اقتصاد ۲۴- فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خصوص اخرین خبرها از نظام رتبه بندی معلمان در توییتر نوشت: متاسفانه خبرهای بدی از لایحه نظام رتبه بندی معلمان به گوش میرسد. گویا دولت و مجلس تفاهم کردند رتبه بندی را با رقم ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان بااجرا از ٣١شهریور ۱۴۰۰ سرهم کنند در صدها را از ۲۵ درصد به (٢٠ درصد برای پایینترین رتبه) و ۷۵ درصدرا به (۶۰ ٪ برای بالاترین رتبه) تنزل داده اند.
بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان یا سرهمبندی مطالبات فرهنگیان؟
در روزهای گذشته محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت بود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی کردن رتبهبندی معلمان کشور هدفگذاری شده و قرار است که ۲۵ هزار میلیارد تومان آن نیمه دوم امسال برای تحقق این راهبرد مهم تخصیص شود، اما صبح امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: ظرفیت دولت برای رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان است و این لایحه به شکل قانونی پیگیری میشود.
رامین کریمینیا، نماینده سازمان معلمان ایران درباره دریافتی معلمان گفت: اگر این لایحه بخواهد اجرایی شود، با رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هم قابل اجرا خواهد بود، افزود: معلمان این لایحه را مساوی افزایش حق و حقوق خود میدانند، اما هدف اجرای آن چه میشود و نمایندگان برای آن چه خواهند کرد؟ طرح رتبهبندی به منظور افزایش کیفیت آموزش بوده است، به این معنا که معلمان به ارتقای عملکرد و شایستگی و توانمندی خود در طی رتبهبندی نایل شوند و یک رقابتی شکل بگیرد. در عین حال، اگر معلمی مشکل و دغدغه مالی داشته باشد، هر چقدر از توسعه شایستگیها سخن به میان بیاید، اجرای این طرح موفق نخواهد بود. در کنار توجه به کیفیت آموزش باید به جنبههای مالی و حقوق دریافتی معلمان نیز توجه ویژه شود.
وی گفت: مهمترین بخش در هر کشوری، حوزه آموزش است و کادر این بخش و کسانی که شغل آموزشی دارند نباید با فقر دست و پنجه نرم کنند. اگر به این مسئله توجه نشود، افزایش کیفیت و منزلت هم وجود نخواهد داشت. اینها به یکدیگر متصل هستند.