تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

ارز بیت کوین

یکی از مباحث داغ امروز در جمع‌های مختلف بحث گسترده ارز‌های دیجیتال یا همان بازار کریپتو کارنسی می‌باشد. این بازار جهانی و به روز هم مانند سایر بازار‌های مالی سود‌های بسیار بالا و به همان طبع ریسک بسیار بالایی نیز دارد.

اقتصاد ۲۴- یکی از مباحث داغ امروز در جمع‌های مختلف بحث گسترده ارزهای دیجیتال یا همان بازار کریپتو کارنسی می‌باشد. این بازار جهانی و به روز هم مانند سایر بازارهای مالی سودهای بسیار بالا و به همان طبع ریسک بسیار بالایی نیز دارد. بازار رمز ارزها به دلیل ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد، محبوبیت زیادی را در سرتاسر دنیا به دست آورده است. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که در این فضا سرمایه‌گذاری کرده و فعال هستند یا از آن دسته افرادی باشید که فقط اسم ارزهای دیجیتال را شنیده‌اند. در هر صورت اکثر کسانی که نامی از ارز دیجیتال شنیدند، اسم ارز بیت کوین نیز به گوششان رسیده است.

در این مقاله به مطالعه و بررسی ارز دیجیتال بیت کوین می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

سابقه مبادلات

در عصر کشاورزی افراد هم تولیدکننده بودند هم مصرف کننده. از این رو برای رفع نیاز، محصول خود را با محصول دیگری مبادله می‌کردند. به همین ترتیب اولین تبادلات توسط انسان مبادله کالا به کالا بود. پس از آن فلزات کشف شدند و سکه فلزی ساخته شد. روی سکه‌ها عکس پادشاهان و ملکه‌ها بود. اما سکه‌های فلزی یک سری معایب داشتند. به عنوان مثال اگر تاجری برای خرید و فروش محصول سفر می‌کرد باید تعداد بسیار زیادی را با خود حمل می‌کرد. علاوه بر تعداد زیاد و احتمال گم شدن، سنگین بودن آن حجم از سکه‌های فلزی نیز مسئله بود.

 

 

ارز بیت کوین

 

پس از این که کاغذ اختراع شد پول کاغذی نیز به وجود آمد. استفاده از پول‌های کاغذی معایب کمتری نسبت به استفاده از سکه‌های فلزی داشت. با همین روند سیستم بانکداری نیز پا به عرصه گذاشت و کارت‌های بانکی به وجود آمدند. پس از پول کاغذی، پول‌های الکترونیک اختراع شدند. امروزه کمتر کسی هست که از کارت بانکی و تلفن همراه خود برای جابجا کردن پول استفاده نکند. پول الکترونیک قابل لمس نیست و هنگام جابجا کردن آنها فقط اعداد و ارقام کم و زیاد می‌شوند.

پس از پول الکترونیک، پول مجازی یا همان ارز دیجیتال پا به میدان گذاشت. این نوع پول مزایای بسیاری دارد که همین امر باعث متمایز شدن آنها می‌شود.

 

 

پادشاه ارزهای دیجیتال

بین حدود 13 هزار ارز دیجیتال موجود، اولین ارز دیجیتالی که وارد میدان شد ارز بیت کوین است. از بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال یا طلای ارز نیز یاد می‌کنند.این ارز سال 2008 پا به عرصه گذاشت. سالی که دنیا با یک رکود اقتصادی مواجه بود، بیت کوین برای ایجاد یک تغییر جهانی اختراع شد. سازنده این ارز ساتوشی ناکاموتو می‌باشد. هویت ساتوشی کاملا پنهان است و اصلا مشخص نیست ساتوشی یک نفر است یا گروهی از افراد.

