تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

ترافیک تهران بیشتر می‌شود

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۱۸ درصدی تعداد خودرو‌ها در پایتخت نسبت به قبل از شیوع کرونا خبر داد و گفت که ترافیک تهران افزایش پیدا خواهد کرد.

ترافیک تهران

اقتصاد ۲۴ - سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا در تهران سابقه ۶۰ ساله دارد، گفت: در مقطعی که شاهد شیوع کرونا بودیم ترافیک تهران موضوعیت خود را از دست داده بود و به دلیل محدودیت ها، در خیلی مقاطع تردد به سهولت انجام می‌شد. اما امروز پس از فراگیری واکسیناسیون و بازشدن مشاغل و بازگشایی مراکز اداری و تجاری، از اول مهر شاهد پرحجم شدن ترافیک در تهران هستیم که البته این شرایط در کل کشور هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تردد خودرو‌ها در تردد شهری به دلیل شیوع کرونا در این اتفاق تاثیر داشته است، گفت: در عین حال ضعف حمل و نقل عمومی و ریختن بار ترافیک بردوش شخصی ها، بر افزایش ترافیک دامن زده است. اما باید توجه داشته باشیم که ما هنوز به دوره پیک ترافیک قبل کرونا نرسیده‌ایم و امروز نسبت به دوران کرونا ترافیک بیشتر شده است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بازگشایی مدارس و مراکز درسی قطعا ترافیک تهران افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۸ درصدی خودرو‌ها در تهران در دوره کرونا

وی از افزایش ۱۸ درصدی شمار خودرو‌ها در تهران نسبت به قبل از کرونا خبر داد و گفت: کنترل تعداد خودرو‌ها در تهران نیاز به نهاد‌های بالادستی دارد. شهرداری وظیفه خدمات شهری را دارد و افزایش حمل و نقل عمومی و محدود کردن تردد خودرو‌های شهری و توسعه محدوده طرح ترافیک از جمله کار‌هایی است که برای کنترل ترافیک و آلودگی شهری انجام داده است.


بیشتر بخوانید: آخرین خبر از لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران توضیح داد: در رسانه‌ها مصاحبه‌های زیادی از سوی مسوولان منتشر می‌شود که تهران قفل می‌شود و از ۲۰ سال پیش این سخن‌ها بیان شده است. علت عدم این اتفاق، توسعه شهر است و پل‌ها و تونل‌ها و... ترافیک را در بخش‌های مختلف توزیع کرد، اما اگر بخواهیم توسعه شهری را خودرو محور ادامه دهیم شاهد افزایش سفر و ترافیک در سال‌های آتی و افزایش آلودگی شهر می‌شویم.

وی در مورد وقوع تصادفات رانندگی نیز گفت:‌سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است که با اقدامات انجام شده و علیرغم افزایش تعداد خودرو‌ها و موترسیکلت‌ها به سه و نیم درصد از کل تصادفات کشوردر سال ۹۹ رسید.

حمیدی ادامه داد: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند. ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد و تردد‌ها ممنوع بود وهمین الان هم تردد‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد و همین الان در دورن شهر هم تردد در شب‌ها در بحث تردد شبانه ممنوع است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته فقط یعنی علیرغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته بدلیل اصلاح قانون و افزایش سامانه‌ها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش‌ها و رسانه‌ها وفرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نوزلی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته رسیده به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره آلودگی هوا هم گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل نماییم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودرو‌های ما سوخت پاک داشته باشند می‌توانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.

حمیدی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته شهر به سمت خودرو محوری رفته است، گفت: از همان ابتدا که شهر ساخته شده است افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده است و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند که اتوبوس‌های بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و این‌ها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمی‌گذارند.

کاهش اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی در تهران

وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده است که این تعداد با این همه جمعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ احوالپرسی جالب فعال محیط زیست با خرس

عرضه محصولات ۴ شرکت در بورس انرژی

ویدئوی جعلی سنگ‌پرانی معترضان در اصفهان

قیمت پرطرفدارترین پاوربانک‌ها در بازار

آخرین اخبار از اعتراضات مردم اصفهان

چهارشنبه منتظر قیمت‌های جدید خودرو باشیم؟

این چند تا نقاشی‌ از مسعود کیمیایی را ببینید +فیلم

قیمت ارزان‌ترین مودم‌های روتر ADSL/VDSL

اجاره بها در همدان ۱۵ درصد کاهش یافته است؟

آمریکا خواستار گفتگوی رو در رو با ایران شد

آیا آلودگی هوای تهران بخاطر کیفیت سوخت است؟

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی

ماجرای تصادف جواد عزتی در رودبار چه بود؟ +عکس

خواص فوق‌العاده‌ دارچین برای سلامتی

فایزر: ۱۰۰ روزه علیه اومیکرون واکسن می‌سازیم

آمار وحشتناک از خشونت علیه زنان ایرانی در کرونا

تصمیم دولت برای عرضه مستقیم شیر، پنیر و ماست

فیلم/ تصاویری دل‌انگیز از عبور قطار از دل جنگل‌های زیبای سوادکوه

رییسی به جلسه رای اعتماد نوری نمی‌رود

حمله علی کریمی به صادق درودگر؛ واسه نونه +عکس

تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی چه زمانی ابلاغ می‌شود؟

دومین سفر رییسی به لرستان در سال جاری

عکس همسر نیکبخت واحدی در حال تاب سواری

قیمت پرطرفدارترین هدفون‌های بی سیم

فیلم/ آیا حضور کاربرانی ایرانی در بازار رمزارز مفید است؟

افزایش فاصله تورمی دهک‌ها در آبان ۱۴۰۰

فیلم/ ناگفته‌های بازیگر مشهور از اعدام آرمان

بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن اعتبار دارند؟

عصبانیت محسنی بندپی از سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا

انتشار برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

قیمت کیوی در میدان چند؟

فیلم/ صدای اعتراضات اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی

بورس در انتظار دوشنبه سرنوشت‌ساز

فیلم/ شوخی جالب صداوسیما با جواد خیابانی

قیمت ارزان‌ترین تلوزیون‌های سامسونگ

تصویر جنجالی روزنامه مصری از کی‌روش+عکس

سهامداران در زمان ریزش بورس چه باید کنند؟