اقتصاد ۲۴- در ابتدای این نشست “تیم لطیف”، رئیس هیاتمدیره ازکی و بیمیتو به معرفی این سرویس بیمهای پرداخت.
وی گفت: “ایده ایجاد ازکی به سال ۹۷ و تحقیق درباره لزوم وجود پلتفرمی با قابلیت مقایسه مالی برمیگردد. پس از آن با ایده مقایسه شروع به کار کردیم.
در سال ۹۸ و پس از یک سال تلاش توانستیم به بازیگران اصلی فروش آنلاین بیمه نزدیک شده و پس از آن طی مذاکرات موفقی که بین دو مجموعه انجام شد، به ادغام دو مجموعه “بیمیتو” و “ازکی” برسیم.
لطیف افزود: “اکنون پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از ادغام ازکی و بیمیتو تصمیممان بر آن شد تا با یک تصمیم استراتژیک و هدفمند تنها با اسم ازکی به فعالیت خود ادامه دهیم. ”
وی درخصوص ادغام ازکی و بیمیتو به چالشهای این ادغام نیز اشاره کرد و عنوان کرد: “فرهنگ سازمانی، دورکاری، انتخاب چشمانداز و کرونا از قبیل این چالشها بود. مذاکره ما زیر سه ماه طول کشید.
در آن زمان تعداد نیروهای هر مجموعه حدود ۶۰ نفر بودند که این تعداد در ابتدای شروع همکاری با مقداری ریزش همراه شد.
ولی در انتهای سال ۹۹ تعداد پرسنل ما به بالای ۲۰۰ نفر رسید که خود این افزایش نیروی انسانی در مدت زمان کم یکی از نتایج ادغام این دو مجموعه بود. ”
لطیف در پایان گفت: “یکی از چشماندازهای مشترک هر دو مجموعه تبدیل شدن به بزرگترین شرکت خرید آنلاین بیمه بود که با این ادغام حدود ۸۰ درصد این بازار آنلاین دست ماست و در حال حاضر شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود ۴۵۰ نفر نیروی کار دارد. “
رئیس هیات مدیره بیمیتو و ازکی در ادامه عنوان داشت: “امروزه مقایسه جایگاه ویژهای در بازار بیمه آنلاین دارد و شرکتهایی مانند check۲۴ از جمله شرکتهایی هستند که علاوه بر بیمه سایر خدمات مالی را هم مقایسه میکنند و با فاصله بزرگترین فروشنده آنلاین بیمه دنیا به شمار میآیند که این امر نشان از ظرفیت بالای این صنعت در دنیا دارد. “
بیشتر بخوانید: استارت آپهای بیمیتو و ازکی ادغام شدند
وی افزود: “فقط مصرفکنندگان بیمه مشتری ما نیستند بلکه نمایندگان شرکتهای بیمهای و همکاران ما نیز در حال استفاده از پلتفرم ازکی هستند. علاوه بر بیمه، سایر خدمات نیز در آینده در ازکی قابل مقایسه خواهند بود.
قدرت مقایسه در این پلتفرم بسیار بالاست و مردم و مصرفکنندگان تمایل به استفاده از آن را دارند.
همه محصولات مالی از قبیل سپرده، وام، بورس، کارت اعتباری و هرآنچه قابل خرید و فروش باشد پتانسیل مقایسه را دارد؛ بنابراین قدرت مقایسه بسیار بسیار بالاست و همه کسبوکارها تمایل به داشتن این قدرت را دارند. “
“اولین قدم را با راهاندازی شرکت ازکی وام برداشتیم.
امروز این شرکت قول داد که ۷۰۰ میلیارد تومان وام به همه بدهد.
همچنین، یکی از مشکلات ما در کشور این است که بعضا شفافیت زیر سوال میرود و مشکلاتی از جنس رگولاتوری در این زمینه وجود دارد و در نهایت این کانسپت جای بسیار زیادی برای کار داشته و در کانسپت ما حسی که مصرفکننده میگیرد بسیار حائز اهمیت است. “
در بخش دوم گفتگو “حامد، ولی پوری”، مدیرعامل شرکت استارتآپی بیمیتو و ازکی به بیان تجربیات خود در رابطه با ایجاد پلتفرم بیمیتو پرداخت.
وی گفت: “پایان سال ۹۸ شرایط اقتصادی بیمیتو بسیار پیچیده بود و شرایط به گونهای پیش رفت که برای پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکل مواجه بودیم.
در همین شرایط بود که به دلیل تبلیغات گسترده ازکی به فکر ادغام دو شرکت افتادیم. این تصمیم دشواری بود، ولی به دلیل شرایط و درک متقابلی که فیمابین ما و ازکی به وجود آمد به فکر ادغام افتادیم. “
چالشهای ادغام بیمیتو و ازکی.
ولی پوری افزود: “جذب سرمایه، همافزایی و نگاه همراستا از چالشهای این ادغام بود که پس از مدت زمانی بر این چالشها فائق آمدیم.