تعداد کل واحدهای موجود از بیت کوین در همه دنیا فقط 21 میلیون واحد می‌باشد. امروزه حدود 18 میلیون و 800 واحد آن استخراج شده است و حدود 2 میلیون واحد دیگر آن برای استخراج باقی مانده، این 2 میلیون واحد باقی مانده مطابق برنامه ریزی‌ها و هاوینگ موجود تا 120 سال طول می‌کشد تا به صورت کامل استخراج و ماین شود.

 

ارز بیت کوین

هدف بیت کوین

بیت کوین پول دیجیتال بین‌المللی است و هدف آن تسهیل نقل و انتقالات بانکی می‌باشد. در سیستم بانکداری شما برای انتقال ارقام بزرگ بانکی باید کارمزد زیادی را بپردازید. به عبارتی یکی از منابع اصلی بانک از کارمزد خدامات ارائه شده تامین می‌شود. اما در فضای ارز دیجیتال کارمزد پرداختی با توجه به بلاکچین هر ارز بوده و نسبت به بازار سنتی بسیار کم است. همینطور سیستم مجازی سرعت بسیار بالاتری نسبت به فضای سنتی دارد و همین مسئله باعث می‌شود در زمان که مهمترین سرمایه هر انسان است صرفه‌جویی شود.

ارز بیت کوین پول دیجیتالی است که می‌توان بدون محدودیت به هر جای دنیا منتقل کرد. این کار توسط فضای کریپتو کارنسی برای هر ارز دیجیتال در هرجای دنیا امکان پذیر می‌باشد.

 

ویژگی های ارزهای دیجیتال

اولین و محبوب‌ترین ویژگی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است. در سیستم بانکداری، تمام اطلاعات خود شخص، اطلاعات حساب، پول در گردش و ... زیر نظر همان شعبه بانک صورت می‌گیرد. شعبه مرکز آن بانک و بانک مرکزی نیز به تمامی این اطلاعات دسترسی دارد. علاوه بر اینکه آنها از اموال تا حدودی مراقبت می‌کنند، تماما آن را زیر نظر داشته و کنترل می‌کنند. در فضای غیرمتمرکز اموال تحت کنترل هیچ نهاد و سازمانی نیست. به همین دلیل محدودیت‌ها بسیار کمتر می‌شود.

دلیل بعدی که ارز دیجیتال را پرطرفدار کرده ارزش افزوده آن است. ارزش پول ملی کم می‌شود و تقاضا روز به روز برای پول‌های مجازی بیشتر می‌شود. همین عامل باعث جابجایی نقدینگی و ارزشمند شدن فضای کریپتو کارنسی است.

 

ارز بیت کوین

 

بلاکچین نگهبان ارز دیجیتال

هر چیزی که ارزش زیادی داشته باشد نیازمند نگهبانی برای محافظت می‌باشد. با تمام این تفاسیر درباره فضای ارز مجازی، این فضا هم باید نگهبانی داشته باشد. بلاکچین دقیقا همان نگهبانی پیشرفته‌ای است که ارزهای دیجیتال لازم دارند.

بلاکچین به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها هستند. اولین بلاک هر ارز را بلاک مادر یا جنسیس می‌نامند. هر بلاک اطلاعات بلاک قبلی خود را دارد و برای نفوذ به هر بلاک باید اطلاعات بلاک قبلی را نیز داشته باشند. نکته جالب اینجاست که وقتی بلاک‌ها متوجه نفوذ و هک بلاک بعدی خود بشوند به سرعت اطلاعات داخل خود را عوض می‌شوند. بنابراین دسترسی به اطلاعات بلاک قبلی برای باز کردن یکی از بلاک‌ها تقریبا غیرممکن می‌باشد.

ازرهای دیجیتال هر کدام برای محافظت روی بلاکچین‌های مختلف سوارند. ارزهایی که بلاکچین خودشان را دارند کوین و ارزهایی که بر سایر بلاکچین‌ها سوارند توکن نامیده می‌شوند. ارز بیت کوین یک کوین بر بستر بلاکچین خودش می‌باشد. کارمزدهای نقل و انتقال هر ارز با توجه به بلاکچین آنها گرفته می‌شود.

