تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

این میان وعده‌ها برای بدنتان سم است

در ادامه مطلب بهترین و بدترین میان وعده‌های آخر شب برای سلامتی را می‌خوانید.

این میان وعده‌ها برای بدنتان سم است

اقتصاد ۲۴- میان‌وعده‌های آخر شب می‌توانند به سلامتی شما کمک کنند یا به آن آسیب برسانند.

بدترین: باقی‌مانده پیتزا

ممکن است وسوسه‌انگیز به نظر برسد اما هر غذایی که بیش از حد چرب باشد می‌تواند موجب سوزش سر دل شود، به خصوص اگر بلافاصله پس از خوردن زیاد، دراز بکشید. میان وعده‌ای که کمتر از ۲۰۰ کالری داشته باشد، سالم‌تر است.

بهترین: نصف ساندویچ بوقلمون

وقتی می‌خواهید غذایی شما را سیر کند، انتخاب یک ساندویچ نصفه با نان سبوس‌دار بسیار مناسب است. بدن ما غلات کامل را آرام‌تر هضم می‌کند و تا مدت بیشتری احساس سیری ایجاد می‌کند و بوقلمون دارای تریپتوفان است، اسید آمینه‌ای که موجب خواب آلودگی می‌شود. اگر گوشت بوقلمون دوست ندارید، کره بادام زمینی یا بادام را با نان تست گندم کامل میل کنید. کره آجیل حاوی چربی‌های سالمی است که سطح سروتونین را افزایش می‌دهد، ماده شیمیایی است که خلق‌وخو را خوب می‌کند و به فرد آرامش می‌دهد.

بدترین: خوراک تند لوبیا و پنیر

خوردن غذای چرب و تند ایده خوبی نزدیک به زمان خوابیدن نیست. نه تنها فرد ممکن است دچار سوزش معده شود، بلکه ممکن است به خاطر وجود لوبیا که یک مکمل سالم است، خوردن آن در وعده عصرانه، گازهای ناراحت کننده زیادی را تولید کند

بهترین: بیسکوئیت سبوس‌دار با پنیر

اگر تمایل به خوردن خوراکی‌های حاوی پنیر دارید، مقدار کمی از آن را با چند عدد بیسکوئیت غلات کامل امتحان کنید یا به سراغ پنیری بروید که تریپتوفان هم داشته باشد.

بدترین: چیپس

ترکیب روغن و نمک باهم مضر است، به خصوص مصرف آن به هنگام نزدیک شدن به زمان خواب. به علاوه، خوردن زیاد آن هم آسان است، بنابراین خوراکی که به ظاهر کم و سبک است، می‌تواند موجب پرخوری شده و برای خلق و خو و اندازه دور کمر نیز مضر باشد.

بهترین: ذرت بوداده

اگر آغشته به کره یا فوق‌العاده شور نباشد، پاپ‌کورن انتخاب بسیار خوبی است. یک غلات کامل و حاوی فیبر است، بنابراین نسبت به مصرف چیپس سالم‌‌تر خواهد بود و فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

بدترین: کلوچه و شکلات

مصرف قند زیاد موجب می‌شود تا در زمانی که باید سرعت حرکتتان را کاهش دهید، ایجاد نشاط و سرحال بودن کند. بعلاوه، افزودن قند اغلب می‌تواند احساس بدی را در فرد ایجاد کند.

بهترین: مکمل صبحانه کم شکر

از این مکمل می‌توان برای تهیه کلوچه استفاده کرد، به شرطی که برچسب ترکیبات روی آن را به دقت مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که این خوراکی مقداری پروتئین و فیبر داشته باشد ولی حاوی قند زیادی نباشد. یا نصف یک عدد موز و یک مشت بادام را مصرف کنید، زیرا هر دو منبع خوب منیزیم هستند، ماده معدنی که می‌تواند در فرد ایجاد آرامش کند. ترکیب میوه و آجیل مقداری تریپتوفان نیز دارد.

بدترین: بستنی

ممکن است بسیار هوس خوردن بستنی کنید اما سعی کنید در مقابل آن مقاومت کنید. چربی و قند می‌تواند به خواب رفتن را سخت‌تر کند و اگر بستنی با طعم شکلات را انتخاب کنید، جذب کافئینی که دوست ندارید را در اواخر ساعات روز خواهید داشت.


بیشتر بخوانید: چرا در زمستان سکته قلبی بیشتر می‌شود؟


بهترین: ماست چکیده

اگر می‌خواهید یک ماده خوراکی خامه‌ای داشته باشید، ماست چکیده سرشار از پروتئین و ایده مناسب‌تری است. به آن مقداری گیلاس یا تمشک اضافه کنید، میوه‌هایی که دارای ملاتونین هستند؛ هورمونی که کمک می‌کند تا به آرامش برسید.

بدترین: غلات شیرین

این خوراکی فاقد کربوهیدرات است، بنابراین برای مدت طولانی فرد را سیر نگه نمی‌دارد. اگر تمایل به مصرف غلات دارید، به جای تنقلات میوه‌ای شیرین یا یخ زده، انواع کم قند و کم فیبر آن را مصرف کنید.

