.
البته، به جای ۳۸ میلیون دلار جایزه سریال، به هر برنده فقط یک لباس ورزشی اهدا میشود. متاسفانه هیچ جایزهای بزرگی وجود ندارد. اما نکته خوب این است که شرکتکنندگان حذف شده، کشته نمیشوند و میتوانند با خیال راحت بقیه بازیها را از حاشیه تماشا کنند!
برای درخواست شرکت در بازیهای ماهی مرکب در امارات متحده عربی، متقاضیان باید یک فرم سه صفحهای را پر کنند که آنها را در زمینه دانش اولیه خود از همین سریال آزمایش میکند. باز خوشبختانه، متقاضیان مجبور نیستند برای دعوت شدن به این بازیها یک عالم سیلی از یک ناشناس شیکپوش بخورند!
نام چان وو، مدیر مرکز فرهنگی کره در امارات متحده عربی، به رسانههای محلی گفت که شرکتکنندگان با پیراهنهایی که لوگوی سریال روی آن نقش بسته وارد بازی میشوند، گردانندگان بازی هم به سبک نگهبانان سریال لباس خواهند پوشید.
نام به سایت Insider گفت: “همانطور که K-Pop در دهه ۲۰۱۰ از طریق یوتیوب محبوبیت جهانی پیدا کرد، من فکر میکنم پلتفرمهایی مانند نتفلیکس کانالی برای گسترش جهانی محتوای ویدئویی کرهای مانند درامها و فیلمها خواهد بود.»
نام به اینسایدر گفت که این رویداد برای معرفی فرهنگ کرهای و بازیهای دوران کودکی آنها به مردم امارات برگزار خواهد شد.
نام میگوید: «بازیهای انجام شده در سریال در بین بچههای کرهای محبوب است و بزرگسالان کرهای را به یاد خاطرات نوستالژیک دوران کودکی میاندازد. اما بازیهای سنتی مشابهی توسط کودکان بومی اماراتی هم انجام میشود.» «امیدوارم محبوبیت جهانی بازی ماهی مرکب، فرصتی برای گسترش جنبههای دیگر فرهنگ کرهای مانند الفبای کرهای، تکواندو و همچنین درامها و فیلمهای کرهای باشد.»
در همین حال، تب سریال ماهی مرکب همچنان اینترنت را فرا گرفته و برخی بازیها و میان وعدههای رایج کرهای را که قبلاً متداول بودند به روندهای جهانی تبدیل کرده. اخیراً، سازنده آب نباتهای دالگونا گفته است که او آنقدر مشتری پیدا کرده که یک هفته است به خانه نرفته.
لباسهایی که در این نمایشگاه دیده میشوند نیز به فروشگاهها راه پیدا کرده و حتی لباسهای ورزشی به سبک لباسهای شرکتکنندگان که استایلی قدیمی دارد، دوباره در حال مد شدن هستند.