نکته قابل توجه در مبادلات ارزهای رمز نگاری شده این است که در هنگام نقل و انتقال باید حواستان باشد بلاکچین فرستنده و گیرنده یکی باشد.

 

بیت کوین؛ یک فرصت جادویی

چندین سال پیش زمانی که بیت کوین ارزشی نداشته فردی حدود 2 هزار واحد بیت کوین را به ازای 2 پیتزا می‌دهد. به عبارتی تا الان یکی از گران‌ترین پیتزاهای تاریخ را این فرد خورده است. امروز ارزش هر یک واحد بیت کوین به بالای 60 هزار دلار نیز رسیده و این گویای بیشتر شدن ارزش دارزهای دیجیتال در گذر زمان می‌باشد.

در کل برای فعالیت در فضای ارز دیجیتال اول باید اطلاعاتی را کسب کنید و اموزش ببینید. سپس در نظر داشته باشید ارزهای دیجیتال به همان اندازه که می‌توان پرسود باشد، پر ریسک نیز هست. توجه کنید هیچ زمانی کسی نتوانسته در مقابل پیشرفت تکنولوژی و علم بایستد.

در این مقاله اطلاعاتی را درباره فضای ارز دیجیتال به خصوص ارز بیت کوین در اختیار شما گذاشتیم. امیدواریم از مطالب این مقاله حداکثر استفاده را کرده باشید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

استوری جدید خاله شادونه برای شهادت سید حسن نصرالله + عکس

فاجعه‌ای که با معدل ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان آشکار شد

اینفوگرافی/مروری بر زندگی‌نامه شهید سردار عباس نیلفروشان

عکس/مراسم عزاداری سیدحسن نصرالله در قم

ناترازی بنزین با اقتصاد ایران و سلامت جامعه چه می‌کند؟

بهترین استراتژی برای مقاومت چیست؟

عباس نیلفروشان که بود؟

قیمت ماهی امروز + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۸ مهر ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های مدیران خودرو امروز

قیمت گوشت گوسفند، گوساله و مرغ امروز

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پشت پرده‌های قیمت نجومی و چند برابری قهوه در ایران/ قهوه فوری با ارز نیمایی با دلار چند تومانی محاسبه می‌شود؟

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خبر خوب برای دیابتی‌ها

عوارض مصرف زیاد ویتامین C

سمی به نام ترکیب چای و عسل

با این ورزش چربی‌سوزی کنید

قیمت دلار تا بهمن ماه به ۷۰ هزار تومان می‌رسد؟/ بازار‌ها در انتظار شوک جدید گرانی دلار

نخستین واکنش محمود احمدی‌نژاد به شهادت سیدحسن نصرالله

تصویری از شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله

فیلم/ لحظه اعلام شهادت شهید نصرالله در حرم امام علی (ع)

عکس/ محدودیت انتشار تصاویر شهید سیدحسن نصرالله در اینستاگرام

عراقچی خواستار برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی شد

جاده کرج - چالوس باز شد

آغاز نام‌نویسی برای اعزام نیروها به لبنان؟

دفاع تمام قد بایدن از ترور شهید نصرالله

پیکر سید مقاومت کجا به خاک سپرده می‌شود؟ + عکس

تمامی پروازهای ایران به بیروت لغو شد

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیام صادر کرد

فیلم/ حزن ،اشک و اندوه در پارلمان عراق پس از خبر شهادت سید حسن نصرالله

سینماها و تئاترها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

فیلم/ گریه‌های مداوم در محل شهادت سیدحسن نصرالله

فیلم/ مجری سابق صدا و سیما با تیپ و حجابی متفاوت!

درویش: رای بیرانوند زودتر صادر شود

عکس/ فقیهه سلطانی با آرایش ملو در کنار دخترش

لبنان ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

واکنش وزیر کشور و سخنگوی دولت به ترور شهید نصرالله