بهترین: بلغور جو دوسر

این خوراکی فقط برای صبحانه نیست. غذای گرم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و مصرف فیبر کمک می‌کند تا فرد احساس سیری کند. بلغور جو دوسر همچنین حاوی ملاتونین است که خواب را بهبود می‌دهد.

بدترین: نوشیدنی‌های گازدار

احتمالاً می‌دانید که در ساعات آخر شب باید از مصرف قهوه خودداری کنید اما حواستان به چای و نوشابه کافئین‌دار نیز باشد. سعی کنید حداقل ۶ ساعت قبل از خواب کافئین را حذف کنید و نوشیدنی‌های گازدار حتی اگر فاقد کافئین باشند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند. گاز داخل آن می‌تواند باعث نفخ و سوزش سر دل شود. در حالی که الکل موجود در آن می‌تواند باعث خواب آلودگی شود، همچنین می‌تواند خوابیدن را سخت‌تر کند

بهترین: چای گیاهی

یک فنجان چای گیاهی (بدون کافئین) می‌تواند کمک کند تا قبل از خواب آرام شوید. دمنوش بابونه، گل ساعتی یا سنبل‌الطیب را امتحان کنید. دمنوش نعناع نیز می‌تواند یک نوشیدنی آرامش‌بخش باشد در مواقعی که سوزش معده دارید.

از مصرف خوراکی‌های جویدنی خودداری کنید

اگر متوجه شدید که هنگام تماشای تلویزیون در اواخر شب هوس خوردن چیزی را می‌کنید، مکث کنید و از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه‌اید؟ شاید فقط بی‌حوصله یا بی‌قرار باشید یا آماده‌اید که بخوابید اما اگر واقعا گرسنه‌اید، بی‌توجه به بدنتان نباشید. زمانی که شکمتان صدا می‌دهد یا قند خونتان پایین است، خوابیدن سخت می‌شود. انتخاب یک میان وعده مناسب در شب کمک می‌کند تا سریعتر و راحت‌تر بخوابید.

به خوراکی کم‌حجم و سیرکننده فکر کنی

حتی اگر عصبی هستید، در مصرف خوراکی زیاده‌روی نکنید. رفتن به رختخواب با شکم پر می‌تواند منجر به سوزش سر دل و نفخ معده شود و استراحت را بسیار سخت‌تر کند. درعوض، یک وعده غذایی کوچک بخورید و به طور ایده‌آل غذایی که حاوی کمی پروتئین و مقداری کربوهیدرات پیچیده باشد.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جرئیات لیست خرید زمستانی پرسپولیس

روس پرستی با کدام دستاورد؟ / حمله تسنیم به امیرعبداللهیان

مخبر: تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت

ساعت بازی‌های ایران مقابل عراق و امارات اعلام شد

انفجار شدید در خط لوله نفت کرکوک

بهای نفت خام برنت برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ از مرز ۸۹ دلار گذشت

هشدار ناتو درباره خطر درگیری بر سر بحران اوکراین

۱۰درصد مرگ کودکان زیر یک‌سال و ۴۵هزارسال عمر از دست رفته نتیجه آلودگی هوای

جنجال واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار

طالبان از کشور‌های اسلامی خواست تا حکومت این گروه را به رسمیت بشناسند

دعوت اردوغان از رییس جمهور اسرائیل برای سفر به آنکارا

چرا سنگ آهن گران شد؟

چرا چین بیش از حد به ایران نزدیک نخواهد شد؟

فرار میلیونر‌های بیت‌کوین به پورتوریکو

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰

فیلم/ سر و وضع عجیب بهاره رهنما در تهران!

یخچال‌های دوقلو در بازار گران تر شد؟

درگیری شدید در تیم مشهدی

چرا فروش تیگو ۸ متوقف شد؟

عامل تیراندازی در ریگان دستگیر شد

۲۰۲۱ دوره گرمایش زمین را هفت ساله کرد

فرود اضطراری هواپیما در کرمان

مهاجم خارجی در تیررس پرسپولیس

سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کرونا اصلا به پایان نزدیک نیست

غول پیکرترین گربه دنیا +عکس

پیرترین مرد جهان درگذشت +عکس

بایدن و دردسر افزایش قیمت نفت

کیفیت بنزین در کشور استاندارد است؟

ارائه مشاوره تخصصی تغذیه در دوران کرونا در قشم

گل‌محمدی - پرسپولیس؛ رفع مشکلات یا پایان کار؟

ارزش پاسپورت ایرانی در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟ +اینفوگرافی

انتصاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند

هم افزایی مجموعه‌های متولی فرهنگ جدی گرفته شود

فیلم/ انقراض یوزپلنگ ایرانی با تیراندازی اهالی لردگان

شروع ثبت‌نام برای بلیت‌های جام جهانی

کاخ سفید: هر لحظه ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند

نخستین نشست تخصصی زنان فعال کشور برگزار شد